Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Běžné pracovní odpoledne

05. 02. 2004
8
0
3564
Autor
Earl_Grey

Jen tak, abych se nemusel včera večer učit... Takže nečekejte nic světobornýho. :o)

     Natřískaná šestadvacítka se hrabe do vinohradského kopce. Jedeme sotva krokem, čemuž se při takovém zatížení není co divit. Lidé křečovitě svírají každý svůj těžce vybojovaný kousek tyče. Řidič zoufale hypnotizuje ručičku tachometru a ze zpětného zrcátka ho probodávají oči vražedně tichého davu.

     Za ta léta jsem si už na podobné věci zvyknul a tak jen v duchu konstatuji, že je tady další běžné pracovní odpoledne.

     Moje vysoká a - no, říkejme tomu štíhlá - postava se tísní uprostřed, v kloubu trolejbusu. Je zde naštěstí i více místa na mé (nyní pečlivě zabalené) zavazadlo, které - měl bych si to přiznat -JE mírně neskladného tvaru, a které za to také sklízí nevybíravé pohledy okolních cestujících.

     Dívám se na hodinky... Ach jo! Už jsem tam skoro měl být. Už jsme aspoň...?

     ....příští zastávka. Vlčnovská. tarifní zóna. sto. jedna... mutuje hlas z reproduktoru. Hm. Tak ještě tři zastávky. No co, počkám si.

     V hloubi svého obnošeného hábitu zrovna přemýšlím, že vlastně asi celý lidský život je o čekání, když v tom jsem násilím vytržen z letargie.

     Nějaká postarší dáma si probíjí holí cestu ke dveřím. Jsme sice ještě daleko před zastávkou, ale znáte důchodce...

     "Zdovolil bys, mladíku?!!" Mám co dělat, abych uhnul holi. "A mohl by sis příště na veřejném prostranství sundat tu svou kapuci! A ještě s sebou ve špičce vozí takovéhle krámy, ta dnešní mládež...!" Trolejbus konečně zastavuje a tak je přívalu výčitek učiněna přítrž.

     Baba! Však na ni dřív nebo později taky dojde. Řekl bych, že v tomhle případě spíš dřív... Heh. Prý Mladíku. Kolik si myslí, že mi je?! Do OČÍ by se mi to URČITĚ říct neodvážila!

     Málokdy nechávám průchod emocím. Svou práci mám rád. Příliv zákazníků mám jistý, co bych v dnešní nestálé době chtěl víc. Bohužel nám ale není poskytován služební vůz, a tak se musím přepravovat hromadnou dopravou. Nechápu, proč zrovna u TOHOHLE zaměstnání... A když je po mně navíc požadována přesnost... Někdy bych... No prostě bych s tím někdy seknul!

     Ale to už jsem naštěstí mezitím na své cílové zastávce. Při výstupu jsem sice ještě jakýmsi hromotlukem natlačen do boku dveří, ale to už je holt úděl nás hubenějších. Hlavně že jsem venku!

     Prohlížím opatrně svoje příruční zavazadlo. Doufám, že mi neohli čepel! Kosa je to celkem nová.

     Adresu mám na papírku:

     Pan Churavý, Mikulovská 6.

     No, tak vzhůru za zákazníkem! Čekal už dost dlouho a jeho čas se přiblížil...


Laura_L
19. 02. 2006
Dát tip
taková zážitky se seniorama mám ale taky...a pocity v tramvaji jakbysmet..a ta pointa je super:)

etna
25. 03. 2005
Dát tip
:)

Empty
05. 02. 2005
Dát tip
Já myslím, že to obstojí i jako povídka. I když je to stručné, líbí*

Earl_Grey
05. 02. 2005
Dát tip
Děkuji. :-) Koukám, že je to dneska přesně rok :-).

Earl_Grey
05. 02. 2005
Dát tip
Ty jo a všiml jsem si, že jsem tam měl "násilým" :-(. Měl bych se sebou něco dělat!

Earl_Grey
21. 04. 2004
Dát tip
Dík. No já to měl původně jako blbůstku, ale pak jsem to odvážně povýšil na povídku... :-))

johanne
16. 04. 2004
Dát tip
jojo, dobrý, zvlášť ta babka s holí :)))

Ten dovětek s tím Smrtěm by mne byl i vyděsil...být Eliánou... :)))

Co to vozíš tajemného?

Earl_Grey
24. 02. 2004
Dát tip
s oslíkem: Je to tam celý napsaný. ;-)

Earl_Grey
24. 02. 2004
Dát tip
Dávat Smrťovi adresu... Tomu říkám odvaha :-)). Jsem rád, že ti sedí můj styl. A nemusíš se bát. Času máš před sebou určitě fůru. Já ač pražák jak Brno jsem na Petřinách nikdy nebyl a určitě bych tam zabloudil. :-( To je pro pražáky typický, že se nevyznáme ve vlastnim městě. Ale bylo by mi potěšením. Aspoň jako Smrťovi.... :-)))

Gerzon
06. 02. 2004
Dát tip
VELMI ŽÁDOUCÍ, MÁŠ TAKOVÝCH VÍCE? T*

Earl_Grey
06. 02. 2004
Dát tip
Gerzon: Bohužel zatim ne... :-( Když si počkáš pár let... :-))) ajka:To, že budeš mít strach není správný. Lidi by se mě neměli bát. Špatně se pak s nima spolupracuje. Kosou se špatně míří a pak to dopadá všelijak... A Windom bohužel/bohudík nejsem.

Earl_Grey
06. 02. 2004
Dát tip
Jo a každopádně dík. Nečekal, jsem, že se vám to bude líbit. :oD

Šalvěj
06. 02. 2004
Dát tip
Pěkně :o) *

Earl_Grey
05. 02. 2004
Dát tip
P.S. Doufám, že si to nebude číst pan Churavý... A taky se omlouvám všem seniorům. Většinou takovýhle nejsou... ;-)

papouch
05. 02. 2004
Dát tip
smrť ftrajfu :-)) hergot, jestli jezdí 26tkou, tak si musím dát bacha, do Slatiny jezdí 33tka a z Vinohrad je to jen kousek... Jo a příště piš vetší písmenka, my senioři už blbě vidíme... :-))

FLO
05. 02. 2004
Dát tip
Já sem taky z vinohrad. Každodenní utrpení v mhd znám. Jinak povídka dobrá. Zábavná. Teď se jenom bojím, že na to budu myslet pokaždý, když pojedu dom...*

Earl_Grey
05. 02. 2004
Dát tip
Děkuju :-) to Papouch: Ono jak na kterým komplu - tady na tom to mám velký jak kráva a zase na jiným už jsem to viděl fakt prťavý. Tak příště to dám trojkou... ;-)

VildaV
05. 02. 2004
Dát tip
Super! tip

SilverArrow
05. 02. 2004
Dát tip
good, zasmál jsem se a to je co říct

ajka
05. 02. 2004
Dát tip
Já teď budu mít takový strach, upčitě nejezdíš jen 26kou, přiznej se Windome a už neskrývej za Greye, byl jsi odhalen. tip*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru