Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Islám

03. 01. 2004
2
0
2701
Autor
Imane

Moc se omlouvám za gramatické chyby.

 

Jako každý večer sleduji televizní zpravodajství a krom zpráv typu ,,mimozemšťané útočí na FM“ či ,,velké prase dalo zabrat i zkušeným hasičům“ , se dočkám 3 zpráviček, které ani dohromady svou délkou nestačí na délku zprávy o rozverném čuníkovi. Sice každá se týká jiné země a jiného problému,ale jedno mají společné. Islám. Média nám servíruji jen jeden úhel pohledu, ten trošku americký. A výsledek? Když jsem se zeptala ,,mladé generace“ ,co si myslí o Islámu či jaký na to mají názor, dozvěděla jsem se, že buď to jsou fanatici, kteří mohou za všechny války na světě a jsou strůjci zla, nebo že jsou nevzdělaní a nám nesahají ani po kotníky. Nejvíce mě však dojala odpověď jedné dívenky ,,já si o tom nemyslím nic“. Trošku žalostné při tom, když si uvědomíme, jak v posledních dvou letech Islám ovlivnil náš svět. Jistě můžete namítnout, že žádní muslimové vás ani nás neovlivňují, ale jen si vzpomeňte na tučně vytištěné nadpisy novinových článků z 12. září 2001-,,svět se změnil, navždy“. Myslím,že nejenom mi tahle slovíčka utkvěla v paměti, ale každému, kdo není úplný ignorant a nemá klapky na očích. Takže v dnešní době, když se zeptáte kohokoliv, jakého nejslavnějšího muslima zná, odpoví jednoznačně: Ussáma bin Ládin. Málokdo si vzpomene na Mohameda, Medínu a Meku, jeho manželku Fátimu. A což takhle mnozí učenci, teologové, vědci a filozofové známí v Evropě pod jmény Averroes, Avempace či Moro Rasis?Nevím proč, snad proto, že ty hrůzné činy se pamatují lépe než ty činy dobré. Učebnice dějepisu mlčí a média mají nové články. Tímto nechci v žádném případě obhajovat zářijové útoky na Ameriku. Jenom by jsme si měli uvědomit, že každá mince má svůj rub a líc. Vždycky jsou ti ,,dobří“ a ti ,,špatní“. Proč tedy házet všechny muslimy do jednoho pytle? Však on Mohamed to nemyslel zle, když sepsal Korán. Křesťané mojí také svou Bibli, není liž pravda. Málokdo z nás asi nahlédl do Koránu, ale Bibli máme doma, učíme se o ni v hodinách literatury a to mnohdy nejsme křesťané. Objektivně. Nejsem křesťan ani muslim- učím se Bibli ale o Koránu ani slovo. Je na něm něco špatného? Samozřejmě, je to přece kniha fanatického náboženství, náboženství jež upřednostňuje válku, jež přikazuje striktní víru v jednoho jediného Boha a jež podřizuje věřící přísnému životnímu stylu. Ale: každá myšlenka, jakákoliv, může mít svou zfanatizovanou podobu. A slavné Křížové výpravy..nejslavnější a nejspíš i ta nejodpornější, známá pod názvem ,,dětská křížová výprava“ . Vzpomeňme i Desatero božích přikázání. Zásady morálky. Dodnes. A dovoluje snad křesťanství uctívání více bohů? Ne. Ve světě se proslýchá, že muslimové se chovají krutě k ženám. Ne vždy je tomu tak. V Koránu není rozhodně nic o tom, že je zena méněcenná, spíše naopak. Muž a žena si jsou rovni. Každý má vlastnosti, které chybí tomu druhému. Až vlastním soužitím se jeden od druhého mají učit. Avšak v Evropě se mezi křesťany o ženách hovořilo jako o Ďáblových stvořeních. Samo za sebe mluví lidové rčení : ,,Kam čert nemůže, nastrčí ženskou“.

Jak vidno, ne vše je tak jednoduché. To co se z počátku zdálo zcela jasné zase tak jasným není.


Náboženství – věčné téma = dlouhá a vášnivá diskuse. A vždy hodně uražených – na které straně? A proč asi?

Zbyhoň
06. 07. 2004
Dát tip
Tip, myslím, že máš docela přehled. Mimochodem, když uvážíme, že Islám vznikl někdy v 7. nebo 8. století, má dnes za sebou zhruba stejně dlouhý vývoj, jako mělo křesťanství v době zmíněné dětské křížové výpravy. Vyložte si to, jak chcete... Fejeton to samozřejmě není, ale jako úvaha dost slušné.

chalmin
24. 05. 2004
Dát tip
fejeton?! - úvaha v mém prostředí je erudovanost o islámu na dobré úrovni snad proto se nemohu s nepříjemně krvavě červenými názory ztotožnit

Imane
24. 05. 2004
Dát tip
co ti na těch názorech vadí konkrétně?

synáček
21. 03. 2004
Dát tip
Myslím, že chápu Tvoje pobouření…ale vidím ten problém v mnoha rovinách. Ta první jsou masmedia, která byla, jsou a budou vždy poplatná „někomu“ a proto bys měla už teď se učit brát všechno s rezervou a snažit se hledat skutečnou pravdu tam, kde jsou Ti podsouvány polopravdy, nebo dokonce i lži… Pokud jde o 12. září roku 2001, tak já si skutečně myslím, že se tímto dnem svět změnil…ale – ne pro každého…pochopitelně. Pro mne se změnil. Ale pro mne se změnil např. i po oněch hrůzostrašným povodních v předminulém létě, stejně tak, jako se změnil po válce v Čečensku, či Iráku. Nicméně jsou lidé, kteří Ti budou tvrdit, že nic takového vlastně nikdy nebylo… Každá kultura dává přednost tomu svému a ostatní věci se musí dohánět samostudiem, pokud nemáte štěstí na takové profesory, kteří to udělají za vás. Ostatně pochybuji, že by v islámských zemích věnovaly školní osnovy více prostoru Novému Zákonu, než věnují naše osnovy Koránu… Stejně tak, jako i v jiných případech, mě nezajímá jakého vyznání je Ussáma bin Ládin… Zajímá mě pouze jeho čin…! Ten je zaprvé hrůzostrašný a za druhé v naprostém rozporu s Koránem. Jestli to chcete slyšet, tak v rozporu s desaterem, ale i Novým Zákonem je i způsob jakým se vnucovalo křesťanství pohanskému světu, jako všechny křižácké výpravy, upalování čarodějnic a kacířů…a já nevím, co všechno ještě…prostě každý strom se pozná po ovoci…a důležité jsou pouze jen činy…Důležité jsou pouze jen činy samotné a ne víra, ve jménu které jsou takové činy údajně(!) páchány… No a pokud jde o vaši generaci, tak chápu vaše rozhořčení nad tím, jakou politiku provádějí dospělí a mnohdy se za ni také stydím. Nicméně jsou to hlavně mladí, kteří nejenom kritizují, ale jsou dokonce i ochotni pokládat životy za lepší svět na straně Alláha…tomu bys fandila taky…nebo už ne? Kdysi jsem psal kritiku právě pod takové dílo…bylo to pod nickem Vojtěch a byla to píseň s názvem Černá kočka, takže se můžeš podívat…a pouvažovat, kam až máte, vy mladí, se svým (bezpochyby) spravedlivým rozhořčením až jít… TIP...a díky!

Imane
21. 03. 2004
Dát tip
Škoda jen,že se teď pletou dohromady 2 rozdílný slova..politika a víra.Myslím,že hodně lidí teď těži z neoblíbenosti a xenofobie vůči muslimům..média to ještě navíc zveličují.Nedíval ses náhodou na konec dnešní odpolední diskuze na primě-nevím,jak se to jmenuje..možná partie..nebo tak nějak.Vybrali tam citaci z Koránu,o tom,jak se má vraždit ve jménu víry.Takže touto ,,citací" asi 10 veršů odepsali knihu a několika seti stránkách,která říká,že lidé si mají pomáhat,mají být dobrotiví,mají se ctít,mají se vzdělávat...jo a mimo jiné,být věrní svému Bohu,protože Alláh milosrdný,slitovný je věčný.A to je,protože těžko vybojujeme mír zesměšňováním druhých a znásilňováním žen a zabíjením dětí..ve jménu Ameriky a západního světa.

