Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObjímání
Výběr: Print
05. 11. 2003
20
2
5165
Autor
alina
Paleta barev pod nohami
hřejivý dotek tušení
jasného jako každá prostá věc
Užaslý okamžik nadechnutí
v koruně větví rozpřažená
důvěrně známá melodie ticha
Do kruhu rozprostřená
rovnováha věcí
tak náhle objevených
2 názory
zblblýptáček
24. 08. 2009
tak Ti přidávám klub.... (přijde mi, že i tahle se tam hodí................)
no jasně, mně se líbila, tak jsem Ti k ní chtěla napsat něco hezkýho.., toť vše :o)
Milly+P_P .... děkuji za váš zájem, ale neberte to tak vážně...
Jak vždy a všude říkám, pro mě jsou mé básenky jen pestrobarevnými střípky.... Pastelkami, kterými maluju obrázky.. SVÝMI slůvky SVÉ pocity a stav své duše......... když mám radost, když je mi smutno, když mě něco těší či bolí......
Nepíšu básně pro kritiky.. pro to, aby v nich někdo hledal co vytknout, co nechat, co vyškrtnout, nad čím se pousmát či co blahosklonně přejít..
Píšu je pro sebe a pro těch pár dalších duší, které se s tou básničkou potkají a třeba zrovna jich se dotkne ve sdíleném pocitu, obrazu či zkušenosti...
Možná je to málo.... pro vás zajisté, ó páni kritici! :o) ......./promiň Petře_P, nemyslím to zle/........... Ale pro mě to málo není... nekladu si v tomto ohledu vyšší cíle....
díky a už to, prosím, nechte být ;)
Jak to, že není co vyzdvihnout? Vždyť je to nádherně vyjádřená myšlenka, že ty nejprostší věci bývají těmi nejkrásnějšími, když se člověk pořádně podívá.
A nadšení z náhlého objevu........, a ještě něco, co teď přesně nevidím- v poslední části, ale ono to tam je..................., naopak- něco je tam na mě ještě tak složitý, že to nechápu....... (zatím)
-t-
milly> uklidni se prosím a než mě začneš avizovat, přečti si, co jsem napsal a pak reaguj přiměřenym způsobem - třebas tady by se hodilo, kdybys vypíchla jeden/dva veršíky což je to, o čem jsem mluvil .. :-)
tedy ?
Já jsem se snažila vyjádřit myšlenky, které mě napadaly při čtení- a to mi přišlo nejdůležitější- jaké myšlenky a pocity ve mně báseň vyvolala. Mně přijde, že je Tam právě víc výrazných momentů.
Mně báseň nadchla- a jak- to jsem vyzdvihla.......
A, nechám toho, nějak si u tohohle díla nerozumíme. :-)
Jo, a jaký je Tvůj důvod k udělení Tipu?
ty myšlenky v tom jsou - je to však jediná hodnota - dílko samotný moc neteče a každá strofa by mohla žít sama - je to jen divně poslepovaný a člověk by moh kdykoliv přestat číst. to je pro mě ta průměrnost. příjemný vyjádření myšlenek, který nepopírám, nazývám obsahem. ten se mi líbí a právě dík stručnýmu vyjádření jsem psal, že neni co vytknout/škrtat. avizovalas mě, aniž bys jakkoliv prohlídla ostatní kritiky k autorčině práci, což byla dík mýmu odvolávání se tohle v podstatě během celý mý první kritiky tady a která se nese celá ve shrnujícím dojmu, docela nedbalost - kdybs to udělala, nebavili bysme se tady takhle hloupě .. :-)
můj důvod k udělení tipu jsem tady napsal už v první kritice - dílko - i když mě neoslovilo - se mi zdá po formální stránce pečlivě uhlazený a rozhodně nadprůměr zdejška - takže proto
Prostřední a poslední sloka mě zaujaly nejvíc.Jsou tam vyjádřený nádherně a citlivě myšlenky*
Píšeš zvláštně - Tvá poezie neurazí a v podstatě není co vytýkat, na druhou stranu nijak extrémě nenadchne a není co vyzdvihnout - ale - na TIP to je téměř vždycky...
:-)
TIP
Nejlépe je stejně v lese,
svými taji a vůní mne vábí
zdáli se jeho volání nese,
proti jeho síle jsme slabí.
Pomerančová
05. 11. 2003
převelice uklidňující...
utišuje nervózní třas, hladí po duši a hřeje u srdce...
až vypadnu z tohohle hnusnýho přetopenýho kanclu, poběžím si obejmout nějakej ten stromek...
*
Navždy_Tvůj
05. 11. 2003
Listoví slunce-
-strom čerstvá rána...
když pravda vyřčena je krátce...
a ještě stále zní...
...v nejzazších útrobách-
-tvého nejniternějšího chrámu..
a taky tip...
...samozřejmě
Rozervanec
05. 11. 2003
"Do kruhu rozprostřená
rovnováha věcí
tak náhle objevených"
samo pro sebe...
hřeje