Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mrtvé děti, hory půlmetrových kostřiček a příliv červů...

23. 03. 2004
4
0
2833

Znepokojující statistiky o to, kolik dětí denně umírá na celém světě znepokojují málokoho. A to mě nejvíc znepokojuje.

Kolaps

 

Kal všech dnů nám do úst natek.

Vojenským krokem jde armáda nemocných dětí,

za nima legie jejich smutných matek.

Oči jim zešedly a rty se chvějou bez zakletí,

 

jejich zbraní je nejčistší nenávist.

Svá dítka učily chodit a mluvit,

viděly je v pohádkových knihách číst

a chtěly se jimi před známými chlubit.

 

Místo objetí jim krvácely do náručí!

Nezemřely, ale byla to příliš velká deformace,

úzkosti z následků a touha pomstít se je mučí,

teď jdou, už nastoupily do formace,

 

pěna jim kape na bradu, oči se fanaticky blyští.

Ubohé oběti nehod a válek a epidemií!

Už nejsme v Evropě, jsme na bojišti,

tady se směňují tříštivé zlomeniny za leukémii.

 

Ty, co jsou ještě zdravé se zničí samy,

polámou si končetiny nebo je přestane bavit žít.

Místo měst mokvají hroby, ty černé jámy

dělají z nocí šílený děs! Tam budeme všichni hnít!

 

Teď je ten pravý čas se rozhodovat za kým stát

a zvážit priority. Otázek je dost.

Jestli se přidat k dětem anebo na ně řvát,

vinná je totiž společnost!

 


to jo, lidi sou svině. super název tip

Abyss: nepřipadá mi jako něco špatného, že umírají lidi. Koneckonců, kdyby jich bylo o dvě miliardy míň, všichni by měli dost životního prostoru a prostředků na to, aby mohli žít bez problémů. Jenže to je trochu moc radikální a fašistický přístup. Jestli se ti podaří zredukovat porodnost, hlavně v rozvojových zemích, navrhnu tě na Nobelovu cenu. A i když to je skutečná podstata problému, je bezpředmětná už v okamžiku kdy se takové "nadbytečné dítě" narodí.

Abyss: nepřipadá mi jako něco špatného, že umírají lidi. Koneckonců, kdyby jich bylo o dvě miliardy míň, všichni by měli dost životního prostoru a prostředků na to, aby mohli žít bez problémů. Jenže to je trochu moc radikální a fašistický přístup. Jestli se ti podaří zredukovat porodnost, hlavně v rozvojových zemích, navrhnu tě na Nobelovu cenu. A i když to je skutečná podstata problému, je bezpředmětná už v okamžiku kdy se takové "nadbytečné dítě" narodí.

Abyss
26. 03. 2004
Dát tip
nepripada mi to jako neco spatneho ze umiraji deti... problem neni ve smrti ale v zivote, mozna je horsi ze se narodily... spolecnost? to je stejne jako kdyz nam umiraj pod nohama.. ( sakrys je to prilis pessimistic... )

Morasten
25. 03. 2004
Dát tip
ttak tohle mě dorazilo! máš realistickej náhled na svět takže tip

Na to seru.

Sakurka
25. 03. 2004
Dát tip
moc depresivní a místy až drsné! bohužel je zde ale popsána realita,které nemůžeme utéct!není zas tak od věci se od toho stálého snění a létání někde v oblacích postavit rovnýma nohama do reality! takže TIP

máte pravdu, snění JE krásné, ale čím častěji budeme utíkat z reality, tím drsnější, brutálnější a horší bude. speciálně pro adrift: máš pravdu, zpracovaný to není nic moc, ale hudebnost a pravidelnost se víc hodí pro trochu jiné žánry. tohle jsem psala, když jsem squattovala po Praze a viděla jsem všude kolem sebe jenom bídu, nenávist a utrpení. Bylo to hodně depresivní, ale taky hodně obohacující. speciálně pro stříbrné volvo APS 03 24, tankující natural a mající CNS atrofovaný ve prospěch chromu a bezolovnatého kouře: nezapoměň na toaleťák, jinak ti budou smrdět gumy.

adrift
23. 03. 2004
Dát tip
sakryš. tak tohle je drsné. ta myšlenka je super. líbí se mi, že někdo konečně zpracoval něco vážnějšího rázu, ale to zpracování :/ to kulhá na obě zadní. jinak určitě boduješ! dávám tip za obsah

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru