Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Samota.

29. 01. 2004
4
0
4392
Autor
Thurin

Samota je prokletí. Nenechte své blízké nikdy samotné... Otevřete jim svá srdce... Než bude pozdě...

V poslední minutě bídného žití

topím se v samotě prázdného bytí!

V kamenném příbytku vlastního srdce

hřeji se vzpomínkou na Vaše ruce.

Co by mě vedly zas na cestu k Vám,

k naději v níž nedoufám!

 

Bez nich teď však bloudím sám,

Odkopnut a nehledán!


zase...je to o tvojom vlastnom prístupe k svetu...ale veď som ti to už písala, nie?

sk8ergirl
25. 06. 2004
Dát tip
Noo...myšlenka dobrá, i když už docela známa, řekla bych... Ke zpracování...no dost se mi nelíbí rým srdce/ruce ale to k Vám/nedoufám zase nejni špatný...

Murtis
10. 05. 2004
Dát tip
Nepochybně... tím že rozdáváš radost lidem okolo sebe. A radost nemusí nutně znamenat veselost, ale prosté štěstí, odvahu, podporu. Hodně štěstí, Kvasinko...

Thurin
07. 05. 2004
Dát tip
Kilgore Trout kdysi napsal povídku, která byla dialogem mezi dvěma kvasinkami. Pojídaly cukr, dusily se ve vlastních výkalech a diskutovaly při tom o smyslu života. Vzhledem k jejich omezené inteligenci jim nikdy nepřišlo na mysl, že vlastně vyrábějí šampaňské. (Kurt Vonnegut ml.: Snídaně šampiónů)

Thurin
07. 05. 2004
Dát tip
Chci tím říct, že ikdyž zdánlivě nemáš žádný cíl, o kterém víš, přesto můžeš být užitečný...

Murtis
05. 05. 2004
Dát tip
Bohužel, ale dala mi víc, než si myslíš. Snad zase někdy někde...

Murtis
04. 05. 2004
Dát tip
Tomu rozumím a samotnému se mi to občas stává, byť tu náladu většinou nepromítnu tak silně, ale chci shledat naději, světlo na konci tunelu. Když si teď tak přečtu tvůj prolog, shledávám, že vidíš naději a hlavně hledáš....

Thurin
04. 05. 2004
Dát tip
Tak to vypadá na konec naší debaty... :))

Murtis
03. 05. 2004
Dát tip
Zase jen uhýbáš...Skrýváš se v obraznostech a metaforách, ale o ty tu nejde. Proč ta bezvýchodnost a prázdnota? Člověk si má přeci užívat každého dne a radovat se z maličkostí....

Thurin
03. 05. 2004
Dát tip
Vždycky se nemůžeš jen radovat... Někdy se prostě zastavíš a zjistíš, že jsi uprostřed samoty a prázdnoty, ale jsi unavený a tak si sedneš a púočkáš tam... Nikam jinam se Ti nechce, prostě si jen sedneš a napíšeš báseň... Víš, že tam nemůžeš zůstat napořád, ale v té prázdnotě nic jiného nevidíš... Nevidíš ani tu cestu... Ale za čas se zase zvedneš a jdeš dál... Někdy je fajn jen tak posedět, bez cíle, bez cest, uprostřed svého vlastního žalu...

Murtis
30. 04. 2004
Dát tip
Mám ten dojem, že jenom kličkuješ... Z toho, cos psal výše vyplývá, že nechceš hledat ("...Možná mi přijde vše zbytečné")...

Thurin
30. 04. 2004
Dát tip
Všechno se mění.... Někdy ale není potřeba jen hledat, někdy je potřeba se zastavit a odpočinout si...

Murtis
29. 04. 2004
Dát tip
Pokud nemáš cíl, a jdeš po cestě, o které víš že je špatná, je to špatně...

Thurin
29. 04. 2004
Dát tip
Proč? Třeba skrze ni se dostanu na tu správnou... Když nevím, kde ji hledat, tak musím zkoušet vše...

Murtis
28. 04. 2004
Dát tip
Vždy jsou možnosti, jen chtít je vidět...

Thurin
28. 04. 2004
Dát tip
No, ale když je nevidíš, tak si je nemůžeš vybrat...

Murtis
28. 04. 2004
Dát tip
To je ale bludnej kruh... a jak jsem už napsal, jde o to chtít vidět. Není-li ochota, nelze se z toho vymanit.

Thurin
28. 04. 2004
Dát tip
Ale neznámená to, že to je špatně....

Murtis
27. 04. 2004
Dát tip
Cíl i cestu si lze vždycky zvolit...

Thurin
27. 04. 2004
Dát tip
To ano, ale né vždy máš na výběr z různých možností...

Murtis
26. 04. 2004
Dát tip
O to se s tebou nepřu, ale je-li tou cestou beznaděj...

Thurin
26. 04. 2004
Dát tip
Někdy si cíle nevybíráme a jedou s nadějí směřujeme k jednomu a skončíme u druhého...

Áda116
26. 04. 2004
Dát tip
Tip ya to, že to vystihuje moji momentální náladu.....

Murtis
22. 04. 2004
Dát tip
A o co se tedy snažíš, co je tvůj životní cíl?

Thurin
22. 04. 2004
Dát tip
Musíme se pořád o něco snažit? I cesta může být cíl...

Thurin
14. 04. 2004
Dát tip
Kdo říká, že se snažím něco řešit...

Murtis
13. 04. 2004
Dát tip
Utápět se v žalu nic neřeší, vím, že to zní krutě, ale mluvím z vlastní zkušenosti...

Thurin
07. 04. 2004
Dát tip
Píši jen jak to cítím...

Murtis
07. 04. 2004
Dát tip
A jsi si jistý, že to není zbytečné? (myslím ten pocit, ne psaní...)

Thurin
07. 04. 2004
Dát tip
No, kdyby mi to přišlo zbytečné, tak... Ikdyž nadruhou stranu mi možná přijde vše zbytečné...

Murtis
06. 04. 2004
Dát tip
Nemůžu si pomoct, ale ze všech tvých děl, ale zejména z těch poslednich vyznívá bezvýchodná beznaděj. Mám rád smutek a jemnou melancholii,ale tohle už je silnej kalibr...

Trapátko krapátko.

Morasten
02. 02. 2004
Dát tip
nejhorší ale je,když tě obě samoty štvou - nemáš koho obejmout atd.no nic....

Thurin
02. 02. 2004
Dát tip
Právě...

Andulka
29. 01. 2004
Dát tip
budu znit asi hrozne krute a necitne, ale kazdy mame, co si zasel...

Thurin
29. 01. 2004
Dát tip
Já vím a je to tak dobře, ale vezmeme na sebe tu odpovědnost nechat někoho samotného... Když je člověk sám je to asi ten nejhorší pocit jaký znám.

Andulka
29. 01. 2004
Dát tip
Znam takove porekadlo. Je lepsi byt stary a chudy, nez stary a bez pratel....:-)

Thurin
29. 01. 2004
Dát tip
Nebo mít přátele, kteří tu nejsou..

zvedavec
29. 01. 2004
Dát tip
Asi máte pravdu obaja. :-) "Nebo mít přátele, kteří tu nejsou.." to trochu tiež poznám , aôle zase v tej chcvíli som našla priateľov, ktorí tu skutočne sú. A navyše - pre každého takého je i opačná cesta: byť priateľom niekomu, kto je sám. A ešte: možno je to o tomto: môj otec bol veľmi obľúbený, kým neochorel veľmi vážne - rakovina a ľudia sa mu začínali vyhýbať. To nebola chyba mojho otca - to bol strach ľudí. Ako unesú to, že je tak chorý.

Morasten
29. 01. 2004
Dát tip
Koukám že samotou trpí čím dál víc lidí,nebo si ji lidi spíš uvědomujou kvůli Valentýnu.T

Tragicus
29. 01. 2004
Dát tip
samota mam nejradeji, mozna proto, ze jsem si zvykl a prizpusobil se, mozna mi nic jineho nezbyva a tak si to namlouvam, ale byt sam je dosti lepsi, nez poslouchat prazdne tlachani pseudopratel...

Andulka
29. 01. 2004
Dát tip
Tragicus....ja jsem taky rada sama. Ale ono je rozdil byt sam a byt mlady. A byt porad sam a byt stary...

Rowenna
29. 01. 2004
Dát tip
Miluji svoji samotu a skoro žárlivě si ji hlídám. Ale je fakt - že je zase okruh lidí, kde se mohu zahřát - když chci. :-)

Thurin
29. 01. 2004
Dát tip
Když jsem se na toto téma bavil minulou noc na chatu, tak mi bylo řečeno, že je rozdíl mezi samotou fyzickou a duševní. Ta fyzická může být i příjemná, ale ta duševní Vás rozežírá zevnitř.

Andulka
29. 01. 2004
Dát tip
to je pravda....ale taky zalezi na tom jak je ktery jedinec v rovnovaze. Kdyz je sam sebou spokojen, ma se rad, tak je rad i po dusevni strance sam se sebou, protoze to pak muze treba meditovat nebo lepit znamky do seznamu....:-) . Kdyz se clovek citi dusevne sam, tak to znamena, ze neco neni v poradku a musi se uvest do rovnovahy. Nekdo to zvladne sam, nekdo se to uci pod dohledem mentora, nekdo chodi k psychologovi, nekdo to probira s prateli....nekdo se s tim trapi...:-)

Jolina
29. 01. 2004
Dát tip
A zase smutek, tady na tom Písmákovi se nedá přečíst něco veselého:) Ale znám samotu, takže vím, o čem píšeš! A neboj, nikoho samotného nebudu nechávat!!!

Thurin
29. 01. 2004
Dát tip
Zkus Básně K. d. Kaprioly - autor Thurin.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru