02.06.2024 12:06 K dílu: Quo vadis Zajíc Březňák

Až na to "ptáčátko něhy" je to hezké.

01.06.2024 16:06 K dílu: Ze světa lidských samot Zajíc Březňák

Asi jo, ale stejně by podle mě znělo lépe, kdyby to oddělil jen čárkou, takhle:

 

(...)

Jsem chybějící větou nedopsané symfonie,

smutným šaškem na večírku nezvaných (...)

 

To s tím zájmenem "jenž" mě taky zarazilo, bohužel tahle chyba je velmi častá, tak jsem na to ani neupozorňoval.

 

 

01.06.2024 14:26 K dílu: Paměti alkoholika Zajíc Březňák

"Tak všechno nejhorší! A hodně nemocí!" To mě fakt dostalo! :-D

01.06.2024 14:17 K dílu: Osud Zajíc Březňák

Vincent nebo Vincentka..., z vyznání lásky budou mít radost!

01.06.2024 14:12 K dílu: Cestovatel v čase Zajíc Březňák

Pěkná hříčka!

01.06.2024 13:25 K dílu: Ze světa lidských samot Zajíc Březňák

Přes naivitu podání se autor nebojí říct, co jej tíží. Pokud se jedná o začátečníka, nejsou to "marné" verše.

Chtělo by to dát si pozor na opakující se slova (dva verše za sebou začínající "Jsem", působí opravdu neumětelsky...)

Ale i tak si myslím, že bys to mohl vypilovat a pak by lépe vyznělo samotné "poselství" díla.

29.05.2024 20:06 K dílu: PRÓZA MĚSÍCE ZA DUBEN 2024 - HLASOVÁNÍ Zajíc Březňák
  1. Kladivo na čarodějnice - Církevní spravedlnost v praxi (autor J.Rose). Nesmírně propracovaná filmová recenze s kvalitními historickými a místopisnými průhledy.
  2. Ve stínu posledních křížů (autor Biskup z Bath a Wells). Dystopická vize budoucnosti s poutavou dialogickou formou pokládající filosofické otázky po smyslu lidského života a případné nesmrtelnosti.
  3. Vzkaz v láhvi (autor Stargazer). Osobité dílo zakončené pěknou metaforou. Autor má vypsanou ruku, svůj styl i rámcovou tématiku. 

Ostatní díla jsou vesměs taky velmi zajímavá a hodnotná.

29.05.2024 13:47 K dílu: Eschatologie ozvěn Zajíc Březňák

Nirvana?

29.05.2024 13:45 K dílu: Anděl s runami Zajíc Březňák

Budu nad tím ještě dumat.

29.05.2024 13:45 K dílu: Anděl s runami Zajíc Březňák

Neobvyklý text, místy s podivným a rušivým slovosledem.

Způsob podání mi nejprve připomínal záznam snu, pak už ne, ale něco snového v tom, řekl bych, je.

29.05.2024 13:34 K dílu: Talíř a myška Zajíc Březňák

No, na konci jsem se zasmál, i když to asi nebylo na místě.

Zajímavé je, kolik různých poučení jsou z toho písmáci schopni vyvodit. Řekl bych: za málo peněz hodně muziky.

29.05.2024 09:32 K dílu: Národ vyvolený, národ židovský Zajíc Březňák

O židovském národě lze ovšem mluvit nejdříve od Abraháma, nikoliv od Noema. V Bibli je leccos a je tam skutečně uveden věk Metuzaléma 969 let, ale to, že se na jeho smrt čekalo s potopou světa, to mi v knize Genesis nějak uniklo... Za mě byl Noe opravdu pouze ochlasta, nikoli hulič, alespoň tak to vyplývá právě z četby První knihy Mojžíšovy (Genesis).

Zájemcům o židovské dějiny lze celkem doporučit knihu Paula Johnsona "Dějiny židovského národa". 

29.05.2024 08:32 K dílu: KLADIVO NA ČARODĚJNICE – Církevní spravedlnost v praxi Zajíc Březňák

K recenzi jsem se bohužel dostal až včera a dnes v rámci své snahy ohodnotit soutěž PM. A mezitím bylo řečeno snad vše. 

Historie je nekonečné bludiště (říkám to docela často) a i když jsem ji studoval (ale nedostudoval) na FF UK, tak témátem velkolosinských čarodějnických procesů jsem se nikdy hlouběji nezabýval. Dozvěděl jsem se tedy ve tvém článku poměrně dost nových informací nejen o samotném temném snímku mého jmenovce Vávry. Film jsem samozřejmě viděl a je skvělý.

Skvělá je i tato recenze (zřejmě nejobsáhlejší i nejobsažnější ze tvých filmových kritik zde). A samozřejmě zasluhuje výběr.

Uživatel Safián je velmi vzdělaný člověk a lze s ním diskutovat o kdečem včetně historie, ale jeho kritika této recenze mi připadá poněkud zmatečná.

Ještě abych nezapomněl: kdesi v Tvém obsáhlém textu se píše, že jakýsi papežský dokument vyšel roku 1326 tiskem, více jak sto let před vynálezem knihtisku, to mě poněkud zarazilo. 

26.05.2024 14:54 K dílu: STAR WARS: EPIZODA I - SKRYTÁ HROZBA - Milovaný i zatracovaný počátek vesmírného dobrodružství Zajíc Březňák

Musím ocenit, že hudba Johna Williamse je povedená.

26.05.2024 14:51 K dílu: STAR WARS: EPIZODA I - SKRYTÁ HROZBA - Milovaný i zatracovaný počátek vesmírného dobrodružství Zajíc Březňák

Pokud jde o dobrodružství v hlubokém vesmíru, dával jsem téměř vždy přednost konkurenčním seriálům a filmům ze světa Star Treku (ponecháme-li Červený trpaslík jakožto parodii zcela stranou). No, a pokud jde o samotné Star Wars, líbí se mi spíš původní trilogie, a to hlavně film "Impérium vrací úder", "Návrat Jediho" mi zkazily právě ti plyšáci "ewokové", nebo jak se jim vlastně nadává... Jinak se mi ovšem šestá epizoda líbila. Je to vlastně o vykoupení otce skrze jeho vlastního syna, dokonalé zakončení hexalogie (filmům odehrávajícím se po této epizodě jsem nikdy na chuť nepřišel a ten zcela poslední jsem ani neviděl). Pokud jde o epizody dějově předcházející původní trilogii, mám dost tendenci házet je do jednoho pytle jako infantilní a strašně komerční snímky. Vlastně nemám, co bych zvlášť řekl k filmu "Skrytá hrozba". Tvůj pohled je zajímavý, inspirativní a možná mě přiměje i k novému shlédnutí onoho bijáku. 

Jinak jsem měl zato, že film "Návrat Jediho" šel do kin již v roce 1983 a ne 1984, jak se uvádí v článku, navázal tak na "Impérium vrací úder" (1980) a "Novou naději" (1977).

V článku je rovněž na jednom místě uvedeno, že děj se odehrává v budoucnosti, ale jak naznačují úvodní slova každé epizody ("...kdysi dávno v jedné předaleké galaxii...") je třeba jej hledat v jakémsi pohádkovém či mytickém bezčasí ("bylo nebylo"). 

Cekově je třeba recenzi ocenit, možná není tak propracovaná (co se týče geneze samotného filmu) jako některé tvé jiné, je spíše pocitová, ale jedná se o kvalitní přiblížení tvého vlastního pohledu na tento lehce kontroverzní snímek.

 

 

25.05.2024 09:38 K dílu: Opsaná poezie Zajíc Březňák

Procítěná recenze.

25.05.2024 05:59 K dílu: Vyšehrad Zajíc Březňák

a2, číst tvoje kritiky je vždycky přínosné, ani tentokrát jsi nezklamal, málokdo tu dokáže dělat takové rozbory jako ty. Sám jsem měl z básně rozpačité pocity, ale publikoval jsem ji, protože jsem sem dlouho nic nepřidal. S názvem jsem se trápil a několikrát jej změnil.

Benetko, třeba zde zmíněný Mácha se narodil i zemřel v listopadu a psal o máji.

Janino6, Alegno, díky i vám oběma. 

24.05.2024 20:18 K dílu: Jak to bude? Zajíc Březňák

Ze smrti člověk nemusí mít strach, každému se podaří umřít hned napoprvé, jak říkal profesor Milan Machovec.

 

Milan Machovec filosof 2000 - YouTube

24.05.2024 15:40 K dílu: Sonet o vzkazech Zajíc Březňák

Chvála vzdálenosti

17.05.2024 18:31 K dílu: Dějiny aneb Čágo belo šílenci Zajíc Březňák

Děkuji za čtení, Janiseh. Jsem rád, že si tahle básnička najde i po letech své čtenáře.

17.05.2024 08:02 K dílu: Schíza Zajíc Březňák

Schíza je potvora a prý je to taky "nemoc nemocí", nevím, jak k tomu přijde taková rakovina nebo syfilis...

Myslím, že ta báseň je lepší, než se zdá po prvním přečtení (jako většina těch dobrých).

16.05.2024 13:35 K dílu: mozek medúzy Zajíc Březňák

Nebo Egon Bondy, který chtěl prožít opilost mihule.

16.05.2024 13:29 K dílu: Let Zajíc Březňák

A toužím po stružce, kde za nizoučkým houštím
se šťastně prohání pár dětských košilek,
jsem v duchu hošíkem a dřepě s nimi pouštím
lodičku z papíru, křehkou jak motýlek.

J. A. Rimbaud: Opilý koráb (v překladu Vítězslava Nezvala)

16.05.2024 06:10 K dílu: !!!!! - Chceš, aby s tebou bydlel premiér Fiala? - Tak vlož šest tisíc !!!!! ((plus bonus)) Zajíc Březňák

Petra Fialy si hluboce vážím.

06.05.2024 13:01 K dílu: Žena u pokerového stolu má výraz skutečného hráče Zajíc Březňák

"Chlap udělá pro sex cokoliv."

06.05.2024 06:41 K dílu: Není toho minimalismu v poezii už příliš? Zajíc Březňák

Děkuji Písmáku za svobodu psát třeba i špatně!

Minimalismus vnímám v poezii jako něco, co se v současnosti dost prosazuje a možná nikdo ani pořádně neví proč. Většinou se raději zeširoka nadechnu. 

Skutečně jsi zjistil nějaká nová rodová data o K. H. Máchovi? 

05.05.2024 12:08 K dílu: Daleko je mi zima Zajíc Březňák

Děkuji.

04.05.2024 18:49 K dílu: Čarodějky nemusí být vždycky ohavné Zajíc Březňák

Historie je nekonečné bludiště, proto mě tak fascinuje. Čím více odborných historických knih mám přečtených, tím více připadám na myšlenku, že o ní vlastně nic nevím. Nepochybně se mnohé opakuje, ale přece jen zbývá dost neopakovatelného. To podotýkám jen proto, že se s názorem o onom (věčném) opakování setkávám velmi často, ale nemohu se s ním plně ztotožnit. 

30.04.2024 09:15 K dílu: Hlasování (BŘEZEN 2024) v soutěži Próza měsíce Zajíc Březňák

1. TD – U plotu (Janina 6) Vrstevnatý text zavede čtenáře do neproniknutelné mlhy a je na něm, aby našel interpretační východisko. Těch je ovšem celá řada. Mě příběh připomněl vlastní dětinské fantazie a to není málo, to každý text nedovede.

 

2. Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě (trojort) Úvahy o chtíči a jiné podané autorovým nezaměnitelným stylem a formou.

 

3. Můj magnum opus (kuba.49vojenciak) Forma je zde dost přiléhavá znepokojivému obsahu.

 

---

Ostatní díla mě zaujala méně, některá jsem ani nepochopil, což ovšem neznamená že jsou špatná nebo i jen horší než ta, která jsem vybral.

26.04.2024 17:32 K dílu: Kam vedou ty koleje? Zajíc Březňák

"Kdo krká a prdí, zdraví si tvrdí."

Krásná báseň v próze.

24.04.2024 18:34 K dílu: Ke hřbitovu Zajíc Březňák

"Už se kácí v našem lese" je verš z písně Letokruhy od skupiny Traktor:

 

TRAKTOR - Letokruhy ( official video ) (youtube.com)

24.04.2024 18:29 K dílu: Polovina Zajíc Březňák

Tvé verše jsou vše možné, ale jsem rád, že nejsou šedé, nýbrž velmi barvité. Jsou obrazné, metaforické. Často je z nich cítit cosi žitého, co se prostě muselo odehrát, byť třeba jen ve tvé hlavě. Taková je tahle tvá báseň, jsem rád, že je z ní cítit i určitý vývoj a posun dál od toho, co jsi psal dříve na sto různých způsobů, ale přece pořád stejně.

22.04.2024 18:15 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Benetko, ano, to říká, svůj názor, který zatím nijak zvlášť nepodložila. Abys mi rozuměl, netvrdím, že tahle konkrétní báseň je nějaké veledílo (i když tak negativní reakci jsem nečekal), ale štve mě, když někdo o kom jsem zatím na Písmáku stěží slyšel, najednou zpochybňuje moji tvorbu jako celek. Píšu už od gymnázia a najednou mi někdo, o kom nic nevím, začne tvrdit, že bude lepší, když toho nechám... To mě popravdě vyprovokuje spíš k opaku. 

22.04.2024 18:06 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

"Přede mnou vrávorá Li Po"

22.04.2024 17:56 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Merxanto, nevím, kdo jste, ani proč mě musíte urážet, ale můj profil je tady na Písmáku.

22.04.2024 17:51 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Poezii píšu už mnoho let a mám dobré básně - ne všechny, ale dost. Takže tvou jistě dobře míněnou radu si asi k srdci úplně nevezmu.

22.04.2024 17:40 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Co mi stačí? Dělám, co mohu, dělají to tak všichni.

22.04.2024 17:37 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Myslím, že na tom, co je a co není poezie, se lidé vždy neshodnou. 

22.04.2024 17:31 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Na redaktora jsem se nepasoval a pokud chceš, můžeš to vzít za mě.

Co je tedy na něm tak špatného? 

22.04.2024 17:27 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Tak víš, co Merxanto, jdi někam. 

22.04.2024 17:25 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Jak se to vezme, jako invalidní důchodce mám někdy čas navíc. Hlavně se ale snažím, abych něčím taky přispěl - třeba básněmi.

22.04.2024 17:21 K dílu: Modrý květ Zajíc Březňák

Děkuji za názor, Merxanto. Takový motivační, to potěší. Uvážím to (uvažuji o tom už nějaký čas), ale popravdě na základě tvého názoru to asi nebude.

22.04.2024 08:51 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Zajíc Březňák

"Optimismus je opium lidstva! Zdravý duch páchne blbostí. Ať žije Trockij! Ludvík."

21.04.2024 09:46 K dílu: TD - Patricie Zajíc Březňák

Pěkný příběh, i když smutný. Napsané je to dobře, máš vysoký standard. 

21.04.2024 09:00 K dílu: Skaut - TD. Zajíc Březňák

Na malou plochu se vešel velmi dramatický děj. Doufám, že fotoaparát byl navrácen. Je ale dobře, že to není dopovězeno.

21.04.2024 08:35 K dílu: TD - U plotu Zajíc Březňák

Já jsem klidný. Myslím, že naši komunisté s Kateřinou Konečnou dojeli na konečnou. :)

21.04.2024 08:28 K dílu: TD - U plotu Zajíc Březňák

Zeanddrichu E., kde to žiješ? To už je zrušené! :-D

21.04.2024 08:10 K dílu: TD - Jak básníci dělají interview s novorozencem Zajíc Březňák

Pěkně napsané.

V evropském středověku se prý říkalo něco jako: "Když se narodí dítě pláče. A proč pláče? Protože se narodilo do špatného světa..." Přesné znění si nepamatuji, ale s duchem, který je v tom obsažen souhlasím velmi vehementně.

Čím jsem starší, tím méně mám rád děti, snad proto že dítětem zůstanu už nadosmrti.

21.04.2024 08:01 K dílu: Hlasy Zajíc Březňák

Až budeš z pakárny venku, můžeš odvolat.

20.04.2024 09:56 K dílu: slunce prý nesvítí Zajíc Březňák

Povedená báseň, působí hodně autenticky.

20.04.2024 09:30 K dílu: hydrant Zajíc Březňák

"Pamatuji si jen to, co jsem neviděl na vlastní oči."***

20.04.2024 08:40 K dílu: Dlouhonohá Zajíc Březňák

Celá báseň vychází z jednoduché hry se slovy založené na prvním verši, což je běžně užívané slovní spojení. Dělá to ale velmi dobře. Zároveň však významově ukrývá nejen odcizení mezi "lyrickým subjektem" a jeho milou, ale možná i cosi ještě temnějšího... (nedopovím to, protože se možná mýlím a někdo tam bude číst něco zase úplně jiného). Zajímavá a působivá báseň, která vtáhne do děje.

19.04.2024 19:13 K dílu: Komolím, komolíš, komolí 3 Zajíc Březňák

To by mě zajímalo, kolik taková víra asi stojí... Třeba si taky přijdu, až bude ve slevě. :)

19.04.2024 19:10 K dílu: Komolím, komolíš, komolí 3 Zajíc Březňák

Když už je řeč o Noemovi: Noe byl taky průkopníkem vinařství, vysadil vinici, opil se, až usnul, a obnažil se ve svém stanu. :)

17.04.2024 07:41 K dílu: Vzkaz v lahvi Zajíc Březňák

Stargazere, možná máš pravdu. Na druhou stranu lidé se na svou současnost vždycky dívají spíše negativně a obdivují přitom vysněnou minulost nebo stejně tak vysněnou budoucnost.

17.04.2024 07:36 K dílu: v pekle se vždycky svítí Zajíc Březňák

Co je to SHU?

15.04.2024 15:38 K dílu: Vzkaz v lahvi Zajíc Březňák

Osobité dílo zakončené pěknou metaforou (nebo ji tam vidím jen já?). Ten popis naší současnosti je dost zdrcující a místy - zdá se mi - až přehání. Každopádně píšeš hezky, máš už vypsanou ruku, svůj styl i rámcovou tématiku. 

15.04.2024 12:46 K dílu: Nová verze Deluxe Zajíc Březňák

Text - jak se domnívám - není jen pouhou nápodobou toho, jak psal kdysi Jack Kerouac. A pro to, i pro svou metaforickou a imaginativní barvitost a sílu si zaslouží výběr. 

15.04.2024 12:43 K dílu: Nová verze Deluxe Zajíc Březňák

Máločemu rozumím, jsou tam i místa, kterým se snad ani nemá rozumět, text ale hezky plyne, není jalový, má obsah i formu, která se záměrně tváří, že formou není. 

15.04.2024 12:22 K dílu: Být jako Nesbo Zajíc Březňák

Tak od tohoto autora jsem nikdy nic nečetl.

Vždycky mám pochopení pro obskurní postavičky, zvláště pro ty prahnoucí po uznání. 

Řekl bych, že miniatura se snaží (celkem úspěšně) navodit dojem, který někdy čtenář může mít při čtení nějaké napínavé knihy.

Neodolal jsem a koupil si "nového" Márqueze, jeho posmrtně vydaný román "Uvidíme se v srpnu", jsem zvědavý, jaké to bude. Někdy samo očekávání může být napínavé. 

14.04.2024 11:52 K dílu: Ab imo pectore Zajíc Březňák

Velmi povedená báseň, oceňuji i onu hru s písmenky ke konci.

14.04.2024 11:42 K dílu: Cinkání Zajíc Březňák

Myslím, že v teorii Velkého třesku je to trochu jinak. ;-)

Kromě toho mi není jasné co nebo kdo jsou Nebus a Krombus. 

U Krombuse není uvedena rychlost, jakou se pohyboval.

Supernova se, pokud vím, nepohybuje. Je to stadium vývoje hvězdy.

Celkově vzato lze tvé dílo přenechat spíše kritice fyziků či kosmologů, literárně to má jakýsi vtip a kouzlo, ale nevím, v čem přesně spočívá.

14.04.2024 11:31 K dílu: Roztržitý Brňák  v metru. ((minutová hra)) (plus bonus -2 -3 obrázky) Zajíc Březňák

Pán (soudruh) je už zkrátka poněkud dezorientovaný.

14.04.2024 11:28 K dílu: Roztržitý Brňák  v metru. ((minutová hra)) (plus bonus -2 -3 obrázky) Zajíc Březňák

Spíš než jako výpověď o (tradiční?) rivalitě našich dvou největších měst to čtu jako příběh onoho zarytého komunistického budovatele (viz všechny ty průkazky, co měl u sebe) zklamaného tím, že metrem se u nás stále může pochlubit jen jedno jediné město. Zřejmě se jako člen Odboru dopravy Jihomoravského kraje v roce 2001 v této otázce nějakým způsobem angažoval. Jenže je opravdu roztržitý či spíše už poněkud senilní (působil v důležité funkci už roku 1979 a každému jednou dojdou síly).

U obrázků mi vtip vesměs nedošel.

13.04.2024 05:46 K dílu: Konec neologismů Zajíc Březňák

Jak říká Aru, něco je jakoby z budoucnosti a něco je žitá současnost. Nápadité dílo, jak bývá u tebe zvykem.

Rozsahem i jednoduchým dějem je to spíše prozaická miniatura než povídka.

11.04.2024 16:44 K dílu: Autorské čtení povídek a Bosna Zajíc Březňák

Divím se, že je tu tak pusto a prázdno. Doufám, že na akci to bude vypadat jinak.

11.04.2024 16:33 K dílu: Případ Helena (část povídky) Zajíc Březňák

Snad trochu hrabalovské. Jakoby naivní vyprávění nějakého jednoduchého člověka, které se tak ale spíš jen tváří.

11.04.2024 16:11 K dílu: Srdce Zajíc Březňák

Skoro jako Václav Hrabě.

11.04.2024 16:07 K dílu: Smiluj se Zajíc Březňák

Působivé. Snad se smiluje.

10.04.2024 13:21 K dílu: Jít za svými sny... Zajíc Březňák

Rudolf Hrušínský st. byl prý v mládí štíhlý, ale pak přibral, aby dostal roli Švejka, těch kil navíc se už nikdy nezbavil. 

Text je hezky poskládaný. Přímé řeči, myšlenky hlavní hrdinky, hlas vypravěče.

Docela by mě zajímalo pokračování.

10.04.2024 13:11 K dílu: Kam doskočí Belmondo? Zajíc Březňák

Komu by to v hlavě nevrtalo, že? 

Mně to připadalo trochu monotónní a furt jsem čekal, kdy se to zlepší, ale nevšiml jsem si žádné výraznější změny. Jsou tam ovšem zajímavé a vtipné momenty ("...servírka za barem je zelená jak fíkus v okně a pivo jí přetéká přes okraj sklenice."), ale je jich trochu málo na text, který není úplně krátký...

10.04.2024 11:52 K dílu: Ve stínu posledních křížů Zajíc Březňák

Oceňuji také dialogickou formu přispívající k dobrému spádu vyprávění.

10.04.2024 11:48 K dílu: Ve stínu posledních křížů Zajíc Březňák

Victor Hugo jistě nemiloval jen "schrány smrtelné", ale přece jimi přinejmenším nepohrdal. Nejspíš jako většina z nás předpokládal, že v krásném těle najde i krásnou duši, tento předpoklad někdy správný, bývá přece jen často naprosto zavádějící. V každém případě byl Hugo až do velmi vysokého věku velmi aktivní v tomto nekonečném hledání krásy.

Na druhé straně ono shledání stojí na předpokladu posmrtného života, který - žel! - nelze nijak prokázat a vše svědčí spíše proti tomuto předpokladu než pro něj. Mnohdy bývá tato otázka vcelku neopodstatněně spojována s otázkou existence Boží, osobně se domnívám, že je to pouze myšlenkový zkrat podložený nejspíše tím, jak tyto otázky tradičně pojednává křesťanství. Zajímavé je, že v judaismu toho o posmrtném životě moc není. 

Povídka je jednoznačně sci-fi, řekl bych nápadité sci-fi, spíše dystopie než utopie, vize, kterou málokdo bude považovat za žádoucí a proto je (možná) taky položena do přece jen vzdálenější budoucnosti. 

Ač Nohavica zpívá "o smrti, se kterou smířit nejde se" a má pravdu (jak se -proboha! - smířit se smrtí???), tak je pravda, že naše smrtelnost nás definuje. Je to podstatná část definice lidství, když tuto část odstraníme, vyvstanou zajímavé filosofické otázky... 

 

 

10.04.2024 11:23 K dílu: O lásce mluvíš jako o početí Zajíc Březňák

Pěkná, metaforicky bohatá báseň. Obešel bych se bez tetování. :-)

09.04.2024 14:52 K dílu: Zpráva v bytovce na nástěnce pro dámy, které maj milence Zajíc Březňák

Hlubší příčinou je zhoubný rozvoj automobilismu.

09.04.2024 14:49 K dílu: Týden v ubytovně U Elektry Zajíc Březňák

Dobré postřehy, solidní reportáž a to i přes jistou útržkovitost. Možná by stálo za to rozvést třeba tu kratičkou pasáž s paní Veronikou.

Bydlel jsem nějaký čas na ubytovně v ČB, taky za kolejemi.

05.04.2024 20:06 K dílu: Tak snadno se kritizuje svět Zajíc Březňák

Kritizovat dovede každý, ale přiložit ruku k dílu, to je umění.

05.04.2024 19:56 K dílu: Děti, neberte drogy! Zajíc Březňák

Díky.

Je to spíš indispozice než MIMO, ale díky za tipy a komenty.

05.04.2024 19:54 K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne Zajíc Březňák

Rád přispěju, bohužel mi stále není zcela jasné, co pro to mám udělat. Jinak samotná idea je skvělá.

04.04.2024 20:13 K dílu: ČEKÁME..... Zajíc Březňák

HOLLY: "Nejvyšší formou života je člověk a nejnižší formou života je člověk, který si hraje s vláčky."

04.04.2024 20:10 K dílu: Načasováno Zajíc Březňák

Přečasováno... Zkusil bych pár těch časů ubrat.

04.04.2024 20:03 K dílu: Vrah profesora Steina Zajíc Březňák

Chaosu je třeba čelit všemi prostředky. Pěkné sci-fi a hezký paradox.

04.04.2024 07:56 K dílu: Od řeky Zajíc Březňák

Myslím, že se jméno převozníka píše "Cháron". Haiku moc nerozumím, ale první je hezké a druhé má viditelný přesah, který teď neumím pojmenovat. Třetí je docela roztomilé.

03.04.2024 18:28 K dílu: AKT Zajíc Březňák

Něžná.

03.04.2024 18:17 K dílu: V hrstech nosit oheň do ohniště, aby se navrátil čas člověka Zajíc Březňák

To by mě zajímalo, jestli tam byl taky nějaký Al, Al Koholik.

Pokud tam nebyl Al, určitě tam musel být alespoň W. C. Hajzl.

01.04.2024 17:06 K dílu: Almanach Písmáka 2024 - nabídka Zajíc Březňák

Ano, bylo by užitečné vědět, co přesně má autor udělat, aby se na projektu mohl podílet. Zachytil jsem datum 6. dubna, ale nevím, co do tohoto data mám podniknout, aby můj zájem přispět do almanachu nebyl brán pouze jako platonický, nezávazný. Nemám čas (a ani chuť) pročíst celou diskusi a poučit se z ní...

31.03.2024 06:53 K dílu: Umíš běhat z kopce? Zajíc Březňák

Napsané je to hezky, ale pointa mi stále uniká.

30.03.2024 15:28 K dílu: Dáváš se poznat jako holubice Zajíc Březňák

Poptávka po bunkrech a hradbách je stále. Začalo to nejpozději v mladší době kamenné (neolitu), tehdy se objevují první opevněná sídliště a města (v tehdy nejpokročilejších oblastech světa, zejména v tzv. Úrodném půlměsíci na Předním Východě, např. město Jericho v zemi, která byla později nazvána Svatou).

Tuto skutečnost považuji za užitečné opakovat všem chcimírům. 

Apokalyptičtí kazatelé mají slyšení odjakživa, právě proto bylo napsáno Zjevení Janovo (kolem roku 90 po Kr.) i celá plejáda dalších apokalyptických vyprávění, která nebyla nakonec zahrnuta do biblického kánonu. U nás bylo zajímavé období let cca 1419 - 1420 s husitským chiliasmem (očekáváním konce věků). Když se v polovině února roku 1420 nic nestalo, bylo to podnětem, aby husité vzali věci do vlastních rukou a založili Tábor.

Hezká báseň s velikonoční tematikou a několika hravými rýmy, které to pěkně oživují (trnu/trnů + hlína/líná ad.)

26.03.2024 19:17 K dílu: Kámoš mě pozval na tajná místa. K Medvědí tůni se mě vzít chystá Zajíc Březňák

"Šel pes do lesa a potkal dlažební kostku..."

26.03.2024 19:06 K dílu: I ty už nejsi Zajíc Březňák

Nezbývá než rezignovaně opakovat lidové pořekadlo: "To už je takový osud, praštit s tím o sud!"

26.03.2024 19:03 K dílu: Komolím, komolíš, komolí 2 Zajíc Březňák

Nejvíce se mi líbí karamelitky.

26.03.2024 19:00 K dílu: Z čeho je vyrobena vodní postel? Zajíc Březňák

Vybavil se mi verš Karla Kryla: "paměti těch, kdo stěží pamatují". 

24.03.2024 15:03 K dílu: Pisklavé ječení dívek smočených v ledové vodě Zajíc Březňák

Zajímavý náčrt "studie" chtíče. 

 

22.03.2024 17:22 K dílu: Dioptrie Zajíc Březňák

Dost bych to proškrtal.

22.03.2024 17:14 K dílu: Almanach Písmáka 2024 - nabídka Zajíc Březňák

Taky bych přispěl.

22.03.2024 17:11 K dílu: Nad Prahou Zajíc Březňák

Některé verše jsou velmi povedené!

Celkově je báseň pro tebe atypická, protože v ní chybí romantický či erotický motiv, ten zůstal poněkud v pozadí.

21.03.2024 07:44 K dílu: Smějeme se jakoby se nás to netýkalo Zajíc Březňák

To mě politika zajímá převelice.

Zajímavé dílo, těžko mu dát nějakou nálepku a zařadit do škatulky. Závěrečný dialog se velmi povedl!

21.03.2024 07:27 K dílu: Kdo by nechtěl mít svět pod kontrolou? Zajíc Březňák

Moc hezký příběh, jako ze sna. Dává to tajemným způsobem smysl.

17.03.2024 17:01 K dílu: Za každým dívčím zadkem Zajíc Březňák

K3, však ano.

17.03.2024 07:58 K dílu: Za každým dívčím zadkem Zajíc Březňák

Děkuju všem.

Nahoru