Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hovno z labute X

04. 03. 2004
2
0
3129
Autor
Leja

...na úvahu lacná téma ...na fejtón veľa úvah ...táto kategória to zvládne

 

         Pani učiteľka skúša prváčikov. Chce vedieť, ako vytvárajú slovíčka začínajúce sa na určité písmenko. Vymyslela to dobre. Zvieratká. Deti ich majú rady.

„Tak, detičky, povedzte mi zvieratká na P“,

Detičky vykrikujú „pavúk, páv...“

Pani učiteľka sa teší. Prihlási sa Móricko. Pani učiteľka ho nemá veľmi v láske. Je svojský. Dá mu možnosť vyjadriť sa.

Móricko povie: „patkaň“ (pre neznalých slovenského nárečia patkaň =  potkan).

Pani učiteľka má radosť. Pokračuje: „ Teraz písmenko D“.

Detičky „delfín, drozd...“

Hlási sa aj Móricko. Povie: „ dva patkaňe“.

Pani učiteľka zmraští čelo. Tuho premýšľa nad písmenkom, ktoré by Móricko v ďalšom hádaní nemohol použiť ako vyjadrenie počtu potkanov. Jasné! „A nasleduje písmenko Ž“.

Počuje „žirafa, žralok...“

Hlási sa aj Móricko. Zvedavosť pani učiteľky je veľká. Vyvolá ho. Móricko zahlási: „žeby tri patkaňe?“

 

         Mne napadlo opýtať sa: žeby koľko hovien z labutí ešte? Čísla sú nekonečné. Mám sa tešiť? Báť sa? Byť znechutená?

 

         Možno má autor týchto „diel“ pevné základy z ekonomiky. Dobrý marketingový ťah. Veď si všimnite, koľko ľudí jeho príspevky číta. Viac ako tie, ktoré majú – podľa mňa - väčšiu literárnu hodnotu. Tí prví možno zo zvedavosti, či tam nepribudol ďalší riadok, nebodaj aspoň slovíčko. Tí ďalší kvôli komentárom (?).

 

         Alebo je to akási predohra. Návnada. Čítajte ma, budete prekvapení. Chystá sa vynechať niektoré číslo? Budeme sa čudovať: Pomýlil sa? Bol to úmysel? Prečo práve toto číslo nie?

 

         Prelistovala som zopár encyklopédií a začítala sa do statí o labutiach. Okrem iného sa tam píše, že labute žijú v monogamii. Hádam netrpí autor nejakým sexuálnym komplexom? Labutí syndróm. Nenašla som o tom zmienku v žiadnom vyhľadávači.

 

         Možno literárni kritici o niekoľko desaťročí zaradia tieto dielka medzi ekologické. Pojednávajúce o kladnom vzťahu k prírode.

 

         Možno je to začiatok vývoja a rozvoja českého typu haiku.  070. Alebo zakódovaný James Bond.

 

         Ktovie?

 


sidonia
24. 03. 2005
Dát tip
jé, to je docela složitý... napadá tě nějakej ekvivalent v češtině?

hovno_z_labuťe_tu_je

sicco
05. 03. 2004
Dát tip
hovno z labutě je typickým příkladem důsledku reklamní kampaně, vytvoříš úderný slogan, dáš avízko co nejvíce lidem nějaké procento reaguje pak u bez avízka přidáš další produkt(bez avízka, přesto se toho pár lidí chytne) toš a tak dál, a tak dál, prostě takhle funguje trh a takhle fungujeme my ať chceš, nebo nechceš

aramis
04. 03. 2004
Dát tip
ani sa necudujem, ze takto rano nicomu nerozumiem

Leja
04. 03. 2004
Dát tip
óda je starogrécka veršovaná pieseň. Písala som prózu. Pripadá Ti oslavná? Mne nie.

Jeheheman
04. 03. 2004
Dát tip
Kdepak, na posledním díle:) má hovno čtenost už jen 10. Příště to bude kolem pěti a limitně se tato jeho čtenost bude blížit nule (v nekonečnu:)

sidonia
04. 03. 2004
Dát tip
:))) (jen malý dotaz... co to znamená "svojský"?)

Leja
04. 03. 2004
Dát tip
všetkým: no veď dobre, sebairónia mi ide lepšie. chroustjazz: nemrač sa, prosím. Ber to s nadhľadom. Reklama to tiež nie je. Ak mi niečo nie je jasné, pátram po príčine. Že to vyznieva teraz ako ukazovák smerujúci na labutie príspevky? Po ich prečítaní si každý urobí záver sám. sleeping_beauty: avizo som neposlala... sidonia: svojský sa používa na označenie človeka, ktorý je "iný"... zhrniem: šibe mu, nadávajú mu do debilov, bláznov, čudákov; ale aj: nezapadá do kolektívu, má svoje pravidlá správania sa - iba jemu vlastné; alebo: vytvára si ich sám, bez ohľadu na pravidlá platné v jeho okolí, bez ohľadu na názory ostatných. Ale aj: vedome, plánovane, robí veci, za ktoré ho potom za "svojského" vyhlásia.

judas
04. 03. 2004
Dát tip
zvláštní asociace.... dobře. reklame ne. chtělo by to větší prostor, zřejmě...

judas
04. 03. 2004
Dát tip
zvláštní asociace.... dobře. reklame ne. chtělo by to větší prostor, zřejmě...

Litochowitz
04. 03. 2004
Dát tip
...jej, to neni od Labutě:-(?...nojo no...

FLO
04. 03. 2004
Dát tip
Mně to připadne hlavně blbý.

Craerassy
04. 03. 2004
Dát tip
Lejo, přesně tohle mě napadlo u druhého jeho dílka ..kolik ještě...nebo co dál...a myslím, že to napadlo téměř každého, kdo se u jeho dílek zastavil..a Ty jsi jediná, kdo to "řekl nahlas". Tip si zasloužíš.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru