Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smrt je symfonie:Tři Hlavy Catah

25. 02. 2004
0
0
1608

Další fantasy povídka. Teďkons letí trilogio ,takže tohle je trilogie taky. První díl se jmenuje Tři Hlavy Catah. Tak zasedněte a čtěte...

"Tak co, jak se daří Gio ?"řekl strážný ,který zrovna přinášel vězňovi jídlo.
"Jak myslíš ,že se mi daří ,když mám bejt dneska popravenej"opáčil smutně Gio
"Kdybys nevykradl tolik domů... A ještě sis troufnul na královskou truhli ,já se nedivím ,že seš tu"
"Hmm. Tak cos mi dneska přines na můj poslední oběd ?"
"Hádej !"
"Holoubátka na smetaně s bramborami a zeleninovou oblohou ?"
"Těsně vedle. Chleba s vodou"
"Tak to sem dej. Sem už hladový"
"Dobrou chuť !"
Gio byl sedmadvacetiletý malý brunet s drzým výrazem ,který na svůj věk vykradl hodně truhel a nebál se ani vraždy. Seděl v kobce a žužlal chleba. Představoval si lepší budoucnost než ,že poslední okamžik jeho života bude na s hlavou na špalku ,chudý jak kostelní myš. Chtěl lepší život a už nechtěl denně usínat na kupce slámy. A tak se pustil do krádeží. Nejdřív byl kapsářem pak se však pustil do truhel v domech. Někdy ho někdo překvapil a tak musel použít zbraň. A teď konec.

Nastal onen čas popravy. Strážní popadli Gia a vedly před hrad na náměstíčko ,kde se zatím shrnulo velké množství lidí. Už tam byl špalek a kat si připravoval sekyru. Na schůdky u jednoho z domů vystoupil jeden z králových rádců a rozhrnul list papíru:
"Občané Cent Hecku slyšte ! Gio Rut se za několikanásobnou vraždu a krádeže odsuzuje k popravě sekyrou. Kate ,konej svou povinost"po proslovu se obrátily všechny oči přihlížejících ke Giovi. Ten už sám šel ke špalku. Před ním padnul na kolena a položil hlavu na špalek. Kat dobrousil sekyru a přistoupil k němu. Napřáhnul meč a Gio zavřel oči. Čepel se blížila k jeho krku.
"STŮJ KATE"ozvalo se odněkud
Kat stačil zastavit sekyru. A Gio otevřel oči.Všichni vzhlídli nahoru k hradu. Tam se z jednoho okna díval na náměstí malý tlustý černovlasý chlápek ,zkrátka král.
"Proč máme zastavit pane ?"zeptal se rádce
"Chci s osouzeným mluvit"
"Ale pane..."
"Hned !"
"No jo. Chlapci ,vemte ho ke králi."
Gia popadli dva strážní a doslova vlekli. Po bolestivé cestě po schodech až před krále.
"Můžete jít"mávnul král ke strážným"Jsi tak dobrý zloděj ,že se dokážeš dostat kamkoliv bez povšimnutí. Viď !"
"Ano pane. No teda jen ,když není extrémně hlídaný každej milimetr"odsekl Gio
"Mám pro tebe úkol a když ho splníš správně dám ti svobodu. Bude to pro tebe určitě jednoduché"
"A co když nebudu pro vás chtít nic dělat ?"
"Tak tě holt popraví hned."
"O co jde ?"
"Severně od našeho království Cent Heck je země Plesaea. Najednou zničehonic začali verbovat vojáky. Proti nám verbujou !"
"Jak to víte ?"
"Určitě ! Jen mi máme totiž zásoby Fuheru."
"Co to je ?"
"Víš ,to je taková gumová hmota ,která po zapálení vybouchne. Zatím to ještě pořádně zkoumáme."
"A kde ste to vzali ?"
"No ,už odedávna je pověst o meteoritu který sem spadnul už před nekolik set lety. Nikdo zatím nevěděl kam dopadl. Avšak před několika lety objevil jeden náš voják hmotu. Po zapálení vybouchla. Bohužel i s tím vojákem. Když se tam seběhli lidi ,objevili další kousky té hmoty (i kousky vojáka). Řekli mi o tom a já tam vyslal alchymisty. Bylo to u hory Catah ve vesničce Iu. Alchymisté tam založily tři výzkumné stanice na hlavních zdrojích Fuheru. Tři hlavy Catah. Jméno Fuher to dostalo po svém nálezci."
"No, ještě ,že už to vim"
"Ty nám budeš dělat špiona v hlavním městě Pleasei Noow"
"To je jednoduchý"
"Uvidíš"
"Kdy vyrazím ?"
"Hned. Dostaneš koně a ať už tam seš"
Gio s králem vyšli na dvůr. Král mu dal koně a větší obnos peněz.
"Opovaž se utéct a nesplnit úkol. Našel bych si tě a vyhlásil mezinárodním zločincem !"
"Nebojte se. Čestný slovo kriminálníka ,že nezdrhnu"
"Co se dozvíš ,pošli mi po holubovi zprávu. Občas ti ho tam pošlu. Ubytuj se v hostinci "U Kostí".Tam bude létat"
"Ano ,pane"
"Už jeď. Času je málo"
Kůň s řehtáním vyjel z brány.
Cesta plynula ,kůň jel ,pohodička. K večeru Gio dorazil do Noowu a našel si hospodu "U Kostí".Byla těsně u hranic města. Giovi zbyl mylý pokojík s oknem.Únavou usnul.Ráno se probudil pozdě a hned vyrazil do města. Věděl ,že nejvíc se dozví od žebráků a různých informátorů ,kterých běhá po městě dost a dost.Procházel se městem ,ale neslyšel co potřeboval. Po ulicích se procházelo hodně strážných ,takže se musel držet na pozoru.
Tak šel a hodil jednomu žebrákovi pár peněz:
"Dobrý muži ,co se děje v tomto městě ?"
"Ty ? Co tu děláš ?"
"Vy mě znáte ?"
"Ne. Jenom se ptám co tu děláš ?"
"Nooo...Koukám se po obchodech..."
"Tak ti radím hned zmizet ,protože verbíři hledají lidi do 40let a verbujou je do armády.Chtěj totiž zaútočit na Tři Hlavy Catah"
"Nemáš nějakou plachtu nebo něco ?"řekl Gio a začal se zuřivě rozhlížet
"Tu máš plášť"
"Dík"
"Co mi ji bereš ,zaplať !"
"Kolik ,za ten hadr"
"Jakej hadr ! Náhodou je to docela nový"řekl žebrák a ukázal malou díru na kápi
"No jo ,tak kolik ?"
"Je výprodej-10 Hekků"
"Cože ?"
"10 HEKKŮ !"
"Panebože žehnej nám !"
Gio popad plášť ,zaplatil a nasadil si ho. Vzal si ještě popel od cesty a popopelil si obličej. V kapse našel rozbitý brejle ,nasadil si je a vypadal jak děděček.Když se vrátil do hospody nikdo si ho nevšim (dědů tam bylo dost). Jak přišel ,holub na okně ho už čekal. Na noze měl přivázaný papírek. Gio odřízl papírek a prečetl si ho:

 

Gio,
Doufám ,že holub dorazil k tobě.
Hned jak dostaneš holuba pošli mi co se děje
a hlavně nedopusť ,aby to někdo četl.
                            King of Cent Heck

 

"...Král Cent Hecku" dočetl Gio a vzal si brk a začal psát:

 

Králi Cent Hecku,
Dorazil jsem v pořádku ,holub taky. Ve městě
Jsou už jen staří lidi  ,protože všechny  do 40 let
naverbovali do armády. Já se teď musím pořád
schovávat. Správně jste vydedukoval ,že jdou na
vás. Kdy zaútočí ,nevím.
                                    S pozdravem Gio Zvěd
PS.:Pošlete prachy

Gio přivázal papírek k holubovi a holub s práskáním křídel odlítnul. Gio si ze sebe sundal ty hadry a lehnul si dopostele. Ležel a koukal se na dřevěný strop. Koukal se ,zavíral oči až usnul a spal.
Ráno probudila Gia tlukoucí křídla holuba. Měl opět u nohy papírek. Gio se vykoulel z postele a šehl po holubovi:

 

Gio,
když budeš chodit po městě a poslouchat už se asi
víc nedozvíš. Mí rádci vymyslily ,že byses měl
nechat naverbovat ,zajistit jejich bojové plány.
Takže ti drzim pal
                                 King of Cent Heck
PS.:Prachy máš svoje. My tady v Cent Hecku začínáme
taky verbovat ,takže to bude velká bitka.

 

"To zas bude peklo"zavzpomínal Gio na staré časy na vojně. Hadry nechal v koutě a vyšel si schválně po hlavní ulici až ke hradu.
Došel ke kasárnám a zabouchal na dveře. Otevřel strážný:
"Tak ty deš dobrovolně co ?"s chechtotem odemkl"Tudy"ukázal do temné uličky
Gio šel až došel do místnůstky ,kde seděl malej týpek.
"Takže" popadl tužku a papír "Jméno"
"Gio Rut"
"Rasa"
"Člověk"
"Věk"
"27"
"Pohlaví"
"Muž"
"Oblíbená barva"
"Co ?"
"Oblíbená barva"
"Zelenomodrohnědá"
"Hotovo ,tady máš uniformu,jsi u 2.skupiny 12.roty 3.družstva admirálů. Jdi zpátky k příchozím dveřím a voják Annstol tidál řekne co a jak."A tak šel Gio zpátky za Annstolem. Ten mu vysvětlil všechny ubytovací věci a dal mu kompletní mapu hradu ,aby věděl kudy kam. Gio šel zas do pokojů a ubytoval se. Králi poslal po holubovi zprávu (který zatím našel cestu i tam) o tom jak to šlo.
Druhý den ani nedospal probudily ho ostatní v pokoji. Jde se pryč. Jde se do války. Jde se na Tři Hlavy Catah...

 

 

 

 

 


BladeRuner
25. 02. 2004
Dát tip
Přečetl jsem asi tři odstavce a moc mě to nenadchlo, je to hrozně strohé, jakobys psal jenom scénář, není tam atmosféra, ani nádech nějaké autentičnosti ... Já taky píšu fantasy, ale zatím jsem nic nepublikoval. Navíc tam máš přímo nesmysly: Co jsou to třeba ty "Všechny ubytovací věci?" Snaž se a možná to bude časem lepší. Je potřeba aby první odstavec čtenáře dostal a vtáhl ho do děje a do tvého světa, jinak to nikdy nikdo nedočte.

Kordus
25. 02. 2004
Dát tip
A já bych už jen doporučil zakoupit moudrou knihu, jež se zove Pravopis český... :) Jo a nechápu, proč jsi použil angličtinu (King of Cent Heck), když zbytek máš česky :D Pokud chceš nutně použít nějakej jinej jazyk jako podpis, tak si ho vymysli...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru