Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nebe, peklo, ráj I (28. 1. 2004 - 2. 2. 2004)

03. 02. 2004
2
0
2027
Autor
clovrdka

Teď trávím 4 měsíce ve Švédsku, tak se chci s vámi podělit o skvělé zážitky, se kterými se tu setkávám. Momentálně je to trochu horor, ale řídím se heslem \"Co nás nezabije, to nás posílí\". Obrazová dokumentace na www.olllie.info

*Cesta docela fajn, i když jsme měli pocit - když nám řidiči ve středu krátce po deváté večer otevřeli zavazadlový prostor na autobusovém nádraží v Teplicích - že se tam našich 8 kufrů sotva nacpe (volné místo se jevilo asi tak na dva), ale povedlo se...

 

*Daleko jsme nedojeli, jen na benzínku ÖMW před Dubím, na kratičkou přestávku, aby se ti, co jedou z Brna a Prahy, mohli protáhnout...

 

*Na Cínovci jsme strávili více než hodinu, a to tam ještě jeden anglicky mluvící spolucestující zůstal, protože nebyl v systému či co. Zajímavé je, že chvíli před tím, než si ho zavolali, žertoval o tom, že si ho tam nechají...

 

*Krátce po páté ráno jsme přijeli do Roztocku a řidiči nám oznámili, že trajektem poplujeme 2 hodiny, což mě zarazilo - dvě hodiny jezdí trajekt do Anglie, nejkratší vzdálenost z Německa do Švédska je na mapě dvojnásobná než ta z Belgie do Anglie. Nicméně jsme se s tím všichni smířili v duchu toho, že je to vlastně fajn, že? Vylodili jsme se z trajektu a zjistili jsme, že jsme v Dánsku, což bylo "super" - kdo by se tam nechtěl podívat, že? Třetina autobusu vystoupila v Kodani, zbytek pokračoval dál přes most spojující Dánsko se Švédskem - konečně trocha jistoty... Zřejmě na poslední chvíli změnili jízdní plán a spojili v podstatě tři linky - Dánsko, Švédsko a Norsko... Všichni z toho byli nadšení, obzvláště pak jeden Čech, který musel chtě nechtě vystoupit už v Malmö, i když měl koupenou jízdenku do Stockholmu (kam to původně mělo jet), a zbytek musel dojet vlakem. Vlaky se nedají srovnat s těmi našima - ten místní nejhorší je minimálně třikrát lepší než u nás první třída...

 

*V Malmö nám málem upadli ruce, jak jsme táhli kufry na nádraží, ale přežili jsme to... Museli jsme zkonstatovat, že je tu - v tom lepší případě - polovina sněhu, co u nás!

 

*V pátek jsme courali přes půl dne městem a ještě že jsem si nechala za 700 korun (českých) vystavit kartu VISA, protože s mým Maestrem od KB bych tu ani nevybrala (jen u jednoho asi z 8 bankomatů, kolem kterých jsme během 20 minut prošli), ani nezaplatila v krámě!!! Chudák Tom, ještě že si předvídavě udělal konto i u ČS, která mu vydala kartu VISA Electron...

 

*V pátek dorazil zbytek z našeho ročníku, v neděli třeťáci... Vypadá to na pekelnou zkoušku charakterů a chvílemi i na pěkné bitky...

 

*Nebýt kluka od nás ze školy, co tu je už rok a půl, tak se vážně nechytáme, protože to, co nám on zařídí, bychom my zvládli za bůh ví jak dlouho... A taky mám ten dojem, že náš pobyt zde, v Kristianstad (čti krichástá, se zvláštním přízvukem) zavání něčím nepěkným, a tak budeme možná poslední z UJEPu (možná i z ČR), kteří tu stráví delší čas :-).

 

*Dneska jsme byli poprvé ve škole. Měli jsme přednášku z CADu ve 3D a já si připadala jak Alenka v říši divů, co to všechno neumí nakreslí se součástky ve 3D, složí se to dohromady do sestavy a do 2D se to převede samo, stačí jen hýbat a mačkat myší... Může se tam zadat i velikost namáhání a všechno se to začne hýbat a podle barvy se i určí intenzita namáhání. Jednoduše řečeno - za půl milionu (švédských) je tato dva měsíce "stará" verze prostě k nezaplacení :-). (pozn. red. 1SEK=3,7CZK)

 

*Ve středu nás čeká Introduction Party, tak jsem na to zvědavá... Party se koná ve škole, která je od koleje zvané trefně International House (jsou tu lidi od Číňanů a Afričanů přes Američany, Francouze a Araby až po Čechy a Slováky) něco kolem půl hodinky svižné chůze. Naštěstí je to rovinka a dost lidí jezdí na kole, což zatím není náš případ...

 

*Kuchyňky - zvláště v mé části koleje - jsou dost hnusné a špinavé, a tak mám pocit, že si dovařím ten svůj jediný sáček těstovin, a to bude to jediné, co si v "mojí" kuchyňce, ke které patřím, uvařím... Nemít na ně pokaždé tak velikou chuť,tak tam ani nejdu... Včera, když jsem si je dělala, tam vařilo a papalo asi šest Číňanů, takže tento "zážitek" stál doopravdy za to... Buď budu celé čtyři měsíce na toastovém chlebu bez chuti nebo budu vařit v protější části u našich lidí, co tam bydlí.

 

Takhle bych popsala prvních šest dní bohatých na zážitky všeho druhu. Skoro se mi chce dodat něco v tom duchu jako "Ferda Mravenec - práce všeho druhu" :-).


clovrdik
05. 02. 2004
Dát tip
dobře napsaný, koncentrovaný postřehy ... doufám, že budeš v psaní pokračovat :-) TIP; si tak říkám, asi je ostuda financování našeho školství, že si o dva měsíce "starých" programech můžem nechat jen zdát .. Předpoládám, že to na tý škole mají legálně :-) );

clovrdka
05. 02. 2004
Dát tip
nevím, jestli budu pokračovat, ale snad ano, ale až budu mít tu správnou náladu a trochu klidu od školy - je to docela zabíračka... jde o to, že pokud nejsou v tom daném školství peníze, je to vcelku o ničem... ten program je samozřejmě legální, navíc Švédové jsou důvěřiví, takže mám pocit, že by něco nelegálního ani v počítači neměli - záleží na mentalitě toho daného národa... tuhle nejnovější verzi měl jen ten náš přednášející, my kreslíme prý v něčem "starším" (jen tak pro info - ten program se jmenuje SolidWorks a je vážně super)

clovrdik
05. 02. 2004
Dát tip
Solid Works, to mi něco říká ... objednal jsem si do práce časopis Computer Design (je to o CADech a takovejch věcech), tak asi tam jsem o tom něco četl

clovrdka
04. 02. 2004
Dát tip
ptejte se me na co chcete, ja na co chci odpovim:¨-) kdyz budu vedet, tak rada zodpovim :-)

clovrdka
04. 02. 2004
Dát tip
Cannisha poklona :-)

Yossarian
03. 02. 2004
Dát tip
myslíš že bych tě moh využít? :) chceme jet s klukama v létě pod stan do Švédska, můžu mít pár dotazů, když už tam jsi?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru