Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlčení

06. 05. 2024
6
13
136
Autor
Debbi

utichl vítr
mlčí v korunách stromů
mrtvý jako já


13 názorů

Philogyny
před 2 týdny
Dát tip

 

nahodilo mi to

utichl vítr 
v korunách stromů obkresluje tužkou jablka   tak jako já  
chybíš mi   po tichu

 

 


Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Philogyny, omlouvám se za chybné "y" ve tvém jméně. 


Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Phylogyny - no však, já také ještě pouze klimbám :) 


Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Snake - spíš tou náhodou, sezením to není. I když občas se i zamyslím :) 


Philogyny
před 2 týdny
Dát tip

Vítr není nikdy mrtvý. Jen někdy na chvilku usíná...


snake_01
před 2 týdny
Dát tip

A ta zenová linka vznikla náhodou, nebo pravidelně sedíš zazen?


Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Vycházím z momentálního pocitu. Ostatně jako u všech svých prací. Neznám přesná pravidla pro ten který verš, pro ten který styl. Když přijde "záblesk"... píšu. Jako klavírista, který nezná noty, ale nebrání mu to v tom, aby slyšel a hrál. Haiku mě zaujalo svojí strohou jednoduchostí (tak to vnímám já). Svou dovedností říci několika slovy celý příběh. A tak jsem to taky skusila. Jestli jsem se alespoň přiblížila, beru to jako "dobré" :) 


snake_01
před 2 týdny
Dát tip

Ne, to jsi nepochopila správně, opravdu mě zajímá, jak k haiku přistupuješ, v textu například vidím zenovou logiku, ale zároveň je text hodně odlišný od haiku, jak bych ho napsal já, proto se zcela upřímně ptám, z čeho při psaní haiku vycházíš.


Debbi
před 2 týdny
Dát tip

Vnímám ho kladně, ale asi mu nerozumín a asi ho ani dobře nechápu. Protože jinak by ses mě na to neptal. To sem pochopila správně?


snake_01
před 2 týdny
Dát tip

Omlouvám se, zpátky k původní otázce: Popiš mi, prosím, jak chápeš a rozumíš haiku.


Debbi
před 2 týdny
Dát tip trojort

No, tak teď už to nechápu vůbec... 


snake_01
před 2 týdny
Dát tip

Aby mi bylo rozuměno, chápu, že tohle je zenový text, ale z hlediska zenového kruhu se vyjadřuje tak na úrovni 90-180 stupňů, haiku by ale mělo být na úrovni "je tak jak je." Vítr je vítr, strom je strom já jsem já.


snake_01
před 2 týdny
Dát tip

Vysvětli mi, prosím, jak vnímáš a chápeš haiku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru