Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Serenáda k tichému večeru 5.července 1997

21. 07. 2000
0
0
860
Autor
wow

Sám sním a rozmlouvám s mrtvými antickými bohy, spit vínem a křikem hvězd. V tom prostém citu, v pohár s vínem padla zvěst, řeklas: "Jdi mi s tou tvou romantikou k šípku...!" Tak postůj přece nech se tichem svést! Vždyť jsme milenci novodobí. Jak bez duší vprostřed cest. Máš ráda slané tyčky a vykopávky prehistorické, recitály folkařů a černou kávu, komedie romantické a davy v právu. Způsobilas skandál na pohřbu mé tety vzdálené, když místo pozůstalých objala si náhrobky kamenné. Poznal jsem tě na Petříně, pokud vím. Dodnes o tvém loveckém duchu sním, jak podalas mi dalekohled a řekla: "Pal!" a když zůstal jsem viset ve víru tvých očí, už ses smála po schodišti, co se dolů točí. Ach prosím, nech mě sníti dál. V podvečer 4.července jsi mi řekla: "Pojď jdem pouštět draky!" A všichni fízlové pak taky posílaly hromy blesky na všechny strany světové. Popletla jsi mi verše tvými vlasy. Pak myšlenky jsme pásly v parku. Proč nejsem rytíř Lancelot a ty Johanka z Arku? Vlastnil bych meč a brnění stříbrné, bránil bych svým tělem tělo tvé a snad bylo by mi přáno padnout za tvou krásu. Na hrob nesla bys mi náruč chrisantém a slzy prošly by se po tvém těle, jako víra v mou nebeskou spásu. Vyprávělas cosi o naději. A já tonul ve tvých očích jako malý kluk před stromečkem vánočním. Nevěříš? Tak poslouchej jak bijou zvony tu naši mši půlnoční. Konec víry, konec zítřků - nejsem rytíř z pohádek. Jsem potulný básník v tryčku, jsem potulný beránek. Tak pousměj se. Já budu rád, pro kejklíře na nároží, co pro tvou lásku tiše pad.
Mamba
04. 01. 2001
Dát tip
Možná nejsi princ, ale máš duši prince...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru