Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Peniaze

14. 12. 2003
2
0
942
Autor
Pisklatko

Ironie dominuje!

Čo je v živote najdôležitejšie?" Táto otázka zaneprázdňuje hlavy filozofov, kňazov, pouličných kazateľov aj politikov už odpradávna. Jedni hovoria, že zdravie, iní za najdôležitejšiu vec považujú lásku, no veľa ľudí tvrdí, že sú to peniaze. Pozrime sa, ako je to vlastne v skutočnom živote.


Vezmime si ako záruku šťastného života zdravie. Predstavme si, že máme supersilný imunitný systém, že žijeme v zdravotne nezávadnom prostredí. Jediné, čo nám však chýba, je niečo, za čo si v obchode môžeme kúpiť potravu. Človek môže byť odolný ako len chce, ale keď neprijíma potravu, jeho metabolizmus sa zrúti a skôr či neskôr tento svet opustí. Zdravie nám teda veľmi nepomohlo...

 

Nevadí. Máme tu ešte zopár iných vecí, napríklad lásku. Na pochopenie dôležitosti lásky stačí krátky príbeh. Čas a miesto pre nás nie sú zaujímavé. Kdesi sa kedysi stretli dvaja ľudia, možno starí, možno mladí a na pohlaví nezáleží. Stretli sa a na prvý pohľad sa do seba bláznivo zaľúbili. A žili šťastne, až kým nepomreli. To sa však stalo veľmi skoro, lebo nemali peniaze, a ako sme si to vysvetlili už pri zdraví, nemali si za čo kúpiť jedlo, takže umreli od hladu.


Toto je radosť!!! Boli ľudia zdraví a smrť prišla rýchlo. Mali sme lásku a zo sveta sme odišli ešte rýchlejšie. To všetko iba preto, lebo sme nemali peniaze. Že by zárukou šťastného života boli penaize?

Za peniaze si môžeme kúpiť jedlo. Takže potravu zabezpečenú máme. Ak sme chorí, stačí ísť na skok do lekárne. Tam nám za peniaze predajú lieky. Tak a v krabičkách s liekmi sme získali zdravie. Dobré, nie? Ak máme peňazí trošku viac, ako potrebujeme na jedlo a nájomné, môžeme po uliciach chodiť aj pekne oblečení. Ďalšia hŕstka peňazí a vo verejných domoch si môžeme kúpiť aj chvíľu lásky. To je život!!! Nemusíme tak, ako ľudia bez peňazí vyberať odpadkové koše a okrádať tých, ktorí si svoje peniaze, či už poctivo alebo nie, zarobili. Vyzerá to tak, že nám naozaj ku šťastnému životu chýbali iba peniaze.


To však nie je všetko... Predstavme si, že sa situácia vyvinie trošku ináč. Naše finančné prostriedky sa zniekoľkonásobili. Čo s tým? Nemáme s nimi čo robiť a tak ich investujeme. Z peňazí - prostriedku na platenie, sa stáva pracovná sila... Začnú za nás pracovať a naše zamestnanie je už bezvýznamné. Kúpime si menší hotel a prebudujeme si ho na letné sídlo. Ešte pri ňom nemáme bazén? No problemo. Pár korún nás nezabije. Veď účty za pitnú vodu sme mali aj tak nízke

 

Celé dni bez práce, to už pôsobí na mozog negatívne. Ten je z toho tak mimo, že začína produkovať niekedy až extrémne morbidné myšlienky. Od nudy asi vstúpime do politiky. Prvé štyri roky sú zahrievacím kolom, v ktorom sa naučíme rozprávať to, žo voliči chcú počuť, ale takým spôsobom, že budeme môcť kedykoľvek hocičo odvolať. Nasledujúce volebné obdobie už ťaháme za povrázky my. Okrádame ľudí a ešte za to aj dostávame peniaze. A čím ich budeme oberať o viac peňazí, tým viac budeme my dostávať... Môžeme hrať šach vo veľkom. Že nám ľudia umierajú po tisícoch a náš plat niekoľkonásobne prevyšuje štátny rozpočet? Nevadí, ľudia sa budú rodiť ďalej. Hlavné je, že sme šťastní...


 

Ako sme si ukázali, jediné, čo nám ku šťastiu chýba, sú peniaze. Sú teda najdôležitejšou vecou v živote...

A skúste ma presvedčiť o opaku...



 


premisil
16. 12. 2003
Dát tip
No já myslím, že to byla krásná ironie. K těm poslancům bych ale řekl, že to zahřívací kolo netrvá ani 2 měsíce...

Schwalbe
15. 12. 2003
Dát tip
Pokud je to myšleno ironicky, tak souhlasím. Pokud je to myšleno vážně, pak jen lituji pistaele.

ShArKeY
15. 12. 2003
Dát tip
Já souhlasím s tím, že jsou peníze hodně důležité. Některé lidi i baví (třeba mě) tradičně nepracovat. Starat se o sebe a nemít nervy z toho, co si můžu nebo nemůžu koupit. Pokud dobře vypadáte, stačí vám auto, vlastní byt a nemáte o ženský nouzi. Každý vám sere na lásku, když musíte makat dvanáct hodin denně, abyste uživili sebe i rodinu. A kdo práci říká zábava a nemůže bez práce žít je hovno, které nemá nic ze života.

WiruZ
14. 12. 2003
Dát tip
t! dobre napsane....i kdyz ouplne nesouhlasim.....kdyz budes zit nekde na samote a budes mit nejakou tu kravicku, slepicku, kousek policka...tak nepotrebujes ani ty prachy:)))))

Andulka
14. 12. 2003
Dát tip
souhlas s tim, ze penize jsou velmi dulezite....ale nejsou vsechno...:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru