Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObava
13. 11. 2003
0
0
3763
Autor
Milly
Ó vy baviči, ó vy baviči!
Spříznění duší ladiči!
Ladíte, hladíte,
když tiše básníte.
Zníte v mozku,
děti s rozku-
tálenými pohledy
sedmibarevných kuliček.
Na svůj strach
neberete žádné ohledy,
vaše srdce není na klíček.
Odemyká se
upřímnými slovy,
která vás později
mohou i ranit.
Bránit se či nebránit?
Odpovězte si sami,
těšiči,
hořkých nálad
sladiči!
Hmmm, je opravdu onen zpěv tím, co Tě činí šťastnou? Není to štěstí už v Tobě a zpěv jen projevem? Ale zpět k té Tvé myšlence - no, pokud se vžiju do někoho, kdo je fakt utahaný a o půlnoci mě vzbudí něčí zpěv, pak se může zdát, že kdo je šťastný, nemusí dělat to nejlepší pro své okolí... Ale to je strašně sebestředný a nebezpečně úzce zacílený pohled, na každé dobré věci najdeš něco, co když vytrhneš a podíváš se jen na to, tak to nebude úplně růžové... Tu myšlenku je třeba brát tak nějak z celkového nadhledu...
Z toho by plynulo, že máme oba pravdu, ale co když mě činí šťastnou nějaká činnost, která nečiní šťastným mé okolí? Třeba hlasitý zpěv v euforii o půlnoci v pokoji plném zpících lidí? :-)
Já to nemyslela jako když se tak někdo chová pořád, ale občas...
A kdo je šťastný-dělá to nejlepší pro sebe i pro své okolí.
Právě jsi popřela své dílko Promluva k Tobě, víš? :) Absolutní pravda existuje a Tys ji napsala: "A kdo je šťastný-dělá to nejlepší pro sebe i pro své okolí."
A neexistuje! Co když třeba někoho těší hromadné vraždění lidí, kteří ještě nechtějí zemřít?
Možná ho to těší - ale takový člověk určitě není šťastný, víš, být šťastný a ukájet své chvilkové choutky, to je něco naprosto jiného...
Stále máš ten pocit? Dlouho jsem byl bavič, a možná to má smysl, těžko říct, ale teď jsem šťastný a je to lepší, pro mě určitě, pro mé okolí? Záleží na tom?
To nebyla 1.ranní, ale poslední večerní-ráno bych takhle automaticky asi nepsala.Jo, koukám, že jsem zvrzala prolog-takže jsem vás asi zmátla co se týká smyslu-to není o TV bavičích-je to o lidech, kteří se někdy tváří, že jsou šťastní i když právě nejsou a snaží se potěšit...-tzn.o mě a možná i o vás. :-)
Jó tak v tom případě se mi moc líbí věta "Na svůj strach neberete žádné ohledy..." to je přesně o nich.
Když baviče jako baviče poznáš, tak se nebraň, jen se směj a bav. Když baviče k duši si připustíš tak musíš připustit i strach... bavič baví a chce tě rozesmát a nejen upřímná ti slova dát...
Baviči mě nebaví, Petr Novotný jest vtělen do mého porcelánového boha.
Takže tuto obavu nesdílím:o)