Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seo spáse
10. 11. 2003
9
2
3402
Autor
zvedavec
O spáse
s tisícmi preslovov
o spáse
hľadajúc tú svoju osobnú
úplne bezvýsledne
objavíš vo vánku váhavú otázku:
či môže tkvieť
v jej neočakávaní?
nevyhľadávaní?
len v žití a strádania prijatí
bez nelásky a zatrpknutí?
2 názory
Zvedavec, tato Tvá báseň mi přišla do cesty jak načasovaná. I komentáře. Poslední měsíce něco podobného tu méně, tu více naléhavě řeším. Výsledek? Myšlenky téhož vyznění, jako poslední sloka Tvé básně. Jen se ještě zbavit té zatrpklosti :-( Která zatím tolik nevadí. TEĎ ještě ne :-)
Tvé texty i komentáře pod nimi vyžadují čas a ponoření. Což je dobře.
NightStalker
06. 03. 2011
Vďaka.
MADVLAD - Zaujímavý zážitok, čo popisuješ. A zaujímavé riešenie. Napriek tým veľmi zlým pocitom, niečo si si vyskúšal na vlastnej koži. Máš odžitú skúsenosť, povzbudenie na celý život. :) alebo nie?
Keď som to písala, mi bolo, ako si spomínam, dosť zle! Už je (aj objektívne) lepšie. To pre mňa znamená, že netreba brať veci príliš tragicky, a robiť niečo robiť pre zmenu, aj keď to vyzerá veľmi zle.
V poslednom čase si čoraz viac uvedomujem, že niekdy som nešťastná ani nie preto, lebo mi je až tak zle v tej chvíli, ale preto, lebo sa trápim tým, že UŽ ZASE NECÍTIM POHODU, už zase mi je z nejakého dôvodu zle.
Minule som si to nazavala honbou za dobrými pocitmi. Honbou za každú cenu. A oveľa väčšie utrpenie mi pramení z toho, že sa chcem vyhnúť nepohode, trápeniu, ako prináša to samotné POMINUTEĽNÉ trápenie.
No však niečo aj vydržím, nie? Nie som z cukru! (takéto samopresvedčovanie mi v poslednej dobe zvykne aj pomôcť)
Přesně-a krásně vyjádřené-ale jak toho dosáhnout?Zřeknout se touhy-třeba po spasení?-(nejen)buddhističtí myslitelé to praktikují po staletí-s jakým úspěchem,to vědí jen oni sami-pokud neví,tak myslím že úspěšně:-)!Z jednoho šíleného tripu(vzešlého kombinací asi 6účinných alkaloidů)jsem se dostal mimo čas a prostor,mimo pojmy-ale protože mé ubohé myšlení na takové úrovně prostě nestačilo,vnímal jsem to jako nekonečnou bolest-a zoufale se snažil"odtud"uniknout-podařilo se až tehdy,kdy jsem to vzdal,a přestal to chtít-ale to jsem měl jen tuto jedinou touhu-v životě jich nás bombardují tisíce.ĎEKUJU za podobné(mým)myšlenky,a T.
Co říci, nejsem odborník nemohu kritizovat. Jen vyslovuji pocit a ten je dobrý.