02.06.2024 11:39 | K dílu: haiku 2024/22 | emme |
Zdá se mi, na haiku, dost komplikovaná stavba věty. |
||
02.06.2024 11:30 | K dílu: Pře | emme |
Litartsi, moje reakce není ve zlém. Jen jsem sdělil, jak na mě ty texty působí. Nonsense není nadávka, ale naprosto regulérní básnická kategorie. Takže pro mě mají jiný, tebou asi nezamýšlený, ale příjemný obsah. |
||
02.06.2024 07:28 | K dílu: Ostrov | emme |
Skvělý nápad - deštníkový dům. Škoda, že nemám takovou kuráž jako Valerie. |
||
01.06.2024 19:39 | K dílu: opakuj to | emme |
@M jeden udělá kupu blbostí a pak..., kouká, mezi nimi jeden nápad =) |
||
01.06.2024 19:34 | K dílu: 1984 II. | emme |
@M, no jo. Svezl jsem se prostě na čtverečkaté vlně. |
||
01.06.2024 19:32 | K dílu: N. | emme |
@Merxanta, u nás semo a tamo, veskrze polojasno. Hlavičku jsem vyměnil za hlavu. Snad to bude ke čtení i pak. Hlídal jsem, hlídal, ale neuhlídal. Zdrobnělinky si může dovolit leda Skácel ;) |
||
01.06.2024 17:39 | K dílu: Pře | emme |
Jak už jsem to psal někdy dřív. Hodně mi to připomíná Morgensterna a jeho nonsensovou poezii. V originále ji nejsem schopen ocenit, ale překlady jsou prostě zvukomalebné. Tvoje díla vnímám nějak podobně. |
||
01.06.2024 17:33 | K dílu: Píseň o smutku | emme |
@Janina6 otázka pak stojí, jestli musí publikum vědět úplně všechno. |
||
01.06.2024 17:19 | K dílu: Píseň o smutku | emme |
Co dodat... Jedno sraní/čtenáře nezachraní. |
||
01.06.2024 06:38 | K dílu: Světlo | emme |
I na mým černobílým displeji hraje všema barvama světla. Líbí se mi ten plamen. Ani tma není úplně nekonečná. |
||
31.05.2024 14:18 | K dílu: Distant shores | emme |
@J |
||
31.05.2024 14:15 | K dílu: Z výšky... | emme |
zas další havran |
||
31.05.2024 14:08 | K dílu: Pře | emme |
Hmm, vůbec tomu nerozumím, ale prostě se mi to zvukově líbí. |
||
31.05.2024 13:59 | K dílu: 1984 II. | emme |
Rozumím. Snažím se s tím rovnat. Na výstavě, v divadle, v kině... dost často si kladu otázku - je toto ještě umění a nebo totální úlet? Nemám v tomto směru formální vzdělání a tak tápu. Nakonec si mnohdy řeknu, že je to prostě jiný pohled na svět. Může mě něčím obohatit a nebo nemusí. Jsem rád, že nejsem galeristou, recenzentem, kurátorem atp. ale můžu si třeba zrovna QR kódy užívat a nebo se jen tak plácnout do čela, že je to k nevíře. Spousta takových paralel je přece v básnění. Co autor, to originál a nakonec můžu zase jen říct, toto se mi nelíbí a nebo líbí a pokusit se snad najít příčinu. |
||
31.05.2024 13:05 | K dílu: 1984 II. | emme |
@Litarts - to je právě to... co to je kulturní hodnota? A mění se a nebo nemění v čase? Ergo, pokud jsou kulturní hodnoty pevně dány, může vzniknout nějaká nová kulturní hodnota? Může nějaká kulturní hodnota naopak zaniknout? A kdo tu kulturní hodnotu ustanovil? Nějaký kulturní ustanovitel? Je tu najednou spousta zajímavých otázek. |
||
31.05.2024 12:22 | K dílu: 1984 II. | emme |
Zdá se mi, že použití QR kódů pro šíření básní je celkem dobrý nápad. Do tak nudné věci jako je báseň se přidá prvek zvědavosti snad i překvapení. |
||
31.05.2024 07:44 | K dílu: 1984 | emme |
@toot, pokaždé si říkám, že psaní básní omezuje jen moje chudá fantazie. Díky. Text je z "kolážového" období cca půl roku zpět. |
||
30.05.2024 15:47 | K dílu: Pozvánka na kurz Amatérského redaktoriánství | emme |
nevydělbychtotakčerně! matkastačísmetrickým závitem? |
||
30.05.2024 10:49 | K dílu: 1984 | emme |
Díky za názor i předestření jedné z možných interpretací :) |
||
29.05.2024 14:53 | K dílu: opakuj to | emme |
Smysluplný text je "opakuj to", spolu s třemi nesoustřednými kruhy a je to stejně smysluplné, jako jakákoliv jiná experimentální poezie viz. Hiršal, Kolář, Novák a spol. :) |
||
29.05.2024 10:53 | K dílu: informystická metafora | emme |
Filled by Eternity |
||
29.05.2024 10:05 | K dílu: účelné osevní postupy | emme |
Jednou jsem v podobném stylu napsal o tulení kůži na stěně iglů. Reakce byla plus mínus podobná. Řekli mi - ale vždyť je to jen o tulení kůží na stěnách iglů. Dal jsem jim zapravdu. |
||
28.05.2024 14:10 | K dílu: po lístku | emme |
zářící zlatohlávek |
||
28.05.2024 12:31 | K dílu: Další nádraží | emme |
Přijde mi to, že by si to zasloužilo trochu proškrtat. Rozjezd je takovej pomalejší. Ale protože kolik lidí tolik chutí, tak vlastně dobrý :) |
||
28.05.2024 07:18 | K dílu: < enter > | emme |
Zatím se držím papíru :) Teda wordovského dokumentu. I když < br >, hmmm. Možná příští verze. |
||
27.05.2024 11:30 | K dílu: stín | emme |
@janina děkuji, opraveno |
||
27.05.2024 10:35 | K dílu: stín | emme |
@toot váhal jsem, váhal s tím místem pro "že". Je to trochu krkolomný. Uznávávám. Ale přece jen mi to přišlo tím záměrným archaismem v ten moment důležitý. Takový odkaz na něco, co se děje od nepaměti. |
||
23.05.2024 11:11 | K dílu: Plamen | emme |
Zkuste text zkrátit o jedno čtyřverší a pokusit se zaveršovat třeba ve schematu ABAB. Schema AABB v tomto případě působí dost obyčejně. Do budoucna se raději vyhýbejte rýmům sedím x hledím, hřeje x chvěje atp. Jsou to opravdu hodně okoukané dvojice. ABAB třeba Pozorujíce vosku tání,
|
||
23.05.2024 08:11 | K dílu: vymazat stíny z cihel | emme |
Jo! |
||
22.05.2024 12:56 | K dílu: I to nej nej | emme |
Ten poslední verš mi fakt nejde přes pysky. Čekám tam pořád něco jiného. No, prostě "hledej"... :D |
||
22.05.2024 12:48 | K dílu: Pavouk | emme |
Přijde mi to psaný moc na sílu. Bukowski sice do dívčí školy nechodil, ale jeho texty mají víc lehkosti. Pointa je dobrá :) |
||
21.05.2024 17:09 | K dílu: Odpuštění | emme |
Nakonec stejně zjistíme, že nejlepší symfonie je ta Devátá Nesložená. |
||
21.05.2024 13:28 | K dílu: Tahák | emme |
a z druhýho konce |
||
21.05.2024 06:52 | K dílu: Láska? | emme |
@Alegna - nápověda - chemický vzorec oxytocinu :) |
||
20.05.2024 18:48 | K dílu: Videopoezie - Rebecca 13 - Tak čekám na počasí | emme |
Měl jsem za to, že je chyba ve zpracování záznamu. Omlouvám se. |
||
20.05.2024 18:46 | K dílu: Láska? | emme |
@toot, vzhledem k tomu, že Mareše neposlouchám, tak si to můžu brát jako prvovýstup :D a jinak... no, už asi není nic, co by se mohlo ještě napsat. |
||
20.05.2024 14:57 | K dílu: Videopoezie - Rebecca 13 - Tak čekám na počasí | emme |
Nevím, rád bych si poslechnul audioverzi původního textu, ale proč jsou tak zvýrazněné sykavky a hlas zní plechově? Jako by to bylo namluvené někde v koupelně. |
||
19.05.2024 09:06 | K dílu: Vejšlap Praha-Prčice | emme |
přes kalůže na růže přes rybník na rakytník |
||
16.05.2024 07:56 | K dílu: Řekla: Ale chci, aby to bolelo hezky | emme |
Nejní. Ale mohlo by to vylepšování jít rychlejc. Takhle se toho ráje na zemi ani nedočkám. |
||
16.05.2024 07:48 | K dílu: Řekla: Ale chci, aby to bolelo hezky | emme |
Asi musí jeden fakt nejdřív trpět, aby to mohlo bejt hezký. |
||
15.05.2024 14:36 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
...když jsem použil slovo mudřec - to samo implikuje mužský rod. Měl jsem tedy na mysli muže, kteří poskytli ehm, nevyžádanou radu. |
||
15.05.2024 13:57 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
