Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V Podzimu

27. 11. 2003
0
0
1538
Autor
toyenka

V podzimu

 

Toulal se bez cíle březovým hájem
pohledem hladil poštolku v koruně stromu,
v hloubavých očích stajený zájem,
bude-li ještě vůbec kdy komu
šeptat slůvka co pod čelem mu bdí,
brumlat je chraplavým hlasem,
dívat se, jak kdosi blízko spí
ve svatozáři násobené havraním vlasem.

 

Ve vousech jiskérky popela,
tóny v podzimu z myšlenek zrozené.
Kůra břízy je zbarvená do běla,
chladí ho do tváře zjizvené.
Byť na okamžik pouhý
dej mi Osude tu převelkou šanci
zažít palčivost i úmor touhy,
kterou znají snad jen zaprodanci
...


toyenka
01. 12. 2003
Dát tip
katugiro: určitě nejsem vedle.. :-)) Víš, jaký je největší problém mezi jedinci lidského druhu? Komunikace.. Lidé si nějak neumí říct, co chtějí.. Nebo to, co se jeden snaží říct druhému, ten druhý vnímá úplnějinak.. Co neosloví tebe, může oslovit jiné.. Každý vidíme jinak.. každý jinak vnímá pocit pohody a krásy.. Jednou k tomu dojdeš i ty.. :-))

katugiro
01. 12. 2003
Dát tip
Co neosloví tebe, může oslovit jiné... to víme všichni ale zní příliš mentorsky, když někomu pro nic za nic napíšeš víš, krása není o dokonalosti a (!) jednou k tomu dojdeš i ty.. asi mi nějak neumíš říct, co chceš... :)

toyenka
28. 11. 2003
Dát tip
Zdravím a díky za kritiky. Pulcik: jsou to černé vlasy rozhozené na polštáři kolem spící dívčí tváře, tu svatozář vidí jen ten, kdo tu tvář miluje.. :-)) inari: kůra břízy má spoustu odstínů, může být i do růžova i do žluta, když to dokážeš vnímat.. a bříze se dá i ublížit.. viděla jsem je poničené námrazou a pak sledovala, jak se z toho roky dostávají, břízy mi připadaly jako lidé a já měla chuť k nim přitisknout tvář.. ke kůře zbarvené do běla, co námrazou tolik trpěla... :-)) Chci mít ve svých písmenkách barvu, pocit.. proto píšu jak píšu.. katugiro: krása není o dokonalosti.. vnímám krásu ve vnímání prožitku.. je to jen pokus.. něco vyjádřit.. a použít hodně barev a obrázků.. aby to ostatní viděli.. jako já.. :-)) Nehledám dokonalost matematických vzorců, promiň.. to u mně nenajdeš, jen ty obrázky a barevné pocity z chvíle.. Díky všem-- :-))

katugiro
28. 11. 2003
Dát tip
a proč právě mně píšeš že "krása není o dokonalosti" a o hledání matematických vzorců? A navíc se mi za to omlouváš... Nejsi trochu vedle? :)

REDH0T
27. 11. 2003
Dát tip
Dobrá věc...

katugiro
27. 11. 2003
Dát tip
ne tak docela... asi trochu otročí rýmům... a některá slovní spojení a vůbec výběr slov... není to ono :)

inari
27. 11. 2003
Dát tip
kůra břízy je zbarvená do běla ??? ta je snad normálně bílá

Pulcik
27. 11. 2003
Dát tip
Basen se mi libi, moc, ale nechapu spojeni "ve svatozáři násobené havraním vlasem." =))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru