Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim

09. 01. 2004
1
0
1191
Autor
greengage

Tak tohle byla moje slohovka. Na podzim minulýho roku se mě tak nějak stalo pár věcí, který mě tak trochu změnily. Předtím jsem byla optimistka...

Podzim

 

Mým úkolem je popsat podzim. Tu část roku, která se snad může zdát trochu depresivní. A divíte se? Když se podívám na ty tuny bláta kolem, ani se všem těm sebevrahům nedivím. Teď už vážně. Podzim je zvlášní. Podzim, to je spadané listí na cestách, když jdete v parku, časté přeháňky, které dokonale zneškodní dobrou náladu, holé stromy, které se ukládají k spánku i když vypadají jako mrtvé, chuchvalce mlhy, válející se v údolích i na kopcích, nemilosrdný severní vítr, který si pohrává s vašimi deštníky, klobouky a čepicemi, podzim, to je bláto a kaluže na cestách, nekonečná tma při cestě tam i zpátky, chladné úplňky, líné slunce, které svou přízeň věnuje  opačné polokouli, to jsou závidějící,  smáčené tváře když sedíte v teplé kavárně, ony se dívají na vás, vy na ně a těžko říct, kdo je šťastnější. Podzim to jsou i cizí zablácené boty před vaším prahem, zežloutlá tráva, zapálené svíčky a litry slz. Je to smutek a pocit naprosté zbytečnosti ve světě. Je to zatažená, šedá obloha, smutná sms-ka po které vypínáte telefon a brečíte. Je to smáčené parte, vysící na posledním připínáčku, je to opuštěný pokoj, myšlenka, kterou si uvědomíte, že je konec. Podzim to jsou nezatažená okna svítící do tmy všem, kteří ještě nejsou doma a černé siluety za nimi. A je to úsměv, na který jste čekali dlouho.  

 


greengage
23. 01. 2004
Dát tip
Rufus: Jo romantik bohužel sem :-)

greengage
23. 01. 2004
Dát tip
No ta poslední věta byl takovej konec těch mejch věčnejch podzimních depresí... :-( Za ten úsměv musím poděkovat všem mejm supr kámošům, kteří mě z toho dostali.

Rufus
23. 01. 2004
Dát tip
Johanne: O podzimu se dá psát samozřejmě i v pozitivech... taky ho miluji a opisuji, ale už taky čekám na jaro... greengage: Bohužel? Pokud jsme podobní, tak chápu...

johanne
16. 01. 2004
Dát tip
díky za tu poslední větu :o... miluju podzim - šustící listí i vtíravý déšť :o je škoda, že je většinou vnímán tak negativně :(

greengage
11. 01. 2004
Dát tip
To něco takovýho existuje jo? :-) Já většinou posl. dobou nemám deprese... jen občas.

Rufus
11. 01. 2004
Dát tip
A romantik nejsi?.. :)

Rufus
09. 01. 2004
Dát tip
Hezky vypsané, zanícené a výstižné.. Je tu ovšem i druhá strana podzimu. A tu taky můžu... mrkni na můj podzim. ** P.S. už jsi v klubu depresistů... a romantiků?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru