Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ja a Linda

28. 12. 2003
11
0
6243

...pokr.

No a tak sme sa vybrali na romantickú prechádzku nočnou Bratislavou. Stále pršalo. Ale teraz som sa už na to tak nesústredil. Bol som zažratý do rozhovoru. Práve som vykladal svoju teóriu svoju teóriu, že muži a ženy nemôžu byť priateľmi. Teda čistými priateľmi. Bez sexu, či bez chtíču. Vždy je aspoň jeden, čo by chcel... povedal som a zatváril sa strašne hrdo. Vtom sa zastavila. A čo my dvaja? Spýtala sa s trošku posmešným úsmevom. Na chvíľu som sa zamyslel. Budem jej rozprávať o všetkých tých predstavách v ktorých figurovala len ona, ja a sprcha, prípadne iná miestnosť v ktorej bola nahá. Vieš čo? Nechajme to tak. Odvetil som a mávol rukou. Viac to neriešila.

Práve sme totiž dorazili na Krížnu a ja som zvolil inú tému. Keď sme sa občas opili, chodili sme sem hodnotiť kurvy. Pochválil som sa. Vy ste magory. Povedala, tak trochu mamičkovsky. Hrdo som sa usmial. To je ešte v pohode. Dano a Majo si aj jednu zaplatili. Čo spýtala sa prekvapene? To fakt? Pokračovala stále prekvapene. No vážne Majo, dostal kopačky, opili sa, tak si jednu zaplatili, na striedačku. Hovoril som nadšene päť rokov starú historku. Vedel som, že to nerozšíri. A keby aj, ja môžem tých dvoch kokotov srať. Odvtedy sa veľa zmenilo. Tunák na námestí, pred justičákom. Pokračoval som. Tam na tých lavičkách, hovoril som ďalej a prstom ukázal na lavičky, kde cez deň vysedávajú zaľúbenci, opilci a dôchodcovia. Počúvala so zatajeným dychom. A ty si nebol? Opýtala sa celkom logicky. Preboha, za čo ma máš? Mám svoju hrdosť! Povedal som nahlas a o poznanie tichšie dodal, že som mal vtedy zápaľ pľúc. Zasmiala sa a šli sme ďalej.

Po ceste sme spolu hodnotili šľapky. Ja z pohľadu šovinistického prasaťa som hodnotil prsia a šukateľnosť. Ona zo svojho, ženského. Tá ma pekné čižmy, tá by sa mala inak ostrihať. Nesvedčí jej to k tvári. Tá ma zase trošku moc rúžu. Hovorila a mne išlo roztrhnúť bránicu. Myslím, že im je to jedno. Zakončil som.

Nejdeme na Blumentálsku. Tam sú vraj teplý. Šľapáci. Dodala odborne. Nie, ďakujem, odmietol som zdvorilo. Toto ma nejak nelákalo. Stačilo mi raz v krčme. Boli sme asi o tretej v noci, po nejakej blbej akcii. U supa. Kúsok od Blumentálu. Partia teplých mužských kuriev tam sedela, oslavovala, obchytkávala čašníka tancovala a chľastala. Jeden k ním si k nám prisadol a čosi nám rozprával. Nepočúvali sme ho. Radšej sme dopili svoju kofolu a zmizli. Na záchod sme sa neodvážili. Škoda. Prerušila ma.

Pome už , za chvíľu pôjde ďalší bus. Dobre. Tak sme sa vrátili. Zastávka bola plná ľudí. Postavili sme sa medzi to stádo opitých, z diskoték a z krčiem sa vracajúcich ľudí a zrazu sme si nemali čo povedať. Vyčerpali sme už všetky zaujímavé témy a ďalšie menej zaujímavé sa neoplatilo otvárať. Rozhľadel som sa vôkol seba. Prešla mnou obrovská nechuť. Neviem prečo.

Mal som chuť tých ľudí postrieľať. Jedného po druhom. Vadili mi. Chcel som byť len s ňou. Alebo sám. Napadlo ma. Boha, jak ja by som ich rád postrieľal. Pomyslel som si a začal si to živo predstavovať. Jak by kapali. Druhý deň by som si kúpil noviny a tam mi boli titulky. Hrozné. Strašné. Tragédia. Všade by bola moja fotka s mojim menom a pod ňou masa bezmenných obetí. Okrem kruhu rodiny a pár známych by nik neplakal. Všetci by boli zhnusený, zhrozený, šokovaný, alebo čo ja viem ešte aký. Ale nik by neplakal.

Z premýšľania ma vyrušil príchod autobusu. Môj došiel skôr. Už musím ísť. Maj sa. Rozlúčil som sa s ňou. a znova som si ju predstavil v polohe, akú som do teraz ešte nevyskúšal. Vcelku jej to slušalo. Nastúpil som a vo mne sa niečo zlomilo.

Ovládol ma pocit prázdnoty a nejaký neznámy pocit, ktorý som ešte nedokázal definovať.


hmhmhm...toto sa mi už až tak nepáčilo a tip určite nie;D

...hm...fakt k veci...

ja som ju pouzil len ako priklad... Nemyslel som to tak, ze sa o nu snazis. Ved dnes uz je mozne vsetko, tak avantgarda ani prakticky neexistuje ;o)

...no jo...ja viem...a uz som sa polepsil od vtedy..a priamu rec oznacujem..usmev.... ...a o avnatgardu sa nesnazim..usmev... ..ale vdaka za koment...no...

noo, musim vas na nieco upozornit. Je pravda, ze "nevlastna priama rec" sa neoznacuje uvodzovkami a ma taku istu formu ako priama, AVSAK ostava len v hlave postavy t.j. nieje vypovedana. Postava si to iba mysli (aj keby to mohla kludne v takej forme povedat). Co vsak nieje tento pripad, takze uvodzovky by boli namieste... Ale avantgarda si tiez velku hlavu s interpunkciou nerobi, a stoji to zato. :o) Len tak dalej... *tip

bunny278
23. 11. 2005
Dát tip
zavidim ti tvoj talent, sakra

kiksy
08. 09. 2005
Dát tip
oki, zistím a potom ti napíšem ;o)

kiksy
07. 09. 2005
Dát tip
viem iba že jedna, ale čo presne to neviem, až tak ma to netrápilo

...no...ale aspon by si sa pobavila... ...ja napr. viem....ze jeden znamy...ten co som pisal ze bol s kurvou...po maturite...bol s fotrom v bordeli... ...a jeho foter bol s dvoma... ...a on s jednou... ...a ked ho zbadala...tak sa trochu ta kurva fucal...ze to je hrozne...s takym mladym som este nebola... ...a on jej povedal...ze ved ani ja s takou kurvou... ...akoze klamal...no...

kiksy
07. 09. 2005
Dát tip
ty koky............. xixi, tak ty si ma teraz pobavil aj za toho kamoša, včera som s ním bola von, a dnes budem asi zas, tak sa opýtam, že čo a ako xixi

...no pytaj pytaj..to byvaju totiz vacsinou absolutne sialene historky...

kiksy
06. 09. 2005
Dát tip
ja ked som sa dopočula že kamoš bol v bordely a další dvaja mu robili sprievod iba som sa zasmiala a opýtala čo všetko mal ináč je to dobré

...a co si davali teda??...usmev...

kiksy
06. 09. 2005
Dát tip
no pretiahol tam nejakú čo si vybral, užil si to, zaplatil a odišli

...no sak jasne...ale ze ci nieco spesl...ako cesta okolo sveta...dymka miru...atd....

...alebo ci s jednou/dvoma...

Bix
06. 05. 2005
Dát tip
štýlovo si sa vypracoval - tá prvá 3/4 ma pobavila

...vdaka...snazil som sa...

haidi
08. 12. 2004
Dát tip
ten zaver dobry, aj ja by som niekedy najradsej strielal... inac nie je tych kuriev na kriznej nejak pomenej? ja som raz isiel opity s kamosom pozriet, len tak z haluze, piatok polnoc, a nikde nic

...sa to len presuva na vajnorsku...tak som pocul...

toto nema chybu

johanne
29. 02. 2004
Dát tip
za nic... *:) n.p.ř. - aspoň můžu šířít dál poznatky ze semináře češtiny... jojo, učitel by měl radost :)

...dufam ze aj moji ziaci budu raz taki ucenlivi...teda ak dokoncim skolu...a zacnem v najhorsom aj ucit...

johh...vdaka za vsetky tvoje poznamky tipy a kritiky...vdaka ...inak to s tou priamou recou...resp. nevlastnou priamou recou...to je vazne skvely termin...akurat ma prave za nu sfukli...tak mam konecne aj poriadny argument....nielen ze som z toho tupy...takze este raz vdaka

johanne
27. 02. 2004
Dát tip
i bez uvozovek jde o přímou řeč... nevlastní přímou řeč (jojo, to je přímo odborný termín :)) a spousta lidí tak píše a tady to působí daleko líp a přirozeněji, než kdybys měl tok příběhu přerušovat dialogy :o) a jinak - je to fajn takže shrnující tip *:)

vdaka...za tipy...a kritiky...ten pravopis nie je taky hrozny...uz sme sa na tom s elyn zhodli...ju zmylilo ze v slovencine su vsetky slovesa s makkym i...ale jasne nejake preklepy a ciarky tam su... ...co sa tyka pribehov...ide zvacsa o vymyslene pribehy...resp. prikreslene...obcas vsak maju realny zaklad ...na zvysok otazok ti odpoviem az cez vikend...bo sa drvim...iba som si odskocil...k pocitacu...sorry ...a vlastne nejde ani tak o slovencinu ako bratislavcinu ...teraz ma napadlo...jediny realny pribeh je Flashback...aj to je zhustene...a vlastne aj Nech sa Paci...takze tak ...a este raz vdaka

Yossarian
06. 01. 2004
Dát tip
s tím pravopisem máte pravdu, vážně bys měl psát bez chyb, já se na tvých dílech tu sloveštinu učím, snad bys nechtěl aby ze mě byl debil :) za obě povídky dohromady tip*

Hanca
30. 12. 2003
Dát tip
* Tip

Seregil
30. 12. 2003
Dát tip
hmm .. tohle je jasnější...*

...vdaka...

s tymy uvodzovkami mas pravdu...ja som na priamu rec tupy...takze to riesim takto...ale za tymy useknutymi vetami si stojim...zda sa mi to to blizsie k realite...ako trojstrankova suvisla myslienka

Elyn
29. 12. 2003
Dát tip
jo, stůj si za tím, já jen, že mě to zrovna v téhle části přibrzdilo v rozletu, než jsem se zorientovala - kdo a co :)

maia
28. 12. 2003
Dát tip
Si zlaty. :-) Inu odpoved o teba by som si uz ani predstavit nevedela. :-)

fungus2
28. 12. 2003
Dát tip
Je to zdařilé. TIP

mozno ani ja...ved uvidim

tak vdaka...

Elyn
28. 12. 2003
Dát tip
někdy usekneš větu, čekala bych pokračování, tak nějak logicky, ale ty navážeš další krátkou větou.... trochu mě to mátlo - příklad: Odvtedy sa veľa zmenilo. Tunák na námestí, pred justičákom. Pokračoval som. Tam na tých lavičkách, hovoril som ďalej Ona zo svojho, ženského. Tá ma pekné čižmy, tá by sa mala inak ostrihať. Nesvedčí jej to k tvári. Tá ma zase trošku moc rúžu. prostě bych tam čekala uvozovky, čárku.. takhle mě to mátlo... Jinak *

Elyn
28. 12. 2003
Dát tip
ještě jednou:)

maia
27. 12. 2003
Dát tip
* Obe poviedky su uz v klube. :-)

ok...tak ako vzdy

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru