Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odpolední partie

25. 11. 2003
2
0
1240
Autor
Azmidiske

Jedno odpoledne s šachovými figurkami

Odpolední partie

 

Je to jen další parný saharský den. Slunce stojí vysoko na azurově modré obloze, vane velmi slabý, ale spalující větřík. Kamení se táhne na obě strany až k obzoru, kde přechází v písečné duny. Silnice, kterou tak ostražitě hlídáme, je až neuvěřitelně rovná. Na severu se rozmazává ve žhavém tetelení vzduchu, na jihu se noří do jezera, jež tam každý den napustí fata morgana.

Je mi vedro.

Muhammad vyndal stoleček, postavil ho pod plátěný přístřešek a začal na šachovnici stavět figurky.

Nic jiného se tady stejně dělat nedá.

“Z kerý ruky chceš?” zeptal se mě.

“Z pravý.”

“Ach jo, zase máš bílý.”

1. d2-d4 e7-e6 2. Jg1-f3 f7-f5

Dneska tě snad porazim, Muhammade.

“Pust rádio, budou zprávy.”

Natáhl jsem se ke stařičkému americkému přístroji z třicátých let. I tak tu byl skoro nejmladší. Stanice pocházela již z první světové války, kdy ji tu postavily Britové.

“….-din a na rádiu Tripolis vysíláme zprávy. Dnes v časných ranních hodinách byla přepadena armádní posádka v hlavní městě Tripolisu. Dva členy ozbrojené bandy se podařilo zadržet, ostatní uprchli i s osmi zajatci směrem na jih do pouště. Armádní jednotky je zatím neúspěšně stíhají.

3. Jb1-c3 Jg8-f6

“Velitel tripolského okrsku, plukovník Sudin, oznámil, že se patrně jedná o skupinu vedenou Alim Volkovem, ale neupřesnil počet….”

“Vysílačka, vem to.”

Pomalu jsem se zvedl a otráveně došel do baráku k vysílačce. Nejdřív jsem se napil, ale voda byla nechutně zteplalá. Ospale jsem odcitoval. Vojenské řády: “Hlídka pět, Sahara. Desátník Omar Chumei, čtyřicátá osmá pěší četa, šestý pluk.”

“Plukovník Sadín,” zařval na mě rozkazovačný hlas. “Desátníku, končí vám siesta!! Ten parchant Volkov jede se svojí cháskou rovnou k vám. Nenechte je kolem sebe projet, jako by to byli velbloudi! Zdržte je nejmíň na dvě hodiny! Do tý doby je snad doženem. Máte sakra jenom hlídat tu silnici, tak jí hlídejte pořádně, nebo vás dám oba pověsit.!!”

“Rozkaz, pane!”

To je ale blbec. Myslí si, že já s Muhammadem zastavíme toho týpka Volkova i s jeho kumpánama.

“Dělej Omare, jseš na tahu.”

4. Sc1-g5 Sf8-e7

“Co chtěli?”

“Že prej máme zastavit toho Volkova aspoň na dvě hodiny. Asi si myslej, že tu je ňáká pevnost, nebo co.”

5. Sg5xf6 Se7xf6

6. e2-e4 d5xe4

7. Jc3-e4 b7-b6

“Kolik jich je?”

8. Jf3-e5 0-0

“To rači neřek.”

9. Sf1-d3 Sc8-b7

10. Dd1-h5 Dd8-e7

11. Dh5xh7+!!

“Šach.”

11. …Kg8-h7

“Kdy myslíš, že tu bude?”

12. Je4-f6+ Kh7-h6

“Kdo?”

13. Je5-g4+ Kh6-g5

“No ten Volkov.”

14. h2-h4+ Kg5-f4

Najednou k nám dolehl dozvuk vzdálené detonace. Oba jsme zvedli hlavu a zadívali se na sever. Tam se však jen výsměšně tetelila pustá silnice.

“Myslim, že už je tady.”

“Ale po kom střílej?”

“Mám dojem, že už ho plukovník dohnal.”

“Hm. To si teda pospíšil.”

15. g2-g3+

“Šach.”

Ozval se štěkot samopalu podporovaný nesmělými výkřiky pušek. Jak znenadání začal, tak náhle skončil.

15. …Kf4-f3

16. Sd3-e2+ Kf3-g2

17. Vh1-h2+ Kg2-g1

Další zvuky boje se ozvaly opět ze severu, ale tentokrát již hodně blízko. Zvedl jsem hlavu a Muhammad se otočil. Z mihotajícího se vzduchu se vynořil obrněný transportér, za nímž se do výše zvedal prach. Byl vidět dost dobře, přestože zelený nátěr byl již značně oprýskaný. Z jeho vršku šlehaly záblesky a za několik sekund k nám dolehl zvuk pravidelné střelby. Najednou se vedle něj zvedl do výše proud písku a kamení, ale obrněnec ujížděl dál. Se zpožděním přišla rána a další výtrysk vyrostl přímo před vozidlem. To se pokusilo prudce se vyhnout letícímu štěrku a převrhlo se. Zároveň s dunivou detonací druhého výbuchu vyrazil z transportéru černý kouř. Rychle zahalil celý vrak a za chvíli ho proměnil v ohnivý hřib. Ten pomalu stoupal a my jsme slyšeli poslední “výstřel” zničeného stroje.

Muhammad pokrčil rameny a vrátili jsme se k šachovnici.

18. Ke1-d2x

“Mat, Muhammade.”

Spokojeně jsem se protáhl na židličce.

“Dáme si dámu?”


fungus2
25. 11. 2003
Dát tip
Jo šachy za hluku boje. TIP

Abyss
22. 11. 2003
Dát tip
tak to je uplne vyborny!!!!! tomu se rika perspektiva :) *

Azmidiske
22. 11. 2003
Dát tip
Co tím myslíš?

Abyss
22. 11. 2003
Dát tip
takovy nudny sachovy odpoledne a na obzoru se zatim strilej :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru