Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKřížení
08. 08. 2003
2
0
1536
Autor
Delphy
Křížení
Blízký člověk,
včera ti byl cizí.
Dneska jeho cesta
napojí se na tvoji.
Radost. Touha,
pak vše zvolna mizí,
zbudou prázdná gesta:
cesty se zas rozdvojí.
Není vůbec za co ( snad až Tě dočtu celýho, jak jsem ctěl a ještě chci :-))...:-)
Co se mě týče můžeš bejt v klidu - moc novýho toho nemám ( jedno dílko? ). Nemusíš spěchat - a budeš mít čas a náladu, rád Tě pod svým dílkem uvidím :-)
ano, s odstupem vnímám tuhle báseň přesně jak říkáte, vážně uvažuju o jejím smazání, je mi "náhle cizí"..
jo, Petře Pane, díky moc za kritiky, vážně.. :-)
já na Písmáka moc nechodím, ale těším se až si najdu čas na Tvé nové věci :)
Něco líbí, ale - je takové povzdechnutí - jako takové chápu, ale - moc nelíbí - ale - rád jsem narazil na jednu z mnoha Musilových stop, které jsou nezapomenutelné... Škoda, že odešel
přímočaré, nezaobalené, cinycké a přitom povznášející Ač je to k nevíře .-)) T*
Musil: dík za rady, vážně :-)) na omluvu ale řeknu, že báseň vznikla v náladěm která naprosto vylučuje říznutí do bubnů, spíš
jen zpovzdálí sleduje a smutní... a navíc to byla abstrakce, není to reakce na konkrétní událost - proto to asi není tak "rázné"..
dík, hezký den :-)))
ne ne, nemyslel jsem větší ráznost ve smyslu nějaké literární brutality; šlo o to, aby ses zkusil mnohem hlouběji ponořit do tématu, o kterém píšeš, použít všech dostupných prostředků, k jejímu vyjádření, a to i když vyjadřuješ pohled z pozvdálí. Protože obsahově máš co říct, ale jsi na začátku dlouhé cesty k osobitému vyjádření - jako my všichni. A že by tvé tvorbě víc slušelo, kdybys - obrazně řečeno - přestal chodit po bezpečném břehu, kdybys dokázal potlačit podvědomý pod sebezáchovy a toho, co si kdo o tvém psaní pomyslí, a kdybys rovnou po hlavě skočil do co nejintenzivnějšího vyjádření. Co nejintenzivněji vyjádřit třeba právě jen ten pohled z pozvdálí a smutnění. A vůbec se neomlouvej, protože pokud to se psaním myslíš vážně, jdi si neohroženě svou vlastní cestou. Vlastně jsem teď řekl jen to, o co sám při psaní usiluju. Přeju ti, aby se ti dařilo.
No jo, to se stane! To je pořád lidí kolem! Jej! S každým se dá jít jenom kousek! Jinak by se z toho jeden zbláznil!
Astra: bezvýchodná situace...:-))
Kolega: myslíš v téhle básni, nebo v tom rozcházení cest? v obojím je snad kousek opravdového, napsal jsem to asi jednostranně, aby to vyniklo..
Diana: to určitě, máš pravdu, já jsem prostě chtěl zachytit tu smutnou stránku a pomíjivou..
dík za kritiky všem ! :-)))
Taková hezká říkanka do památníčku. Ale tato kategorie tady není, takže kam jsi to měl dát, vid?