Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZamyšlení nad moderní hrou
Autor
Majkika
Zamyšlení nad moderní hrou
( studentské představení )
Milí zlatí,
nezlobte se na mě,že kritizuji,
ale kritika je kořením úspěchu a
blínem pokoření..
Dnes jsem shlédla studentské divadelní představení.Trvalo sice pouhých 20minut,ale mohu směle tvrdit,že byly nejdelší v mém životě.
herci - dva muži,jedna žena.
Jen jsem nepostřehla,jaké že to mají hrát role.
Ona - mladá,půvabná a roztažená,plazící se po obou hercích,nabízeje kávu.Žlutou.
ON - mladý,pohledný,kouřící....smoukie.S jistou zálibou vydechovat kouř přímo do očí svých kolegů- hnis,sval....s opileckou chůzí.
V této chvíli jsem již věděla,že jsem šlápla vedle.Kéž bych u sebe nosila hodinky.Kdy to utrpení skončí?
Třeba je chyba ve mě?A doufaje,že snad procitnu z toho snění,snažila jsem se zapojit veškerou svou fantazii, - kéž bych v sobě měla aspoň sklenku vína,třeba by mi to pak něco říkalo?Být v opojení - snad opilá v představách bych pochopila to zřízené představení.
A nejlepší nakonec..
On Druhý artista - starší,zpocený,v díře - celým dílem si své rány líže a heká.
Kdy už to skončí?
Tma!Ticho!
TeĎ - tleskají...ač nevím čemu!
Pozvednu ruce a automatizuji pohyb horních končetin.V divadle se tleská,vyvstane mi na mysli.
A tak sedím doma na židli a ukusuji chléb s cibuločesnekovou pomazánkou,popíjím čaj a říkám si :
,,Kdyby si tam pozval dekadenty nebo moderní básníky,ti by tleskali!!Ale my?Normální lidi?Kde máme hledat tu spojitost umělce vysoce převyšujícího realitu našeho chápání?"
Jak říká náš profesor somatologie:
,,Jednou z poruch mozku je i vada řeči.Narušením Wernikerova centra řeči,tedy temenního laloku dojde k poruše senzorické funkce dávající informace motorickému centru.Při poruše dotyčný nedovede provést výběr vhodných slov.Postižený správně artikuluje,ale mluví nesmysli,jak by psal moderní básně.
A můj názor?
Bude -li budoucnost divadelních představení v rukou řečených umělců,či spíše autorů a páně režiséra,kéž raděj dojdeme všichni do stavu afasie...