Pět vět bych dodal pro všechny ty mudřece. Kdysi jsem byl místo vojny na tzv. "civilce" a byl jsem jako lapiduch na gyndě. A ano... vozil jsem ty ženy na lehátku tam a zpět. Tolik slz jsem nikdy předtím ani potom neviděl. Takže mlčím a jen koukám do země. |
||
15.05.2024 10:35 | K dílu: Chceš taky vytahaný ušiska jako admin gé? Objednej se na 734 617 138! | emme |
Kdysi byly Šumněnky za 50 halířů a dnes už si je ani nekoupíš. |
||
14.05.2024 18:18 | K dílu: Tri básne | emme |
prostě takový hajku, ale nerozřezaný na tři dílky |
||
14.05.2024 18:17 | K dílu: Psaní k obědu | emme |
řekl bych, že tlak na pero není konstantní podýl celýho dne prostě se ta ruka dřív nebo pozdějc unaví |
||
14.05.2024 18:14 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
dle mýho bych všechny ty debaty zrušil a pokusil se líp žít ten reálnej život |
||
14.05.2024 17:54 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
Jj, myslím, že jsme se posunuli. O jednoho Pusíka, pár Merxant a španělskej otazník :D |
||
14.05.2024 16:03 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
já sice tlačítko - nechci dostávat avíza mám, ale asi nedělá úplně to, co avizuje. @toot fakt se dá o takovém těžkém tématu diskutovat na litwebu ping-pong-ping-pong? momentálně je tu 45 reakcí. je vidět nějaký posun v diskuzi? já ho teda nevidím. |
||
14.05.2024 14:51 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
... Tohle by si měla poslechnout každá žena, kterou někdo nutí k tzv. umělému potratu; - myslím, že by se většině rázem přeskládal žebříček jejích možností... |
||
14.05.2024 08:06 | K dílu: Tri básne | emme |
Líbí se mi to. Jsou to hezké meditační texty. |
||
14.05.2024 06:48 | K dílu: Nevíte někdo, jak dopadl hokej? | emme |
to https://www.pismak.cz/dilo/464876 není fejk? wtf |
||
13.05.2024 18:52 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
aha, výsledek diskuze. to jako předneseš u vás v parlamentu? Jinak začínat diskuzi tím, že jsi nechapavý lebo čo, je dost blbý začátek. tak užívej... |
||
13.05.2024 12:55 | K dílu: Tajemství odhaleno: Pusík je černej! Proto tu nemá co pohledávat | emme |
úplně jsem dostal chuť se ještě jednou zaregistovat |
||
13.05.2024 10:39 | K dílu: Prečo sa viac nehovorí o tom, že žena po umelom potrate niekoľko rokov mužom v plodnom veku hrozne pachne? | emme |
Sice úplně nerozumím tomu, proč sem autor text dával, o čem chce diskutovat a co má být výstupem nekonečné řady monologů, ale... ... ano. Ženy 'voní či chutnají' po přiznaných či nepříznivých traumatech. Těch traumatech, na kterých má podíl vždy nejméně jeden muž. |
||
11.05.2024 09:20 | K dílu: Éterické | emme |
Když přijmu hru na zvuk i tón, zní to jako xylofón. Guten Morgen Šternovsky. |
||
10.05.2024 22:11 | K dílu: co by, kdy by | emme |
:) |
||
09.05.2024 12:33 | K dílu: Videopoezie - Jan Zbořil (Zbora) - Akvárium | emme |
Nějak jsem si vzpomněl na Prévertovu snídani . Já osobně bych si přednes asi odpustil. Ruší mě v něm ten patos. |
||
08.05.2024 09:07 | K dílu: ... | emme |
internety tvrdí, že se jim říkalo prostě - modrý trenýrky. no nevím. |
||
08.05.2024 08:57 | K dílu: ... | emme |
... a červený trencle a holky modrý blee... jak se to jen jmenovalo? Kalhotky to nebyly. |
||
08.05.2024 07:42 | K dílu: Vy kreténi, je tohle báseň? No neni! | emme |
Pusíkovi sice nepodržím, ale nějaká sardelpasta by se možná našla. Vždycky mi v ní vadily ty nedomixovaný rybí kostičky. |
||
07.05.2024 17:41 | K dílu: směju se | emme |
díky... |
||
07.05.2024 15:47 | K dílu: rukolapná | emme |
Rukolapná práca má určitě prívetivý rytmus! |
||
07.05.2024 12:24 | K dílu: Videopoezie - Jana Martiníková (Janina) - dvě krátké básně | emme |
A proč je tam to echo? |
||
06.05.2024 12:32 | K dílu: Bijí vám Pusíka a tak to má bejt, že? | emme |
Ale pižmáka měl na obranu! Co kdyby ho napadla švýcarská garda? |
||
06.05.2024 12:00 | K dílu: Není toho minimalismu v poezii už příliš? | emme |
@Luzz Ano, myslel jsem to tak, že Lyryk vložil svůj text Rr& jako ukázku toho, že takový "přeceumění" dokáže každej. Což si teda nemyslím. Takže mám pocit, že se asi nakonec shodneme :) |
||
06.05.2024 09:54 | K dílu: Není toho minimalismu v poezii už příliš? | emme |
@Luzz - vložená báseň má zřejmě demonstrovat, že na cenu Litery má každý, kdo dokáže spojit dvě slova na řádku. |
||
05.05.2024 11:51 | K dílu: Za Brnko čistější | emme |
Raději bych koncertní sál než hokejovou halu. |
||
05.05.2024 11:49 | K dílu: Kroky | emme |
To je naprosto boží. Ale možná je to kouzlo nechtěného. |
||
05.05.2024 11:47 | K dílu: Jaké je to být mužem? | emme |
To se fakt říká - provozovat líbání? Jsem už asi starej. Požehnaná doba bez sociálních sítí. |
||
04.05.2024 19:20 | K dílu: Chtěl jsem poučovat, ale to už dávno plavaly | emme |
mno, asi jo. |
||
04.05.2024 18:52 | K dílu: Chtěl jsem poučovat, ale to už dávno plavaly | emme |
emme nemusí vyzkoušet všechno. stačí mu to, co už toho zkusil. |
||
04.05.2024 18:45 | K dílu: Chtěl jsem poučovat, ale to už dávno plavaly | emme |
Z řepy ne. Tu nejím. Muselo to být zelí. |
||
04.05.2024 18:45 | K dílu: Chtěl jsem poučovat, ale to už dávno plavaly | emme |
Vždycky vezmu trochu šťávy z červenýho zelí. Nebo řepy? |
||
04.05.2024 18:00 | K dílu: Už nehladí mě mazacím hadrem | emme |
Čtyřicet verst k nejbližší železnici. Pak se má báťuška zasebevraždit... ... a samovárek hřeje, Stěpane Petroviči, šálek dobrého čaje? |
||
04.05.2024 15:28 | K dílu: Šofar | emme |
Mám velký problém s vymýšlením názvů textů a tak dost sleduji, jak to dělají jiní. Takže, když jsem viděl název textu Šofar, čekal jsem téma židovství (před týdnem končil Pesach... ) no a ona se k šofaru přidala ještě okarína, vuvuzela a lesní roh. Přitom šofar je starý liturgický hudební nástroj. Ten by se s vuvuzelou asi nepotkal. |
||
03.05.2024 11:10 | K dílu: hory | emme |
Koneckonců - Svatební cesta do Jiljí... |
||
03.05.2024 09:21 | K dílu: hory | emme |
Vždycky je co zkracovat... v podstatě teprve prázdno se dá cele vyplnit. No, jenže to by se to tady pak mohlo zavřít :D Pozdrav předán. |
||
03.05.2024 08:38 | K dílu: hory | emme |
když jsme spolu |
||
02.05.2024 17:21 | K dílu: hory | emme |
mrknu na to. chjo, z mobilu zase nefunguje kopírování. tak až u pc |
||
02.05.2024 17:18 | K dílu: Pomooc | emme |
Ve Wordu je Enter značka konce řádku, jenže na webu je Enter značka konec odstavce. A protože web přidává po konci odstavce další formátování, rozsype se to. Konec řádku na webu by byl Ctrl+Enter, jenže to zase rozhodí náhledy a všechno je pak na jedné řádce. Takže já jsem řešení nenašel. Resp. po CtrlV na web opravím všechny konce řádků na Ctrl+Enter. |
||
02.05.2024 16:36 | K dílu: hory | emme |
To asi jo. Aspoň o dva řádky. Tentokrát jsem si ale řekl - rozšoupnu se, když je ten druhej květen. :) Ď. |
||
30.04.2024 07:15 | K dílu: Přeháňky... | emme |
@Můra73 - jaký odkaz nefunguje? Žádný jsem nesdílel... |
||
30.04.2024 05:34 | K dílu: Přeháňky... | emme |
Zkusím zopakovat svůj dotaz ohledně hajku zde... Rád bych se zeptal zkušenějších - když Japonci počítají délku řádku na móry jako - 575 mór a v češtině jedna slabika neodpovídá přesně jedné móře, ale podle své délky jedné až dvou mórám, proč se tak tvrdohlavě řeší, že české hajku musí mít 575 slabik? Vždyť už z tohoto principu nemůžeme okopírovat hajku 1:1 do češtiny. Nebo co mi uniklo? díky... |
||
29.04.2024 20:28 | K dílu: haiku 2024/17 | emme |
Rád bych se zeptal zkušenějších - když Japonci počítají délku řádku na móry jako - 575 mór a v češtině jedna slabika neodpovídá přesně jedné móře, ale podle své délky jedné až dvou mórám, proč se tak tvrdohlavě řeší, že české hajku musí mít 575 slabik? Vždyť už z tohoto principu nemůžeme okopírovat hajku 1:1 do češtiny. Nebo co mi uniklo? |
||
29.04.2024 12:36 | K dílu: haiku 2024/17 | emme |
asi bych spíš řekl "alej sakur" než "alej sakury" |
||
29.04.2024 11:55 | K dílu: vyšel jsem ráno | emme |
@Norsko |
||
29.04.2024 07:08 | K dílu: TD - Zkáza městské knihovny hlavního města P. | emme |
Úkrok trochu stranou, ale zase tak moc ne: |
||
28.04.2024 08:37 | K dílu: Přeháňky... | emme |
Projde sestra se dvěma bažanty. Zase cítím chlór. |
||
27.04.2024 20:05 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | emme |
Není pravda, že v Pointě knihy neprochazí redakční úpravou. Naopak musí mít každý autor uzavřenou smlouvu přinejmenším s redaktorem, korektorem, grafikem a sazečem. Tím bych svůj příspěvek k Almanachu uzavřel. |
||
27.04.2024 07:00 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | emme |
@momoi není kritika a pohrdání, reálně si rozmyslet, komu je Almanach Písmáka určen a kdo si jej případně koupí nebo jím bude obdarován. To byla původní otázka. Pointa je kapitola zcela jiná a já jsem nabídnul svůj pohled, když si jdu do knihkupectví koupit knihu a mám na výběr - Pointa x Host x Druhé město x DharmaGaia atd. To není dobré nebo špatné chování. To je 'jen' chování zákazníka. Nic víc.
|
||
26.04.2024 13:04 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | emme |
@Lukáš P. - co je zvláštní, asi úplně nerozumím ? :-) |
||
26.04.2024 11:53 | K dílu: Svenssonovo moře | emme |
Joo, Norsko, Finsko, srdcovka. Co asi dělají v Brøetelli a v Almooe? |
||
26.04.2024 10:55 | K dílu: trojřádky | emme |
@a2a2a - Přístroje..., ano chybí kontext. Často si říkám, nakolik je důležitý nějaký kontext k pochopení textu. Možná, že by to v nějakém větším celku zafungovalo. |
||
26.04.2024 10:24 | K dílu: meruňky | emme |
@a2a2a ano, v mých textech je "jen" už takové trochu ošoupané. Zde to měnit nebudu, ale díky za tip! |
||
26.04.2024 10:06 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | emme |
Onehdá jsem byl v knihkupectví. Největším v Bé. Knihojem na tři patra. Knihy na schodech, na zemi, u výtahu, místo kytek. Všude. Regálů s poezií z toho tak osm knihometrů. Šest metrů nakladatelství Pointa (napište si co chcete, my vám to rádi vydáme). Pointu jsem přeskakoval - bez následné redakční práce, sorry, to fakt nemá cenu číst. Zbytek Krchovský a Mácha. |
||
26.04.2024 07:38 | K dílu: meruňky | emme |
@Phil - je mi z toho do breku. A to nemám jediný strom. Jen, když jdu kolem, vidím zmar. |
||
25.04.2024 14:02 | K dílu: Kam kráčíš zavlečen? | emme |
Nerozumím v kontextu zbývajícího, slovu podnikat. A nějak nemám rád rým sebe-nebe. |
||
25.04.2024 11:43 | K dílu: Seniorjů | emme |
kdo jsou ti kolem |
||
24.04.2024 21:25 | K dílu: trojřádky | emme |
I když tyto svoje texty vnímám jako haiku, říkám jim raději trojřádky, abych zbytečně nedráždil ty, kteří si potrpí na 575 (což mimochodem mnohdy nedodržují ani Japonci) . |
||
24.04.2024 14:07 | K dílu: Co vy a ilustrace? | emme |
Pokud ilustrace "jen" doplňují text, tak mi nevadí a nebo se mi většinou líbí. Pokud je jejich smysl dovysvětlení textu, tak je něco špatně. |