synáček
21. 03. 2004
Dát tip
Imane: No…já jsem přece ale říkal, že TV je zavádějící a někdy dokonce i lže. Manipuluje(!) však téměř vždycky! Dnes jsem se nedíval…a upřímně řečeno, nedíval jsem již asi tak půl roku prakticky na nic…nebyl důvod… Nicméně věřím tomu, že se v tom pořadu něco takového mohlo odehrát… Rozumím Ti, v mnohém s Tebou souhlasím a docela Ti fandím…! Myslím si , že právě tady máš velmi široké pole působnosti na to, abys lidem ukazovala Korán v tom pravém světle a hájila muslimský svět, který dle mého soudu je duchovně mnohem výš, nežli západní svět se svým dokonale materialistickým uvažováním… Nakonec…máme přece (naprosto) identického Boha, ne(?)…ať již mu říkáme Alláh, nebo Hospodin…

Imane
21. 03. 2004
Dát tip
Přesně,je to Bůh..Korán dokonce uznává Krista..jenom ho nazývá prorokem..

synáček
21. 03. 2004
Dát tip
Ano...já vím... Přeji hodně štěstí (vlastně hodně úspěchů) ve Tvém spravedlivém "boji"... má malá přítelkyně...

Imane
21. 03. 2004
Dát tip
díky:)

kinraelo
10. 01. 2004
Dát tip
clovek, ktory sa vazne zaobera bibliou a koranom, by nemal pisat take blbe uvahy, mal by to citat dalej, a dalej, ...svet predsa nie je proti islamu, ale proti extremistom, mne je uplne jedno ku komu patria, nenazyvaj par typkov mladou generaciou, to ty hadzes do jedneho vreca

Imane
05. 01. 2004
Dát tip
...,,že jsem v Islámu nějakou dobu žila"..tak to nevím,co si pod tím představit.

Twardowski
05. 01. 2004
Dát tip
sb: to by mohl říc každý. soudím z tvých reakcí. Žádný člověk, který totíž o Islámu hodně ví to o sobě neprohlásí. Jsem naprosto klidný. Kdybych nebyl, mé reakce by byly jiné... třeba jako ty tvoje.

Twardowski
04. 01. 2004
Dát tip
sb: nevíš, nemáš potuchu, co je Islám!

Twardowski
03. 01. 2004
Dát tip
Co!! Islám ne v posledních dvou letech mění náš svět! On to dělal vždy (od svého vzniku samozřejmě) a šíleně moc! Televize je v tomhle ohledu hrozný svinstvo. Nikdo by neměl mít právo ji sledovat, dokud nepřečte alespoň deset (říkám to s úsměvem) učebnic dějepisu. Korán si můžeš koupit (vyp§jčit v knihovně a přečíst); to, že je především básní (písní?) a že překladem utrpěl (je zničen?) je ovšem pravda.

Dero
03. 01. 2004
Dát tip
Hm ... mě zaujal prolog. ;o) Rozhodně by to chtělo znát skutečnost v širších souvislostech ... pak se dá diskutovat.

Imane
03. 01. 2004
Dát tip
Korán mám koupený již delší dobu.Není o moc jiný než Bible,opravdu,některé části se prolínají.Takže něco o Islámu jsem si přečetla(i když je toho žalostně málo, ale vzhledem k našemu knižnímu sortimentu na toto téna..:/ ) a mám v muslimských zemí pár přátel,kterých se můžu na cokoliv zeptat:)

Twardowski
03. 01. 2004
Dát tip
Imane: to jsi docela šťastná. I já bych měl rád pár přátel v mislimských zemích :-(

Twardowski
03. 01. 2004
Dát tip
Jinak - máš ráda Nohavicu? Zrovna tady poslouchám: Ostravo. :-)

Yossarian
03. 01. 2004
Dát tip
místo prologu bych to raději opravila, né? a nepochopil jsem tak úplně smysl (či ještě lépe- důvod) sepsání tady toho.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru