Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když mě máš tak ráda

13. 12. 2003
3
0
3127
Autor
Petr Zdeněk

 

Když mě máš tak ráda,

nechceš se snad hádat... dál;

Za co bys stála.

 

A v lásce najednou,

jako bys už se mnou... dál

nepočítala.

 

Klidně sliby skládám

za den třeba v tisících:

Přestaň! - Já tě žádám

na kolenou klečící.

 

Když mě máš tak ráda,

nechtěj se už hádat... víc;

Co tím docílíš?

 

Dokud mám dost síly,

chci ti v tuto chvíli... říct,

jak moc se mýlíš.

 

Že tě klamu s jinou,

začíná ti pravdou znít;

Je to prý mou vinou,

se mnou že už nechceš být.

 

Když mi vracíš zpátky

knížky s věnováním,

copak se ti posmívám?

Nekonečné hádky,

pak zas milování

- tak to u nás chodívá.

 

Když se s tebou loučím,

vidím strach v tvých očích,

co se všechno může stát;

Prý to s námi skončí,

přestanu-li tě mít rád.

 

Když mě máš tak ráda,

snad nechceš se hádat... dál;

Za co bys stála.

 

A v lásce najednou

jako bys už se mnou... dál

nepočítala.

 

Naše láska není

přece žádným vězením;

a že bez žárlení

nemůžeš být, to už vím.

 

 


Neparkovat
04. 08. 2004
Dát tip
Týýý jóóó,romantika jako blázen!!!!!!!!!

gASK
05. 01. 2004
Dát tip
Má to dobrý netradiční rytmus, místy neotřelé rýmy, ovšem občas to sklouzává k poněkud jednoduchým rýmum...celkově to na mne působí jako dobrý písňový text, tohle ti jde:)***

Albireo
01. 01. 2004
Dát tip
Tak příšerné mi to nepřipadá, ty kratší sloky mají zajímavé rýmy, ty delší už se mi nelíbí. Obsahově tak na úrovni slabšího popu (a u mne i dobrý pop stojí na žebříčku dost nízko.)

adrift
28. 12. 2003
Dát tip
jj Candy má pravdu. kdyby k tomu tahle byla hudba. nebo aspon noty. bylo by to líp představitelné.

romale
28. 12. 2003
Dát tip
Já si to docela dovedu představit jako písničku. Ještě když jsme hráli, napsal jsem jednu podobnou (myslím). Tato je lepší. Jsou tam dobré (trefné) nápady. Možná pár slabších míst (přeci jen-tak rozsáhlý text se těžko vyvažuje). Fakt dobré!

Dík, melodii to skutečně má, je od Hany Zagorové píseň Zůstaň tady léto, původně nějaká chorvatská lidová. Ale ten text, co Zagorová zpívá, je fakt daleko lepší.

Heulwen
27. 12. 2003
Dát tip
Tak tohle se mi líbí mnohem víc než nějaké básničky... máš k tomu i melodii? Téma chytlavé a zpracování také v pořádku *t

Candy
27. 12. 2003
Dát tip
Tak tohle bych ráda slyšela i jako písničku, vůbec si v tuhle chvíli nedokážu vybavit k tomu textu nějakou melodii.Líbí se mi.

Kittie
27. 12. 2003
Dát tip
.. tohle je složitější .. kéž bych mohla slyšet i hudbu. Vyjadřuješ celkem přímo co Ti táhne hlavou .. ano proč ne .. udržuješ napětí.. na konci uvolnils .. ale opět mi to přijde nedotažený. Jinak si myslím, že by to nemuselo být špatné ... co příště nějakou mp3ku? :)

J
27. 12. 2003
Dát tip
mince mají taky ruby a líce, hádky patří k lásce, zvlášť ty konstruktivní. Kdyby zbyla lhostejnost, nebyly by hádky ale ani láska. Ale nechci se do toho zamotávat, zvlášť ne do lásky :-) Text písně je těžké posuzovat, protože tady posuzujeme jenom polovinu díla. Dojem je pak taky poloviční.

Yossarian
27. 12. 2003
Dát tip
seš romantik, co?

Twardowski
27. 12. 2003
Dát tip
Jak dobra by to byla pisen nevim, nedovedu si to predstavit. Ale co se obsahu tyce je skutecne pravdivy. Nemohu to hodnotit, prototoze to prozivam.

Twardowski
27. 12. 2003
Dát tip
Jak dobra by to byla pisen nevim, nedovedu si to predstavit. Ale co se obsahu tyce je skutecne pravdivy. Nemohu to hodnotit, prototoze to prozivam.

fermosa
26. 12. 2003
Dát tip
přiznám se, že rýmované poezii moc nerozumím. Sama ji nepíšu. Když něco tvořím jde to z pocitu a moc nepřemýšlím nad tím jestli to bude próza nebo něco jiného. Chybí mi tam víc emocí, nicméně nemůžu říct, že je to špatné. Špatné to není... :o)

papouch
26. 12. 2003
Dát tip
na anonymy kašli, jsou to ubožáci :-) Tenhle text mi připomíná styl bigbýtových textů kapel z vesnickejch tancovaček ze sedmdesátejch let, kdy se slepovaly texty typu -mám ji rád, ona mě ne-, -ona mě má ráda, ale já ji ne-, -vrať se zpátky, lásko- a podobně... Hlavně že se to jakš takš rýmovalo, stejně text nikdo neposlouchal, hlavně ře se řádně řezalo do kytar :-)) Né, promiň tohle kritizovat nebudu :-)

Příště budeš větším frajerem, až se nebudeš skrývat za Anonymem. Ale tvůj názor respektuju, i když to slovo od s. je tak hrozně ohraný, nic novýho. Myslím, že dobrým kritikem zatím nejsi, Pane Anonyme.

Maschaco
16. 12. 2003
Dát tip
No, musím složit poklonu, vím, že píšeš výborně a vždycky (tedy většinou) ti to říkám, ale ty na mě nikdy nechceš dát, tak doufám, že jsi si konečně vědom, že jsi dobrým básníkem a toho si važ, to je umění, to je dar. To je smysl. Jen doufám, že zase nebudeš opakovaně odhazovat pero z ruky, když se ti něco nepovede, nebo když někdo napíše ostrou kritiku. Pamatuj, že nejdůležitější je, jak to cítíš a já myslím, že bys ve svých básních dokázal žít, a to je nejdůležitější. Skládám ti poklonu, jsi dobrý básník.

Crowley
15. 12. 2003
Dát tip
Psaní textů písně je těžké kritizovat, člověk si u ní nedokáže představit rytmus, který zamýšlí autor. Rým já naopak chválím. je naprosto neotřelý, žádný sen/den či ještě oblíbenější nebe/tebe. To velmi cením, je to základ pro dobrou tvorbu...ale spíš právě básní, texty písně se často rýmují jen na pozadí akcentu hudby nebo naopak nejjednoduššími verši. Proto je bez originální myšlenky pro čtenáře buď ohraně zrýmovaná nebo nebo mu připadne přijde rozházená, i když by z ní mohl být ve skutečnosti sebelepší hit. Texty jsou tu prostě posuzovány téměř výhradně podle měřítek básní...jen se podívej na tvá ostatní dílka z této kategorie a jistě si to uvědomíš.

Crowley
15. 12. 2003
Dát tip
Psaní textů písně je těžké kritizovat, člověk si u ní nedokáže představit rytmus, který zamýšlí autor. Rým já naopak chválím. je naprosto neotřelý, žádný sen/den či ještě oblíbenější nebe/tebe. To velmi cením, je to základ pro dobrou tvorbu...ale spíš právě básní, texty písně se často rýmují jen na pozadí akcentu hudby nebo naopak nejjednoduššími verši. Proto je bez originální myšlenky pro čtenáře buď ohraně zrýmovaná nebo nebo mu připadne přijde rozházená, i když by z ní mohl být ve skutečnosti sebelepší hit. Texty jsou tu prostě posuzovány téměř výhradně podle měřítek básní...jen se podívej na tvá ostatní dílka z této kategorie a jistě si to uvědomíš.

Hejrup
14. 12. 2003
Dát tip
Někdy se ti nepovede rým a možná bych tam hodila: za co bys PAK stála,2.sloka - jako bys se mnou..., 3. sloka - dnes snad potisící...,7.sloka - neposmívám se ti...tak to chodívá.

WiruZ
14. 12. 2003
Dát tip
souhlasim s krimi-m

Krimi
13. 12. 2003
Dát tip
Neni v tom vůbec nic novýho. "ohraný"

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru