Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pokus o filmový scenár

16. 12. 2003
1
0
1310
Autor
lazovan

PRÍPRAVA FILMOVÉHO SCENÁRA.

Postavy: Zdravý rozum
Hlas ľudu
Tri, štyri alebo päť ostatných hlavných postáv. Každé množstvo vytvára iné situácie.

KAPITOLA PRVÁ
Jeden.

Sám prechádza krajinou alebo mestom. Je romantik? Alebo vyliečený romantik.
Nikto o ňom nič nevie. Vidím iba jeho vek, postavu, spôsob chôdze, oblečenie.
Správa sa normálne, alebo divne? Čo je to divne? Je to inak než ostatní?
Niekde musí bývať, od niekiaľ musí pochádzať. Niekomu sa musel narodiť.
Mal by mať meno. Človek ako každý iný. Nedal by sa odlíšiť.
Pomenujeme ho.
Jeho meno môže byť akékoľvek. Bizarné alebo úplne obyčajné.
Zober si kalendár a poslepiačky otvor na ľubovoľnej strane. Ak máš v rukách pero alebo fixku, vyznač si nejaký bod medzi menami.
To bude jeho meno.
Podarilo sa. Našiel som v kalendári: Peter a Pavol, Petra.
Náš /doteraz hlavný/ hrdina sa bude volať Peter a Pavol. Ak to bude žena, bude sa volať Petra. Meniny majú 29. júna.
Pretože tu bude všetko jasné od začiatku až do konca, treba urobiť poriadok.
Volám sa Peter. /Ale občas ma volajú Pavol a niekedy Petra./
Som muž. /Ale občas aj žena./
Nie som homosexuál. Keď som muž, páčia sa mi všetky ženy na svete okrem tých najkrajších a najškaredších.

Hlas ľudu: "čiže žiadne"

Keď som žena, mala by som si vyberať. Ale asi mi nič iné neostane iba zobrať to, čo príde. /Nechcem do smrti zostať sama./
Poriadok!!!
No dobre. Volám sa Pavol. Na dedine sme mali aj meno Pavel, ale mňa môžete kľudne volať Paľo?
Treba sa konečne rozhodnúť, aby som mohol pokračovať.

Zdravý rozum: Od teraz bude hlavný hrdina Peter.

Poznám ich viac a sú mi sympatickejší ako Paľovia.
Peter sa rád túla. Chcel by sa túlať s niekym, ale málokedy sa to podarí. Preto sa túla sám.
Film bude akčný a s prekvapujúcou zápletkou. Preto nemôžem nechať hlavného hrdinu pridlho sa iba voľne potulovať po krajine.
Musí ju už konečne stretnúť. Ale kde. V lese asi nie. Tam sa ženy boja chodiť samé. A ak by aj nejakú v lese stretol, ťažko by sa s ňou dal do rozprávania. Peter je od narodenia plachý.
Peter ju stretne nedobrovoľne.
Vídava ju každý utorok a štvrtok, pretože spolu chodia do autoškoly. Sedí za ním, preto si ju nemôže poprezerať. Ani si ju veľmi nevšíma. Vie iba, že je občas oblečená celá v čiernom. Nie je veľmi vysoká. Má asi o desať centimetrov menej ako Peter. Ešte sa s ňou nikdy nerozpraval.
O mesiac sú skúšky.
Čo si o tom doteraz myslíte?

Hlas ľudu: On je nesmelý, rozvedený a má dve deti. Nechce žiadny nový vzťah a žena, ktorá sedí za ním v autoškole pôsobí naňho ako niečo zlé, čomu sa má vyhnúť. Je to zlá žena. Jej čierne veci svedčia o tom, že zachromaždila už troch mužov. On by mohol byť ďaľší.
Je to veľmi zaujimavé, priam strhujúce. Myslím si, že veľmi príznačné na túto dobu.
Čakám na pokračovanie. Chcem vedieť ako to dopadne a či to dopadne.

KAPITOLA DRUHÁ
Dvaja
Teraz chcete pravdu, ako to naozaj bolo, alebo chcete, aby som si vymýšľal?

Hlas ľudu: Máš ju rád? Je ti s ňou dobre? Ako to bolo naozaj?

No dobre.
Nevideli ste tu niekde okolo bežať tú prekvapivú zápletku? Už od rána ju hľadám.
Možno ju priniesla poštárka a už leží na dne mojej schránky.
Chcel by som bežať teraz domov a rýchlo otvoriť tú preplnenú plechovú škatuľu, kde musí ešte štyri a pol hodiny bez pohnutia ležať.
Peter a Petra.
Nepáči sa mi jej meno, tak ju budeme volať Miška.

Zdravý rozum: "???"

Peter, Petra /teraz už Miška/, Miro a ešte dve dievky sedia o mesiac neskôr v meste v pivničnej krčme. Mária, jedna z nich, stále niekomu volá z mobilu:
"Hej, už je to za mnou. Bolo to strašné. Skoro som vyletela..."
Ešte dva telefonáty a už beží. Ostatní sa po hodine rozchádzajú tiež.
Peter: "Dáme si ešte po jednom?"
Miška prikývne:
"Najhoršie, že neviem, kedy mám dosť."
Peter: "Hlavne, že to máme už za sebou."
Nechať ich sedieť v tej pivnici do večera, alebo čo s nimi ešte urobiť?

Hlas ľudu: V pivnici je zima a slabé svetlo.
Niečo s nimi urob nech tam netrčia dlho, sú aj príjemnejšie miesta na jeden.
Alebo sú už z nich bezdomovci?

Úplne som zabudol na rozpočet. V tej krčme bude treba nakoniec zaplatiť.
Čo keby som si všetky postavy zahral sám? Ušetril by som na honorároch.
Aj s kamerou som sa už ako tak naučil narábať. Lenže byť súčasne kameraman aj hlavná a jediná postava, ktorá hrá aj ostatné úlohy? Začínam sa dostávať do ťažkostí.
Mŕtvy bod.
Neviem prečo sa tie šálky vždy tak zaserú od toho zeleného čaju. A vôbec sa to nedá umyť.

Hlas ľudu: "Je to naozaj zelený čaj čo zasral šálku?
V kuchynke v dreze je vo fľaštičke kyselina citronová, nasyp si do šálky trochu a máš po probléme."

A ešte k tomu aj ten Hlas ľudu sa začína šprajcovať, že nechce byť hlas ľudu, že by chcel byť "niečo milšie napr. dobrá víla."
Bože to sú za nápady. Že dobrá víla.
***
V pivničnej krčme je príjemne. Peter a Miška už pijú asi šieste pivo.
Veselý rozhovor občas musia prerušiť, pretože množstvo vypitého piva robí svoje.
Peter cíti prijemnú opitosť a vie, že by tu s Miškou dokázal sediť až do rána.
Vonku sa už začína stmievať.
6 x 14 Sk = 84 Sk
84 Sk x 2 = 168 Sk
14 Sk x 2 = 28 Sk
168 Sk + 28 Sk = 196 Sk / no to by sa ešte dalo + 4 koruny = 200 Sk /
To je jeden z dôvodov, aby sa pomaly pobrali preč. Ibaže by poprosil Mišku, či by sa nezložili.
/Neviem ako to chodi v takejto spoločnosti, ale asi by si to prvý krát nemal pokaziť.
A uspešné skúšky na vodičák sa tiež nerobia každý deň./

Hlas ľudu resp. Dobrá víla resp. Tichý spoločník: "To ano. Úspešné skúšky sa nerobia každý deň, zvlášť teraz keď vodičák stojí 10 000 korún. Peter musel mať vážny dôvod získať vodičský keď sa rozhodol toľko investovať, pretože ako rozvedený s dvomi deťmi to nemá ľahké. Ale teraz obetuje aj posledné peniaze, lebo Miška sa mu veľmi páči.

Ako to môžete vedieť, že sa mu páči? Ešte pred pár riadkami ste hovorili, že je to zlá žena, ktorá zachromaždila troch mužov. Vôbec sa mi nepáči. Je chudá a vôbec nemá prsia. A okrem toho pije veľa piva. A ja, starý mládenec, mám rád svoju samotu. Celý ten nápad s Miškou sa mi prestal páčiť. Budem ju musieť niekde zavraždiť, alebo cestou z krčmy ju dvanásť krát znásilním.

Prvý krát sa dozvedám, že tým hlavným hrdinom si Ty. Vôbec sa Ti nepáči, je chudá a nemá prsia ( strašná tragédia, možno má citróniky), ale znásilniť toľkokrát by si ju chcel. Si zvrhlík. Pozvi ju na becherovku a nenapájaj ju toľko tým pivom.(možno jej potom narastú aj prsia)

Mám lepšie riešenie. A Peter nie som ja. Iba si ju predstavujem a vidím ju Petrovými očami.
Peter sa zasa kymáca na záchod. Od rána skoro nič nejedol. Taký nervózny bol naposledy asi pri maturitách.
Premýšľa o Miške. Určite by si dala povedať. No vtedy zasiahne osud.
Peter nestihne dobehnúť. Preto, aby si Miška nič nevšimla, iba ju kúsok odprevadí a potom sa rozlúčia.
Ona mu ešte zakričí, že sa s takým príjemným mužom už dávno nestretla, ale on už prestáva rozoznávať okolie. Hlad, nervozita a pivo urobili svoje.

Pozeráš sa na ňu Petrovými očami a potom odkiaľ máš jej fotku.
A to, že ju odprevadí a rýchlo sa rozlúči Ti neverím. Keď sa vráti zo záchodu po tej nehode, chytí fľašu piva a náročky sa s ňou obleje. A je po probléme a podnapitá Miška si nič mevšimne a Peter je šťastný. Môžu pokračovať v bláznivom rozhovore a smiať sa na všetkom možnom. Je im zase spolu fajn. Čo tam jedny mokré nohavice.

Hlas ľudu, vôbec tomu nerozumieš. On sa od strachu a nervozity a piva posral. A preto ho nemôžem v tom nechať. Dokonca sa Mišky zabudol spýtať kde býva. Už ju do smrti nestretne.
/ A nemusel som ju zavraždiť ani dvanásťkrát znásilňovať./

Hlas ľudu: /odteraz už iba Dobrá víla/ "Prosím Ťa začni ešte raz a od začiatku, tento príbeh je nejaký celý posratý.
Šálka zasraná, hlavný hrdina posratý neviem kde by to všetko skončilo.
A čo sa týka Mišky ešte sa stretnú pretože bývajú v jednom meste a taká náhoda je niekedy dobrá vec.
A okrem toho nie som hlas ľudu."

Prepáč Dobrá víla. Ja sa polepším. Chcela si ale počuť pravdu, ako to naozaj bolo. Šálka je naozaj zasratá - včera si to predsa videla na vlastné oči. A Petrovi najdem nejakú inú babu s prsiami.

Ak chceš napísať dobre dielo trošku vykonkretizuj hlavného hrdinu aj keď už o ňom čo to vieme. Myslím si, že moc toho nevydrží, keď sa aj z piva poserie.
Ale to nič každý sme nejaký. Mylím si, že je v podstate celkom dobrý človek, kamarát a príjemný spoločník? A vymysli mu nejakú babu aspoň so štvorkami, nech má nejakú radosť zo života.

Zdravý rozum: "Nejako tu nezostáva priestor pre mňa. Iba na chvíľu som si odskočil a teraz sa nestíham čudovať."

Dobrá víla: "Čomu sa čuduješ???"

To si sa opýtala Zdravého rozumu. Ten je malovravný a zasahuje iba keď je to nevyhnutné. Ja sa s ním veľmi nekamarátim. Iba občas sa musím, hlavne, keď mi klepne po hlave. Napíšem mu e-mail. Možno ti odpovie.

Dobrá víla: "Čo sa také zlé stalo keď Ťa tresol po hlave. Povedz mi to radšej Ty. Tie rozumové múdrosti sa ťažko počúvajú.

Odbehli sme od témy. Bohvie kde sa teraz túla Peter a kde je tá Miša. Možno som zle videl. Tú fotku robil nejaký babrák. Budem ju musieť niekde pohľadať a presvedčiť sa o tom, ako to je s tými jej prsiami.

***

Miška mierne pripitá prišla po dlhšej prechádzke mestom domov.
"Ten Peter je riadny vták. Ešte šťastie, že sme sa vybrali opačným smerom. Bol by išiel so mnou až domov a už by som sa ho nikdy nezbavila.
Vyzeral, že by si chcel so mnou začať, ale čo ja so ženatým chlapom? Len pred dvoma týždňami sa mi podarilo rozísť sa s Máriom. A určite to ešte nebol definitívny koniec.
Budem radšej ďalej sama a občas si na chvíľu zoženiem niekoho úplne neznámeho."

Dobre to pokračuje nie? Len teraz neviem, či má Miška tú pohlavnú chorobu alebo nie. A či náhodou nie je ešte panna. Asi ju pošlem čoskoro na prehliadku na gynekológiu.

Mohol by som s toho urobiť aj erotickú poviedku do Láskania:

Miška prišla domov. Celý večer mala dojem, že nezostane dnes sama. Peter sa jej celkom páčil. Bol síce dosť nesmelý ale dal jej pusu na rozlúčku. /"Čakala som, že sa pokúsi o viac."/
Trocha opitá si napustila do vane horúcu vodu. Ako inokedy aj teraz si nasypala do vane voňavú soľ.
Jej mladé roztúžené telo túžilo po láskaní.
Poprezerala si ho pred veľkým zrkadlom v kúpeľni. Bola so sebou celkom spokojná. Bola práve v tom najlepšom veku. Mužom sa páčila, iba nemala na nich šťastie.
Zhodila zo seba posledný kúsok odevu a ponorila sa do horúceho voňavého kúpeľa. Celým telom jej prešla príjemná triaška. Pomaly si začala hladiť svoje telo.

Mám pokračovať, alebo ju mám poslať spať?

Pošli ju spať a Ty prestaň pozerať nočné programy a začni sa venovať tomu románu, lebo takto z toho vznikne eroticko kriminálna saksfišn.

Stále mi do toho musíš kecať? Práve sa mi to začalo pozdávať.

Peter sa domotkal domov a oblečený si ľahol spať. Kamera sa približuje k jeho spiacej hlave a rozostruje sa až do strihu.

Sen: Peter je v svojej rodnej dedine v svojom rodnom dome. Dom má úplne iné svetlo, než si ho pamätá zo svojich pobytov v detstve. Ani krajina nie je taká istá, ako bola v skutočnosti. Stretáva svojich mŕtvych rodičov. Tí nič nehovoria, iba sa dívajú priamo do kamery. Sú takí starí, akých si ich pamätá naposledy, keď ešte žili.
Zrazu Peter dosť vysoko v horách kotúľa do kopca asi metrové koleso. Je celé biele akoby z kameňa. /Je to pri Mojžišových prameňoch nad Šútovským vodopádom./ Vzadu je vidieť úchvatnú krajinu/. Koleso má na svojom povrchu reliéf ako mayské alebo sumerské plastiky. Pri chodníku, ktorým kotúľa koleso, ležia dve alebo tri podobné, môžu byť aj rozbité.
Strih /napríklad zvuk budíka, alebo kikiríkanie kohúta/.

Peter sa zobudil. Ešte sa trochu motká. Nevie si spomenúť, či včerajšie skúšky v autoškole boli naozaj , alebo nie.
Spomína si na všetky udalosti po skúškach. Tu vidíme trochu inú verziu toho istého deja :
Peter dáva Miške svoje telefónne číslo po tom, ako sa od nej dozvedel, že jej práve uverejnili poviedku a on by chcel, aby mu napísala scénar. Miška mu to sľúbi.

Peter sa túla po meste, prechádza sám po tých istých miestach, kadiaľ sa včera túlali. Je strašne zamilovaný. Hľadá Mišku. Nikde nie je. Nakoniec nastúpi do vlaku a keď sa vlak pohne a už ide dosť veľkou rýchlosťou, zbadá ju na stanici. Ide opačným smerom. Ma oblečené iné oblečenie ako mala včera. Vlak už ide veľmi rýchlo, aby mohol vyskočiť. Dokonca ani okno sa nedá otvoriť. Tak ho vidíme /z vonka/ ako sedí vo vlaku a pozera sa na nás. Miška ho nezbadala. Od tejto chvíle ju už nikdy neuvidí.

