Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Villónská balada

09. 03. 2004
0
0
2885
Autor
Marky2

Tohle jsem napsala na gymplu. Chodila jsem na liter. kroužek a měli jsme zkusit napsat právě villónskou baladu. Schválně se do mě pusťte, ať vím, jak na tom jsem:-)

V srdci cítím bolest z dálky

Já jenž nepoznala války

Dusím se v nitru žalem svým

Můj život je pro mne tajemstvím

Jdu zpět a přitom stojím vpředu

Přesto že své kroky vedu

Jsem stále sama a přesto s ním

 

Na stole dál leží dva šálky

A já nahlížím do obálky

Svou duši dál mu nabízím

Odpověď jeho však neslyším

On přehlíží mne bez ohledu

Že bez něj žít už nedovedu

Jsem stále sama a přesto s ním

 

On opustil mne bez otálky

Mé slzy kanou na podšálky

A z komína se valí dým

Ztemnělým nebem půlnočním

Má bolest je jak tání ledu

Dál svoji tesknou píseň předu

Jsem stále sama a přesto s ním

 

Již brzy svůj žal ukončím

Stačí jen pár kapek jedu

Ze srdce však ho nevyvedu

Jsem navždy sama a přesto s ním


Marky2
28. 04. 2004
Dát tip
Petr_Pan> ne, ne. Všechno je v naprostém pořádku, neboj ;o))

Petr_Pan
27. 04. 2004
Dát tip
Kačírek> Naprosto souhlasím - říkám (jen) svůj názor - nebo snad něco špatně ? :-)

Marky2
18. 04. 2004
Dát tip
Také jsem to četla i proto díky moc.

Kačírek
17. 04. 2004
Dát tip
Nedávno jsem dočetla "Navzdory básník zpívá" a řekla bych, že ses docela trefila, je fakt, že mně jeho básničky nijak neokouzlily, přesto mi to přijde i obsahově věrohodné. Petře, nevím, proč by sem někdo nemohl dát své staré básničky a pokud na ně chce slyšet názor tím spíše.

Marky2
13. 03. 2004
Dát tip
Dobře, stydím se převelice:-)

Petr_Pan
13. 03. 2004
Dát tip
Tak jo - beru to jako že konec (nebo alespoň pod tímhle dílkem) - měj se fajnky ;-)

Petr_Pan
12. 03. 2004
Dát tip
A dojít za ním po vyučování ? :-) Tvé důvody jsou slabé ;-)

Petr_Pan
11. 03. 2004
Dát tip
Nemám moc náladu rozšťourávat tohle zbytečné dílko, takže - snad by se z toho i polovina použít dala, ale stejně je psaní "villónské balady" v celku hloupé. Avšak ještě hloupější je dávat sem staré dílko a chtít na něj slyšet názor - to je jako když se staříci chlubí odznaky - tohle je odznak, kterym moc neokouzlíš... Jseš mladá, tvoř, tvoř a tvoř - na svoje šuplíkovky kašli - pls...:-)

Marky2
11. 03. 2004
Dát tip
Není to nic, čím bych se chtěla chlubit, jen jsem se chtěla dozvědět, jestli je to styl Villonské balady od někoho, kdo se v tom trošku vyzná.

Petr_Pan
11. 03. 2004
Dát tip
To byla snad Tvoje vedoucí na kroužku - nebo ne ? :-) Tohle je dosazování porázdných slov do Villónových báboviček - je to jeho styl, ale - je to na úplně jiný úrovni - tos chtěla slyšet ? .-)

Marky2
11. 03. 2004
Dát tip
Asi tak. Náš profesor vylosoval vždy jen jedno dílko a to zkritizoval.

Marky2
09. 03. 2004
Dát tip
Ještě tady k tomu rovnou něco napíšu. Jsem si vědoma toho, že v první sloce je to samé "přesto", ale nechtěla jsem to už opravovat. Spíš mě zajímá, jestli jsem se fakt trefila do Vill. balady, nebo ne. Předem děkuji za všechny kritiky.

Dero
09. 03. 2004
Dát tip
http://kpz.wz.cz - pro ty, kdož by snad chtěli porovnávat. :o)

Marky2
09. 03. 2004
Dát tip
Teda ty seš rychlej, teď jsem to sem dala!

Dero
09. 03. 2004
Dát tip
Inu, zvykneš si. :o)

Marky2
09. 03. 2004
Dát tip
Díky za odkaz na stránku. Našla jsem i svého oblíbeného Williama Blakea:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru