Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Maska bez duše

22. 03. 2004
1
4
969
Autor
Kavka

Je to krátká povídka o tom, jací občas jsme.(i když si to občas neuvědomujeme)

MOTTO:

 

„Nejsme maskou…

ale pokud si ji nasadíme, nestáváme se jí ?“

 

      „Život je jen velké divadlo. Každý člověk nosí masku se svou rolí. Kdo hraje nejlépe, tomu patří svět. Nejhorší herec je ušlapán.“

      Když to slyšela poprvé, jen se pousmála. Myslela si, že je to hloupý žert. Čím ale byla starší a nabývala špatných zkušeností, začala chápat, že myšlenka o hercích a hraní zachycuje velice přesně svět, jehož je ona nedílnou součástí.  

      Nejděsivější pro ni bylo zjištění, že s tím jako jedinec nemůže nic dělat. Nedokáže to změnit, i kdyby se rozkrájela.

      Rozhodla se přizpůsobit. Ušlapat a zničit něco v sobě a nahradit to něčím novým. Věřila, že když bude sledovat lidi kolem sebe a bude je napodobovat, změní se a už nebude nikdy vybočovat z řady. Nedocházelo jí, že se z osobnosti stane cvičená opice.

      Stála nerozhodně na ulici s blokem a tužkou v ruce. Jedinou možností, jak se zapojit do světa, bylo pro ni sledovat ho. Naučit se v něm žít. Měla teorii, že člověk se dokáže naučit všechno na světě, i na co nemá talent. Vše je jen otázkou cviku...

     A tak cvičila každý den. Tužka plula po papíře zleva doprava jako loď na vlnách. Blok se plnil poznámkami, které se později stávaly skutečností. Modrá písmena opustila kus papíru a vryla se dívce do paměti i chování. Nejprve vše pečlivě zkoušela před zrcadlem, poté už ho nepotřebovala. Na co je opici zrcadlo? Ještě by se pořezala...

     S každou novou vlastností umíralo něco z ní. Ztrácela samu sebe kousek po kousku. Zůstala jen maska. Byla tou maskou. Pouhým klaunským obličejem na těle dřevěné loutky. Stala se jednou z mnoha. Jednou z nich. Maskou bez duše.

 

(KONEC)

 

 


4 názory

Kavka
19. 07. 2007
Dát tip
To ano, ale to neznamena, ze budem pisat rovnako ako on...

ale Kafku čítame obaja :)

Kavka
19. 07. 2007
Dát tip
Dakujem...mozno ty citas ine veci ako ja...ale dakujem za kritiku:-)

to už poznáme, chýba tam čosi nového

papouch
08. 09. 2004
Dát tip
ska není maska :) jó, docela zajímavý to je

StvN
10. 06. 2004
Dát tip
Svět je takový, jaký jej každý sám za sebe vidí.

johanne
25. 05. 2004
Dát tip
docela se mi líbí to motto, samotná povídka už trochu míň... nevím, mám trochu jinej pohled na svět

JiKo
22. 03. 2004
Dát tip
Zajímavý obsah

fungus2
22. 03. 2004
Dát tip
Rozhodně zajímavé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru