Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sespisovatel
Autor
brat
Spisovatel
Rok 2000 skončil včera. Tisíc let kultury skončilo. Strach a zmatek konce tisíciletí byl vystřídán radostí a očekáváním. Oslavy byly dlouhé a vášnivé.
Technika a závist však zatím vytlačily umělce a spisovatele. Byli jsme hnáni a chytáni, až jsem zbyl na světě sám. Už mě nevítají náruče květin, jsem na útěku před novou spravedlností. Ukrývám se ve své maringotce a mířím s ní na jih. Za láskyplnou romantikou a hravostí mořského pobřeží a za ohromující mohutností a věčností hor. Jsem sám a na útěku. Uprchlíci nemají přátele, a proto ve svém pojízdném domově nemusím čekat návštěvy. Mám se jich co bát a utéci přesto není kam. Přes drobné okno se dívám k jihu a přemýšlím, co mě čeká. Okénko má žlutavé záclonky, ale přesto mi připadají jako mříže - jako překážky na mé cestě.
Mou mysl zaplavují ateistické nápady, mezi kterými vyplňují prostor jen malé ostrůvky naděje. Vzpomínání na krátký život, jehož leitmotivem byla láska k svobodě a volnosti, které mi nyní byly odepřeny. Připadá mi to jako scéna z divadelního představení či amerického muzikálu. Doufám, že někdy pochopím proč návrat k řádu starého světu by byl tak těžký.