Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDědci a rostliny
Autor
Stařec
Sedím na terase před svým domem a pozoruji malého chlapce, jak si hraje ve větvích košaté jabloně .
Jabloň je šťastná .
Chlapec odešel .
Za několik let sem přišel zas a vyryl do kmene stromu srdíčko, v němž bylo napsáno Ch + C .
A jabloň byla šťastná .
Po letech chlapec přišel ařekl jabloni, že by chtěl být cestovatelem .
Jabloň mu řekla, ať si vezme její kmen a udělá si z něj loď .
Chlapec tak učinil, začal cestovat a jabloň byla šťastná .
Po čase k smutnému pařezu přišla dívka .
Zamával jsem na ni a zeptal se jí, jestli někoho nehledá .
Pověděla mi, že na někoho čeká .
" Já jsem Stařec, těší mne ."
Dívka mi potřásla rukou, ale nepředstavila se mi .
Za chvíli jsme se rozhovořili a ona mne nazvala starýžm, zahořklým cynikem, který už zapomněl, že kolem něj je svět .
Zahleděl jsem na ni a pověděl jí, že se mýlí .
" Na něco jsem nezapomněl . Víte, v těch modrých šatech ... vypadáte v nich jako čekanka . "
Od té doby Starci vzpomínají na svět přivoňovžním k čekankám učekaným a čekanky zas poznávají ode starců stáří, aby se mu pak snázeji vyhly .