Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoční snění
15. 10. 2003
9
0
1796
Autor
Ikru
Sen schoval se v noci
Zapleten v pavučinu hvězd
dere se na povrch dne
Však marně!
Měsíc ho zatlouká do noci
A Slunce snaže se mu pomoci
Svou silou plýtvá
Ach sne pozvedni svá křídla
Povznes se nad nás a odleť do světa
Daleko pryč od malosti a hamounství tohoto světa
Ach sne buď nám milostiv
Pomoz nám dostat se z bahna života
Pomoz nám dokázat naši velikost...
Však ráno tu je
Sen pomalu mizí
Však snový opar zůstal tu
Snový opar co provází mne dnem
Hladí a laská mne
od kruté reality osvobozuje
Augustin_Šípek
14. 04. 2005
Daleko pryč od malosti a hamounství tohoto světa
Výborný fragment!
Jinak bych řekl: Moc přesněné... :-))
Slibný začátek, ale bohužel jen ten... Vyzdvihuji dobře vystižené, vyjádřené např. "zapleten v pavučinu hvězd, měsíc ho zatnouká do noci" a haním nestravitelné, rušivé a atmosféru naprosto kazící mj. "daleko pryč od malosti a hamounství tohoto světa, bahna života..." Připadá mi to takové přepatlané a v jistém slova smyslu násilné - jako, že autorka tam chce nacpat stůj co stůj svůj pocit nespokojenosti se světem. A ještě takový dotázeček - je to psáno na jeden zátah? Zdá se mi tam být takový zlom, nádech píšícího, možná změna od původního plánu... nevím, snad mi bude osvětleno :-)
PS: Tak doufám, že ta kritika je pro Tebe ikru,Verčo, nebo jak Ti tady mám říkat dost hluboká... A jak jsi chtěla, je bez polehčujících okolností.
Opravdu povedené, takové nenáročné. Mě tam pro změnu nesedí sloka čtvrtá ;-)
Používáš hezké slovní obraty, je to takové příjemné počtení.
Co však podle mě ruší celkovou báseň je poslední sloka, ta mi příjde ke zbytku básně nedotažená a krkolomná, škoda. -)
Docela to ujde...když mi bylo tak patnáct-šestnáct i trochu víc...chtěl jsem vydat své básničky pod názvem Noční snění:o)