***
Vyriešme si základné otázky:
Vôbec neviem kde Peter robí. Mala by to byť dostatočne zaplatená robota, aby si mohol dovoliť robiť vodičák /Miška je práve nezamestnaná. Predávala v drogérii ale odišla odtiaľ. Robila tam tri roky a už ju jej monotónna robota nebavila. Možno získa miesto v inom meste alebo v inom štáte a preto sa už nikdy nestretne s Petrom. Alebo, aj keď má jeho číslo telefónu, už ho nechce nikdy stretnúť.
Vodičský jej zaplatila jej starnúca mama, ktorá je chorá na nohy a potrebuje občas odviezť na vyšetrenie./
Peter by mohol robiť v keramičke a popri tom by mohol točiť filmy. / Zamestnanie musím vybrať podľa toho, kde by sa dalo natáčať priamo vo výrobných priestoroch - samozrejme iba ak to bude potrebné./

Nejako mi to tu všetko zvážnelo. Musím si ujasniť žáner. Či to bude horor, komédia, detektívka alebo životopisný film.
Ak by to malo byť pozeratelné pre ľudí, mala by to byť asi komédia. Ak by som si to točil iba pre seba, môže to byť aj sfilmovaná báseň.
Ďalší mŕtvy bod. Kyselina citrónová mi pomohla odstrániť zasranie šálky.
Dobrá víla kde si? Nemohla by si zasa trochu pomôcť?

Dobrá víla:
Myslím si, že Peter to nikdy nemal v živote ľahké. Dokáže byť veľmi vážny, vie sa absolútne sústrediť na prácu, ktorá ho baví, má zmysel pre srandu a je za každú somarinu, myslím si že je aj veľký romantik. Keď sa zaľúbi, vie veľmi ľúbiť. Teraz však nevie či city k Miške má zavraždiť, alebo 12 x znásilniť.
Nič však nie je stratené záleží od Teba ako chceš, aby dej pokračoval.
Hlavné postavy sú však Peter a Miška a preto aj keď si Peter myslí, že ju už nikdy neuvidí zase sa náhodou stretnú.
napr: Peter dostane ponuku ísť pozrieť priestory na natáčanie nového filmu do Talianska a tu sa náhodou stretne s Miškou, ktorá tu išla robiť operku.

To je len taký návrh môžeš ho vylepšiť, rozvinúť alebo napísať celkom ináč. Záleži od Teba či v Petrovom živote chceš Mišku, alebo chceš aby sa navždy stratila.

Tak po prvé: On svoje city vraždiť ani znásilňovať nechce, ale čo mu ostáva, keď to tak naozaj bolo?
po druhé: Peter nedostane žiadnu ponuku. Nie je to predsa holý wúd, aby dostával nejaké ponuky. Čo si sám nezaplatí, to nemá. Takže zostáva iba posledná možnosť a to, že Miška sa nadobro vytratí z tohoto filmu. /Ibaže by sa nedopatrením sama ozvala, kým nedokončím scénar a kým nezačnem nakrúcať./
A to či odišla do Talianska si budem musieť zistiť.
Takže : Miška, som rád, že som si ťa v tomto filme vymyslel. Ďakujem ti za všetku vynaloženú námahu, ktorú si musela vynaložiť na vypitie šiestich pív + ďakujem ti, že si išla na Vrútky na stanicu, aby si sa mihla okolo odchádzajúceho vlaku.

Dobrá víla:
Ako chceš je to Tvoj scénar.
Peter má aspoň peknú spomienku (v starobe) na niekoho kto sa mu páčil a bol ochotný s ním piť to pivo.
Ak Ti bude za ňou smutno tak ju môžeš vrátiť späť do scenára.
Pokračuj dalej len o Petrovi ako zháňa lepšie platenú robotu, aby mohol zrealizovať svoj veľký sen - natočiť film.

Videl som raz film v ktorom začínajúci filmár tiež nemohol dlho zohnať peniaze na svoj film, až do vtedy, kým sa nezoznámil s jedným milým pánom, ktorý by mu dal aj modré z neba. Je to len taký nápad. / Hmm, lenže ja som skoro na začiatku napísal, že Peter nie je homosexuál, tak teraz neviem./

Dobrá víla:
Máš dve možnosti.
1. Milý pán uzná, že Peter je veľmi talentovaný a podporí ho aj bez toho čo pôvodne za svoje peniaze od Petra chcel.
2. Peter je človek, ktorý verí sám v seba a vie, že potrebné peniaze zoženie svojou prácou aj keď to bude trvať dlhšie.

Musím prestať špekulovať a vrátiť sa do reality. Peter je už unavený z Mišky, a aj riadne vyhladol. Rozhodol sa navštíviť /za posledné peniaze, ktoré včera stihol ušetriť/ jednu z lacnejších reštaurácií, kde sa dá slušne najesť. /Pretože pochybujem, že by som mohol natáčať v nejakej reštaurácii, musím to zmeniť/. Pôjde sa najesť domov. Cestou mestom však stretne svoju bývalú kolegyňu, ktorú šesť rokov nevidel, pretože bola na materskej. / Chcelo by to nejaké úplne iné meno, aby sme ľahko rozlíšili dve hlavné ženské postavy, preto jej dáme meno Michaela a Peter ju pozve do pivničnej krčmy na pivo.

Dobrá víla:
Dajme jej radšej meno Marcela.
A čo sa týka piva dala by som si za pohár aj ja nie len Peter s Marcelou.
Ty tiež nie?? Ale Peter nás nemôže pozvať lebo mu nezostane na špagety, ktoré má hrozne rád.

Zasiahol Zdravý rozum:
Odchádzam!!! Hneď a natrvalo a už ma tu nikto neuvidí. Toto nie je scénar, to je hnojisko skombinované s psychiatrickou liečebňou.

Dobrá víla:
Vrátiš sa ešte niekedy??
Nebuď tam dlho, lebo mi bude smutno.

Zdravý rozum mlčí resp. vyparil sa. Neostal po ňom ani sírový zápach, ani anjelská vôňa. Až do jeho návratu si budeme musieť vystačiť sami.

/Okrem toho by som rád videl Dobrú vílu, ako pije pivo./

***
Zvrhlo sa to. Dobrá víla ma chce pravdepodobne pretiahnuť, preto sa s ňou radšej rozlúčim.

Áa, koho to vidím? Prichádzajú dve postavy. Tá jedna je mi dáka povedomá. Tuším sa vracia Zdravý rozum a v jeho stopách ide niekto, koho som tu stále cítil. Predstavme sa:
Ja som autor, niekedy Peter, niekedy Miška, niekedy Zdravý rozum a niekedy Dobrá víla a ty?

Ja som Strach. Strach zo života, strach zo smrti, strach z rozkoše, strach z bolesti, strach zo staroby... Taký všeobecný strach. Chcel by som sa tiež zúčastniť tohoto predstavenia. Nebudem do toho kecať.
Tu si stanem trochu na bok a budem sa iba pozerať.

/Nevolal som ho. To si ho určite niekde zlanáril Zdravý rozum, aby sa mi horšie písalo. Keby tu bol Zdravý rozum sám, snažil by som sa ho nejako ukecať. Keďže sú dvaja, nebude to také ľahké, drahá/
Tak som zasa na začiatku. Mám Petra - hlavnú postavu, týchto dvoch nemých svedkov /dúfam že nie Jehovovych/ a to je všetko. Som dopadol./

Film by mal byť o vzťahoch medzi ľuďmi. O iskrení /Som zvedavý, ako bude vidieť to iskrenie v kamere/.
Mal by mať silný príbeh. Doteraz to bola znôška banalít bez nápadu.
Mrtvy bod 3.
Dobrá víla nechcem ťa ani vidieť.

Všetky postavy nesmú byť iba ako ja. Musia mať aj iné vlastnosti. Mali by byť také skutočné, ako to len bude možné. Bolo by dobré písať to priamo na niekoho , kto to bude naozaj hrať a vychádzať z jeho skutočných vlastností.


Začíname od začiatku:
1. záber - Celok /C/ -Titulky - Peter kráča po chodníčku okolo Turca. Ked skončí posledný titulok, začne pršať.
2. záber - Polocelok /PC/ - Peter sa rozbehol smerom k mostu.
3. záber - Detail /D/- Pohľad kamery na bežiace premočené tenisky na Petrových nohách - dynamická, bežiaca kamera .
4. záber - C - Peter sa skryje pod most pred dažďom.
5. záber - D - detail na kruhy na hladine Turca po kvapkách dažďa.
6. záber - PC - Peter sa obzerá okolo seba. Na stenách mosta a na pilieroch sú namaľované grafiti.
7. záber - D - detail na jednotlivé obrázky
8. záber - D - detail na jednotlivé obrázky
9. záber - D - detail na jednotlivé obrázky
10. záber - C - z opačnej strany sa priviezla pod most na bicykli už trocha premočená baba.
/asi 18 rokov, prefarbená blondínka/
záber končí, keď zosadne z bicykla.
11. záber - PC - blondínka si po opretí bicykla o múr rukami postrapatí v predklone vlasy.
12. záber - D - detail na vodu - dážď neprestáva.
13. záber - C - blondínka sa spýta: "Nemáte oheň?"
14. záber - PC - na muža " Nie. Nefajčím"

Ďalej to môže pokračovať bez rozpisovania záberov. Si 18 ročná blondinka a fajčíš, ale momentálne nemáš zápalky. Máš mokrú hlavu, bicykel opretý o stenu mosta. Stále prší. Čo teraz?

Dobrá víla sa tu ešte stále poneviera:
Peter má okolo štyridsiatky je vysoký, štíhly, čierne vlasy a modré oči.
Skúmavo si prezerá dievča, ktoré stoji pri bicykli a zavše otriasa mokrou hlavou. Uvažuje, že v jej veku by bola pekná aj bez tých odfarbených vlasov, neprirodzeného makeupu a tej odpornej cigarety. Potom sa zahľadí do diaľky na kopce, ktoré su zahalené do hmly a čiernych mrakov. Ani si nevšimol, že dievča odišlo.

No zbohom, to by si sa toho ľahko zbavila. Petrovi sa páčia ženy, ktoré fajčia, ktoré majú odfarbené vlasy. Chce sa s ňou zoznámiť, ale nevie, či to dokáže. Nie je playboy, aj keď má rád dobrodružstvo.

Samozrejme Ty by si mu na krk zavesil každú čo sa zjaví. Aj keď sa mu páčia ženy je predsa fešák a rád si vyberá pekné a inteligentné ženy a hlavne také čo v ňom dokážu rozbúriť hlboko ukryté vášne.

Peter:Dúfam, že čoskoro prestane.
Baba:Ja mám dážď celkom rada. Okrem toho bolo riadne sparno, aspoň sa trocha ochladí.
Peter: Ak máte čas pozývam Vás na kávu, alebo čaj.
Baba: Ste veľmi milý, ale bojím sa že mi zase ukradnú bicykel.
Medzi tým prestalo pršať a spoza mrakov vykuklo slnko. Hneď bol svet veselší.
Peter: Môžme si sadnúť vonku už neprší a bicykel budeme mať na očiach.

/Prečo som ja taký debil. Som ju k tomu nemal pustiť. Vnáša mi do toho také divné pocity a atmosféry. Ako keby to bolo také jednoduché úplne cudziu babu pozvať na kávu alebo čaj a ona by ešte to pozvanie aj prijala.
To určite....


Křídlo
17. 12. 2003
Dát tip
Pozorně jsem si to přečetl a musím říci, že by to chtělo více propracovat charakteristiky jednotlivých postav, jinak je to dobré

Tak nevím nebyl-li by takový film trochu nepoliticky pokřiveně motivující. Ale to by vlastně bylo dobře. Čili, scénářová montáž je taková sakrbléská, malometrážní a maloměstská. Tudíš se mi líbí.* Kdy se to natočí?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru