Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSkřítek
Autor
BlackG
Na okraji hlubokého lesa a počátku hor žil skřítek. Nebyl to jen nějaký skřítek. Všude byla spousta kamení a křítek uměl z kamenů vytesat krásné sošky. Měl i přítele. Byl to obr, který žil v horách. Často spolu sedávali na úpatí hor, kolikrát dlouho hovořili. Obr často pozoroval, jak skřítek tesá do kamene krásné tvary. Sám byl spíš na hrubou práci, a když bylo něco takového potřeba, rád skřítkovi pomohl. Tvary, které skřítek tesal do kamení nebyly ledajaké. Kdo měl nějaké skřítkovo dílo, byl spokojený a dařilo se mu. Také zdaleka přicházeli lidé, aby získali skřítkova díla. Vždy bylo víc zájemců než kolik skřítek mohl vytesat kamenů. A navíc šla práce pomalu, protože skřítek věděl, že kdyby spěchal, jeho díla by nebyla dobrá. Jednou řekl skřítek obrovi: "Přines mi z hor velikou skálu, jakou jenom uneseš. Chci vytesat největší a nejkrásnější dílo, jaké kdy bylo na zemi, a na celé zemi pak bude pokoj a mír." Obrovi se ten nápad nelíbil, z hor viděl dál a myslel, že svět je horší, než si skřítek myslí. Ale skřítek naléhal a tak po desetiletích přemlouvání si dal obr říci. Našel v horách tu nejkrásnější skálu pro vytesání skřítkova díla a přinesl mu ji. Skřítek se pustil rozvážně do díla. A protože bylo velké trvalo mu přes sto let, než dílo dokončil. Zatím lidé na skřítka a jeho umění tesat do kamane zapoměli a již za ním nepřicházeli. Zpočátku se sice chodili dívat, jak tvoří obrovské dílo, ale když si z cesty nemohli nic přinést, přestali těžkou cestu ke skřítkovi podstupovat. Když bylo dílo hotovo, ukázal se skřítkův omyl. Zla a bolesti bylo ve světě tolik, že ani největší a nejkrásnější dílo ho nemohlo zaplašit. Skřítek byl smutný a již ani netesal do malých kamenů, protože nebyl nikdo, pro koho by dílo dělal. Skřítek byl smutný a řekl obrovi: "Rozbij mé dílo, byl jsem hloupý, že jsem tě neposlechl." Obrovi se nechtělo ničit tak nádhernou a pracnou věc, ale když viděl, jak skřítek je stále smutnější, tak za několik let se rozhodl mu vyhovět. Ale skřítkovi to nepomohlo. Stále slábl a zemřel. Obr odešel hluboko do hor a říká se, že jí lidi.