Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Opus šílencův

04. 03. 2004
3
0
3495
Autor
Marky2

OPUS ŠÍLENCŮV

 

B

yla temná jarní noc. Vítr cloumal větvemi stromů, jako by to byla jen stébla trávy. Měsíc halil svou tvář do mraků, které cválaly oblohou jako neklidní šedí oři, jejichž kočím byl sám Pán větru.

Johnatan seděl jako každý večer za posledních pět měsíců u planoucího krbu. Již tři hodiny upřeně pozoroval plameny, které líně olizovaly kamenné stěny ohniště. Johnatana oheň uklidňoval a oddaloval neodvratitelné… Byl jako v transu a stále se snažil nepodlehnout zoufalství, které na něho doléhalo s děsivou silou.

„Proč ona? Proč?“ opakoval šeptem stále dokola. Pořád nemohl uvěřit, že jeho krásná sladká Juliette již není mezi živými. Vždyť právě před půl rokem ji pojal za manželku a nyní by se měl smířit s děsivou skutečností, že ji již nikdy nespatří? Ne! Musí ji ještě alespoň jedinkrát zahlédnout! Johnatan neváhal už ani minutu, vyšel ze dveří svého domu a vydal se temnými uličkami města Eastbourne ku hřbitovu.

„Musím ji ještě vidět“ opakoval neustále, prodíraje se mezi náhrobky, až konečně došel k hrobu své milované. Dávno suché květiny pokrývaly mramorovou desku. Johnatan posedlý myšlenkou Juliette ještě jednou uzřít započal strhávat kytice ze studeného kamene. Nevnímal nic než svou bolest, která se prolínala s posedlostí. Obdařen náhle nadlidskou silou šílence odsunul náhrobní desku a počal holýma rukama divoce odhrabovat hlínu, která byla poslední překážkou dělící ho od jeho jediné lásky, od jediného důvodu jeho žití. Hrabal stále hlouběji, majíc v očích záblesk šílenství. Odklopil dřevěné víko rakve – posmrtného lože své milované.

„Konečně tě zas vidím, má jediná lásko, má zbožňovaná!“ Mluvil s ní, jako by mu snad mohla odpovědět. „Má lásko, jsi stále stejně krásná“ šeptal Johnatan, díval se na ni s něhou a srdce mu plálo láskou k ní. Zároveň s láskou vzplála i jeho touha. Ležela tu před ním v celé své ženské kráse a on po ní zatoužil jako ještě nikdy. Začal zlehka líbat její plné rty a ona jeho polibky vášnivě opětovala. Touha je pohlcovala stále více až nakonec jejich akt lásky přerostl v divoké živočišné milování. Ve stejný okamžik dosáhli společně nádherné, všepohlcující extáze. Johnatan ztratil vědomí…

Hustá ranní mlha se proplétala skrz ustupující šero nad městem Eastbourne.

Správce místního hřbitova právě procházel svým “královstvím“, když tu náhle spatřil hrob nedávno zesnulé Juliette Croughwellové. Náhrobní deska byla odsunuta a hromady kypré hlíny ležely roztroušeny všude kolem. Když přišel blíže, před očima se mu rozprostřela hrůzostrašná scenérie.

Rakev byla odkryta a na rozkládajícím se těle ubohé Juliette ležel nahý muž, který se nehýbal. Správce vyběhl před hřbitov, probíhal dosud setmělými ulicemi města, až konečně narazil na strážníka, který měl právě službu v ulicích. Správce mu okamžitě vylíčil, jakou děsivou scénu právě před chvílí shlédl. Strážník na nic nečekal a s vyděšeným mužem v patách se rozeběhl ke hřbitovu.

Když se Johnatan probral z bezvědomí, ležel na prkenné posteli, obklopen čtyřmi bílými zdmi, jejichž stereotyp narušovalo pouze zamřížované okno a těžké dubové dveře. Pokusil se pohnout pažemi, ale cosi mu bránilo. Pohlédl na své ruce a … měl na sobě svěrací kazajku. Nyní mu všechno došlo…

Ústav pro choromyslné na několik vteřin pohltil zoufalý srdcervoucí výkřik Johnatana Croughwella. Jen těch pár vteřin šílencova procitnutí přerušilo jinak klidný chod města Eastbourne, které se následně ponořilo zpět do své všednosti…   


Marky2
11. 05. 2005
Dát tip
Havranko děkuji děkuji děkuji:)

Havranka5
11. 05. 2005
Dát tip
Neděkuj, neděkuj, neděkuj :-) Utíkej a straň se navždy krkavky mrchožroutky... copak jsi ještě nebyla před ní varována?

Marky2
11. 05. 2005
Dát tip
Havranka: nebyla, ale dám si na ní pozor:)

Havranka5
11. 05. 2005
Dát tip
Jo dej! Kráká kacířské a potencionálně nakažlivé myšlenky :) A nedá pokoj ani když po ní házeli v kritikách cihlou, topili v pytli, ani když se jí snažili kolektivně vyráchat hlavu v mraveništi...

Havranka5
04. 05. 2005
Dát tip
Mruuf. Láska až za hrob.. a sex v hrobě. :-) to zní lákavě Sloh velmi pěkný, úpravný. Příběh by možná chtělo víc rozvinout, prohloubit, rozvášnit, a tak.. ale ještě teď se celá třesu, jak jsem ho i tak při čtení prožívala. Chvíli jako ta dívka, chvíli jako ten kluk. Jsem z toho celá paf. tipaf*

johanne
13. 06. 2004
Dát tip
no to je tedy zvrhlost :o) napsaný to není špatně, ale ten příběh je trochu laciný moc se mi nelíbí ten první odstavec, nic proti těmhle líčení krajiny-atmosféry-atd, ale nějak mi to do povídky nezapadá, jako bys něco začala psát, pak to zavrhnla a tlustou čarou oddělila... a pak začala psát znova :)

idle
19. 05. 2004
Dát tip
ty odstavce o tom, jak ho našli, mi připadají zbytečné... stačí přeskočit na to, jak se probudil ve svěrací kazajce, to že ho někdo našel si každý domyslí

Marky2
09. 04. 2004
Dát tip
Díky všem za to, že jste si mě přečetli...

Marky2
29. 03. 2004
Dát tip
Zoroaster: nenavodilo ti to atmosféru statré Anglie před několika stoletími? Tohle je spíš inspirace Stokerem... Právě píšu něco ze života, ale už je to dlouho rozepsané a ne a ne to dokončit, snad se toho dočkáš...Jinak díky za kritiku.

Marky2
07. 03. 2004
Dát tip
Anonym74, díky za kritiku, ale příště prosím kritizuj alespoň pod svým nickem...

Kačírek
07. 03. 2004
Dát tip
Zvláštní, jak se kolem nás odehrávají dramata a my patříme k těm "ostatním" kteří nás a naše trápení ignorují... tohle má něco do sebe, ale ten naturalismus...

chicoria
06. 03. 2004
Dát tip
Téma nic moc, ale zcela jistě máš vypravěčské vlohy, zkus něco mín otřepanýho, jink líbilo.

Enter
04. 03. 2004
Dát tip
Je to tak trochu kýč, ale čte se to dobře...:))

Marky2
04. 03. 2004
Dát tip
Dik za nazor.

fungus2
04. 03. 2004
Dát tip
Až tak špatné to rozhodně není.

Petr_Pan
02. 03. 2004
Dát tip
Povídky jsou dlouhé - asi proto je nečtu... Promiň - věřím, že nějaké ty čtenáře si to určitě získá :-)

Marky2
02. 03. 2004
Dát tip
Díky i za tenhle názor:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru