Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak se pali carodejnice...
Autor
Andulka
Vyndala jsem vsechno sklo ze skleniku. Opatrne myju jednu sklenici po druhe, lestim a pokladam na sve misto...
Jako mala holka, opravdu mala, jsem chodila k tete. V baraku byla cerna chodba, v prizemi meli jeden pokoj s posteli, stolem a kamny na uhli a pak jeste komoru s druhou posteli a spizirnou. Nad nimi bydlela carodejnice. Rekla mi to teta a ja ji taky parkrat videla. Stara, scvrkla, s hrbem na zadech kolem nas prosla na ulici. Bala jsem se na ni podivat, tak jsem jenom smirovala schovana za sukni tety, protoze zvedavost mi prece jen nedala.
U tety jsem vzdycky dostala neco dobryho na mlsani a strejda si se mnou hral. Hrozne radi me krmili a ja se jim dneska nedivim, protoze pro me bylo jidlo vzdycky pozitek. Brali me do parku a cestou nezapomeli koupit nejakou hracku v Narpe. Chodila jsem k nim rada, protoze na me byli moc hodni a porad se mi venovali. Recitovala jsem jim basnicky a oni se smali a rikali jak jsem chytra holka. Jen mi tam porad lezly usi z dulku, protoze jsem musela naslouchat, jestli ta carodejnice na nas nejde.
Nebyla to moje pokrevni teta. Jmenovala se Emilie a vzala si Frantiska. Za mlada pracovali u babicky na statku a me si pujcovali pro radost. Jednou se strejdovi rozvazala tkanicka u bot, on se ohnul,upadl a umrel. Vypadal jako kdyz spi. Teta se z toho zblaznila, zacala mluvit strasne sproste a krast v samoobsluze.
Ja jsem za ni chodila na navstevu., ale uz to nebylo ono, protoze teta byla nejak mimo. Opravdu mluvila strasne a v jednom kuse nadavala a porad ji chtel nekdo okrast. Jednou k nam pribehla cela ustrasena. ‘Ta carodejnice uhorela!.” A tak s ni sla cela rodina i ja, protoze jsem byla moc mala na to, aby me nechali doma samotnou.
K tete se nastehovali do baraku novi najemnici. Ona byla takova tlusta, ztezka dychala a spatne chodila. On mel cerny oci jako myslivec z Viktorky, mastny vlasy a porad sedel pred hospodou a divne na me koukal. Bala jsem se ho taky, a to uz jsem byla mnohem vetsi holka. Slibili tete penize, nedali ji nic. Kdyz se jim narodilo miminko, nechali tetu odvezt do blazince, a nastehovali se i do prizemi.
Sklenik se leskne. Opatrne pokladam svetle zelenou sklenici z tenouckeho skla a s bilyma konvalinkama na policku, a zaviram dvirka. Melo by to aspon na rok vydrzet...