Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNavsteva
Autor
Andulka
-Ty kravo jedna hnusna, ani nazrat se doma uz neda….Jirka vzteky popad bundu z vesaku a triskl dverma.
-Pockej, kam zase des? Kdy prijdes domu?.... Nic. Jen ozveny bot bezicich po schodech.
Zuzana zavrela dvere. Sedla si ke me ke stolu a zapalila si cigaretu. Kdysi byvala moje sousedka a ja k ni chodila na kafe a popovidat si. Taky jsme si vymenovaly obleceni.Ona mela vzdycky super, protoze umela bezvadne sit.
-
Je ji trapne. Me taky. Zuzanu jsem nevidela leta. Byla to moc hezka holka. Vzala si Vaska, meli dve deti. Vasek byl moc hodny kluk, renovoval byt, varil, uklizel, nosil ji kazdy vikend kvetiny….
- A co vlastne delas? Odvracim rec nekam jinam. Pamatuji se, ze byla na matersky a pak prodavala v drogerii.
-U Jirky. Ma obchod s pouzitym elektro. Dovazi to z Nemecka. Lidi to vyhodi na ulici a on to opravi. Kdyz nejsou zakaznici v obchode, ramuji obrazy…
Vasek byl vazne moc hodny, jenze Zuzana mela pocit, ze je jeste mlada, ze si moc neuzila , nasla si zname a zacala chodit do hospod. Nejdriv jednou tydne, pak casteji, pak denne a vracela se domu k ranu. Ale to uz Vasek asi nevedel co s tim, a tak nasel utechu ve svedcich Jehovovych. V hospode se Zuzana potkala s Jirkou a zamilovala se. Nebyla s nim nuda jako s Vaskem. Jirka zacal chodit denne k Zuzane, a kdyz Vasek uz nemohl snest, ze si obleka jeho zupan i backory, sbalil kufr a odesel.
- Hm a co po praci? Jeste chodis ven?
Zuzana vypada desne stara. Je strhana v obliceji, nenalicena, vlasy ostrihane na kratko, tlusta….
- Ale ne. Sedime doma a koukame na televizi. Teda Jirka chodi do hospody, vis on musi., kvuli podnikani. Projednavaji to tam s chlapama a tak….
Je mi na nic. V tom se otevrou dvere z detskeho pokoje.
-Ahoj Andulko, je ty jsi tady.
Dva velci kluci me objimaji a v ocich jim zari a na tvari sladky usmev. Najednou jako kdyby jim doslo, ze uz jsou velci, ustoupili stydlive o metr dal.
- Pamatujes, jak si nas hlidala a kdyz si nas davala spat , tak si nam zpivala? My se s brachou mohli desne urechtat, protoze zpivas tak falesne….
- Prisla jsem se podivat na mamu a vas pozvat do cukrarny. Anebo kam chcete…
.