Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vánoce?proč?

27. 12. 2003
0
1
582
Autor
ajajajajaj

bude vás to vůbec bavit číst, dyž je to trochu delší než bych normálně napsala? já to asi příště rozhodim pod dva názvy...:-)

     Znáte ten pocit, kdy se vám fšechno nějak nahromadí, připadáte si oškliví, k ničemu a že vás nikdo nemá rád? Tak timhletim obdobim já právě procházim. Jmenuje se to vánoce...ale vypadá to, že už se blíží jejich konec...:-)

Když začnu tim, že sem hnusná, tak to nebude moc vánoční. Tak já začnu vánocema.

    U většiny lidí sou vánoce poklidným svátkem, který se píše s velkym V. když dovolíte, vyvedu vás z omylu. Vánoce sou s velkym V pouze na začátku věty jako každé jiné slovo. To, že těch pár dní máme za úkol chovat se lepčejc, hodnějc a tak přece neznamená, že si hned budem hrát i na gramatiku, ne...?Správně, nebudem..:-) 

    Jak slavíte vánce vy? Já neslavim - teda aspoň se o to snažim...eště mi to moc nejde, ale to je tou společností. Kdyby fšude nebyly santové, klausové, dědové mrázové a ježíškové, tak by děti z vánoc tolik neblbli...Nemuseli bychom pak kupovat stromky, dárky a dokonce bychom nemuseli tak často řikat to trapné: "jéééé, děkuju ti ježíšku....!"Už mě to neba... U nás sou vánoce dost pestrý. Od půlky prosince se nám válí ve vaně zapchající sliz - říká se tomu ryba - a my pak vypadáme jak špindíry neučesaný, páč se nemůžem čvachtat. Už tehdy sem mimo. Letos sme se tomu vyhnuli.Táta vyndal z mrazáku kapra, kterýho chytil před rokem - chutné...Eště, že rybky nepapám...

Pak se domů přitáhne kus lesa, tagže fšechno je od smůly. Včetně psa... to bych ještě přežila. Ale to, co se z toho krásnýho stromku dycky stane, to už nerozdejchám. Už ste něgdy viděli 15 ozdobiček na jedné malé větvi borovičky? Tak to je přesně táta. Hlavně, aby tam toho bylo hodně a barevný a na velikosti přece taky nezáleží. Pak se to fše posype kilama třpytek a kilometrama řetězů a rozsvítí se ten kýč přes celej obejvák. FUJ!!! ...nemám ráda vánoce...

    To samé se děje i s dárkama - hlavně, aby jich bylo moc. Každý pak máme 30 dárků. Normálně by to člověka při nejmenšim potěšilo, ale když už potřetí rozbalíte kafe, který nepijete...A do toho musíte pořád věrohodně děkovat...

 

prostě vánoce.......

 

 

a co nakonec? no, jenom takové malé přáníčko - přežívejte vánoce v klidu a míru, tak jako můj taťka a ne tak, jako zbytek rodiny, který s ním pod tím stromkem přebývá...

 


1 názor

chalmin
27. 05. 2004
Dát tip
fejeton ?!

johanne
19. 01. 2004
Dát tip
tak ani nevím, co k tomu říct... takový nijaký (dneska je asi špatnej den :o)

Vinki
28. 12. 2003
Dát tip
tak nas s timhle prestan otravovat, tohle je literarni server...

estonia
27. 12. 2003
Dát tip
hmmm....Dostal jsem tisicovku...Miluju vánoce/Vánoce.

Yossarian
27. 12. 2003
Dát tip
ryba v mrazáku celej rok nevydrží, takže přeháníš víc k tomu nemám co dodat, je mi líto

Nyx
27. 12. 2003
Dát tip
Hraje se na kytaru, fotbal, divadlo, ale na gramatika, ta se buď dodržuje a člověk má poté spisovný projev nebo se z ní může něco ubrat a to je potom projev hovorový, slangový chceš-li, ale i zde se ctí zásada, aby to netahalo za uši. Nicméně pakliže ti je přes osmnáct let a měla bys mít minimálně několik ročníků středního vzdělání za sebou, ne-li maturitu, je tvůj projev jak obsahem, tak i formou značně podprůměrný a jen na tobě záleží, jestli s tím něco uděláš, či budeš ležet jak to dříví v lese, kde časem shnije. Mimochodem vánoce lze psát jak s velkým, tak i s malým počátečním písmenem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru