Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVasil, víla, voda
Autor
racek
Vasil, víla, voda
V pravé poledne pospíchal voják Vasil podle potoka. V potoce vodní víla vykopávala vrby. Vysoký, vlasatý Vasil připadal víle pohledný. Přestala vykopávat, volala: Vasile, pojď vypomoci. Podpořila výzvu větou: pomůže-li Vasil vykopávat vrby, poveselí se víla s Vasilem. Vida ve víliných prstech panenský věneček, přestal voják Vasil pospíchat.
Padl vlahý večer, všechno vonělo – Vasil pořád pilně pracoval. Příliš vrb pro vykopání.
Po poslední vrbě padl vyčerpáním pod pařezy. Víla vyspávala, v tom však procitla. Vstala a vyřkla: - Vasile, veselit!!!
Vasil prosil: Vynechme veselení, vodní vílo…Příliš vyčerpán.
Vasilovo vysvětlení vílu pobavilo: pouhá výmluva, Vasile. Pamatuj: voják vydrží víc…
Předvedla Vasilovi prsa, potom přilehla pod pařezy.
- Vasile, veselit!
- Panebože, vzlykl Vasil…
Pochmurný příběh, vážení, viďte…
Plyne z něj však poučení:
co svět světem chodí,
málo všeho i moc všeho
že bez výhrady škodí.
/14.října 2003, 10:03 hodin, variace na P a V – pro Pavla Veselého. Psáno pro čtení v Salmovské literární kavárně/.