Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVšechno vždycky končí u toho jednoho
Autor
Josefk
V poklidu jsme se dívali v televizi na fotbal. Právě se tam jeden černoch ve službách červenobílých z Londýna chystal kopnout penaltu.
" Nedá!! ... viděl jsem to už včera, je to totiž přímý přenos záznamu ...", povídá náš dospělý syn.
" Zas ze mne dělá blba ", vysvětlil jsem situaci své ženě, co seděla hned vedle. Když se žena s radostí rozesmála, polohlasně jsem syna otituloval frekventovaným zvířecím druhem, co má čtyři nohy, dva rohy a nemá přívěšek.
Měl pravdu. Nedal.
" Dívej se, ta černomodrá třicítka z Itálie je taky černoch! " odváděl jsem pozornost .
" Jak tak počítám, po hřišti se pohybuje asi půl Afriky ...", dodal jsem.
" To bys v jú es éj říkat nemohl, tam se černoch ani negr říkat nesmí, je to považováno za diskriminující! " poučila mne žena nejchytřejší ze všech žen.
" Až tak dokonalá je tam demokracie? " otázal jsem se, bez nároku na další poučení. Ale ta moje nikdy neodolá a poučuje dále:
" A ve slabikářích se tam nesmí psát máma má maso, aby se chudým dětem nesbíhaly sliny a nesmí se tam vyskytovat taky slovo moře, protože by to diskriminovalo děti z vnitrozemí!
V těch učebnicích se musí taková a podobná slova opisovat různými slovními spojeními, která vyhovují a nemají diskriminující charakter :
místo černoch se tam píše americký občan tmavší pleti a místo stařec muž vyššího věku ..." - takto mi byl rozšířen můj omezený obzor.
" Takže, když má americký školák rád knihu Stařec a moře, má vlastně rád muže vyššího věku a hodně vody? " tázal jsem se s telecím úsměvem.
" Jo!!! " odpověděli mi jednohlasně jednoslabičně všichni přítomní.
" To je něco! ... tak podle toho tam v bance loupí zanícený sběratel bankovek, šéfovi donáší zaměstnanec s obzvlášť vyvinutým smyslem pro dobro a vraždí regulovatel počtu obyvatel ... " uzavřel jsem první část debaty.
Zajímavý fotbal šel v tomto okamžiku stranou a rozproudila se diskuse. Řeč se stočila také na filmové a literární hrdiny našeho mládí.
Já jsem vzpomněl na Malého Muka, žena na Čuka a Geka.
Náš dospělý syn prý miluje Šuka a Heka.