Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV rôznych svetoch
Autor
zvedavec
V rôznych svetoch
Pán Červený žil v Červenom svete a videl len rôzne odtiene červenej.
Pán Zelený prechádzal zeleným životom v Zelenom svete - osud mu doprial zachytávať len rôzne odtiene farby zelenej.
A potom prišiel Fotograf, uchvátený pestrým svetom a v ňom i farebnými postavičkami pána Červeného a Zeleného.
A urobil snímok:
V spleti farieb, tvarov, gest a obrazov - vo chvíli, keď pán Červený s krvavou dýkou v ruke skolil Červeného medveďa - a navždy zachytil tiež pána Zeleného, ktorý sa prežiarený úsmevom a s roztvorenou náručou chystal privinúť na hruď svoje malé Zelené dieťa. Na snímku bolo ešte i mnoho iného, mestá, komíny továrne, pestré kvety, motýle - ibaže všetko v tých ostatných farbách, len nie v červenej, ani v zelenej.
Obraz sa vydaril. Každému mal čo povedať.
Obletel svet. Dokonca rôzne svety. Aj ten čisto červený a tiež naprosto zelený.
Keď na obraz hľadel Človek z nášho pestrého sveta, videl všetko. (Vlastne, len to, čo my vidíme.) Mestá, továrne, kvety i motýle, pána Červeného i pána Zeleného. A vyvolával záplavu najrôznejších pocitov.
V Červenom svete obraz vyvolával pocity bojové, pocity triumfu...a niekto prežíval i pocity skoleného medveďa. Hoci... V Zelenom svete zelení ľudkovia - hľadiac na obraz - prežívali zážitok lásky, prijatia, stretnutia...
ale veď: mohlo to byť ináč?