Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SMRT (I)

08. 03. 2004
2
0
3827
Autor
Marky2

Jedna z mých setkání (alespoň básnických) se smrtí...

SMRT (I)

 

Vznášíš se na svých myšlenkách

a tvá hlava je prázdná.

Co bys jen za to dal,

kdybys mohl obejmout svět.

Místo toho nasedáš na koně, má křídla a zlatou hřívu,

a odlétáš s ním do neznáma,

až na konec vší úzkosti, kde už nebudeš nic cítit,

jen si lehneš a budeš zpívat,

bolestně, tak jak jsi to dělal vždy a i teď…

Ponoříš se do hlubin svého nitra

a pak přijde věčný mír

a ty budeš konečně spasen svým vlastním koncem.


Marky2
09. 04. 2004
Dát tip
Derkmane ty máš na smrt takový jiný pohled, co se děl týká...takový víc...ehm....naturalistický...já se to snažím zabalit, aby alespoň to pozlátko vypadalo trošku méně drasticky...;o)) Johanne díky ti za kritiku!

johanne
26. 03. 2004
Dát tip
nooo... ale jo, celkem jo (taky jsem takhle kdysi psala :))), ale zahrabala jsem to hluboko hluboko, aby to nikdo nenašel :D)

Darkman
16. 03. 2004
Dát tip
No není to nejhorší tipnu to, ale osobně když už kontakt se smrtí tak vyloženě temný, nekopromisní a tvrdý... S těma klišé souhlasím s autorkou občas už to prostě padá samo...

Notreal
09. 03. 2004
Dát tip
viz Igor Indruch - je ale pravda, že v podobném nádechu píšu také - klišé někdy dokáže básnikovi pomoci vyjádřit přesně to co chce a tj. někdy přednější

Já s tím nesouhlasím - klíšé se pravda, často nabízí, ba přímo vnucuje, ale obvykle stačí jen "trošičku zatlačit" a přijde se na něco nového a výsledek pak stojí za to :o))

Marky2
09. 03. 2004
Dát tip
Jestli vás všechny mé kritiky potěším, psala jsem to kdysi ještě na základce, jen jsem chtěla vědět, co k tomu kdo řekne. Nějak jsem se zrovna s někým rozešla a padaly ze mě všechny tyhle klišé:-)

Notreal
09. 03. 2004
Dát tip
to je ono!! to jsem si přesně myslel ! :-)

supizmus
09. 03. 2004
Dát tip
smrt se dá vyjádřit jak mnohem jemněji tak mnohem syrověji. ale když je to z té základky tak fajn

Petr_Pan
08. 03. 2004
Dát tip
Zajímavé...

Marky2
08. 03. 2004
Dát tip
Teda ty ses rychlej, ja sem neco cerstve dam a ty uz to mas precteny!

Petr_Pan
08. 03. 2004
Dát tip
Snažím se :-) Ještě k dílku (v tu chvíli nezmohl jsem se na víc): Asi nemohu být objektivnější, protože to, o čem píšeš je mi velice blízké a v tomhle dílku jsi to zachytila velice jemně a pěkně - moc se mi to líbí...:-) Dávám TIPík + klub

Nezlobte se na mě, ale já v tom vidím pouze jednu velkou pózu a koketování s něčím o čem (to je aspoň můj dojem) zatím zas tak moc nevíš. Navíc ta hrozná klišé: "až na konec vší úzkosti, kde už nebudeš nic cítit," "a pak přijde věčný mír" Jestli chcete jednu dobrou na toto téma, tak Allen Ginsberg: Father death blues. Zkoušel jsem to přeložit, ale vyšel mi z toho paskvil - není to úplně jednoduchý text na překlad. Třeba se někdy zadaří.

Petr_Pan
08. 03. 2004
Dát tip
Igor> Určitě dej kdyžtak vědět, moc se těším ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru