Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Břitva

28. 03. 2004
8
0
2487
Autor
zahide

Seděl. Tma kolem něho. Chtěl cítit, ale jakoby neměl ruce, jimiž by mohl cítit tvary tmy.

Potřeboval slyšet, ale jeho uši, jako by se nalézaly miliony let vzdáleny, kdesi v historii, jednoho šedého dne, pršelo a nic se nedělo. V tomto uklidňujícím tichu spočívaly jeho uši.

A jeho hlava, jak rád by ji také zasunul kamsi do historie, ale ona jediná byla s ním tady a tiše, nezvučně, jen svým vnitřním hlasem připomínala a slzy tekly po tváři, ač andělé nepláčí, on plakal. Nebyl anděl.

Byl člověk, ale nechtěl jím již být.... v břitvě vždy bude něco z vraždy, ale břitva sama nemůže vraždit....ne nechci na to myslet....letělo mu hlavou zas...

...je to v nás, v našich pocitech a myšlenkách....já nechtěl aby kdokoli umřel...emítal...a přesto, přesto se to stalo. Výbuch, ale nejen v jeho hlavě, tam taky, stotisíckrát větší. Výbuch a spousta mrtvých těl, křik zraněných lidí a hlava stále připomíná.Vyčítá. Ale to ona, ona mu pomáhala rozhodovat, rozhodovat o smrti jiných jaké měl právo?

...v břitvě vždy bude něco z vraždy, ale břitva sama nemůže vraždit.

Bylo to v něm.

Byl vrah, nyní to cítil.

Naposled vzal do ruky svou břitvu.

A zemřel další člověk, jen kvůli pocitům.


Semeno
18. 01. 2006
Dát tip
ok... tak snad se vrátim,..zatim sem

synáček
10. 05. 2004
Dát tip
Je úžasná...pokud tomu ale dobře rozumím, tak tam nešlo jen o "nějaké pocity"...ale o výčitky svědomí...které pochopitelně mají v sobě obrovský potenciál… A pokud jde o názor "že v každé břitvě bude vždy něco z vraždy", tak to je přímo geniální postřeh...a je i pravdivý. (Pokud si někdo zakoupí zbraň, je velmi pravděpodobné, že ji i použije...to je známá věc...) TIP…a díky!

Piškot
07. 04. 2004
Dát tip
Hojky... Tvé dílko se mi docela líbí, ale na tip by nebylo, nebýt věty - "v břitvě vždy bude něco z vraždy, ale břitva sama nemůže" Za to *

zahide
04. 04. 2004
Dát tip
díky moc...jojo jsem začátečník...jsem ráda ž se ti to líbí...kritiky beru tak nějak...ne přespříliš...

teqrilla
03. 04. 2004
Dát tip
jsi začátečník, tak si některé kritiky k obnošenému tématu neber zas tak k srdci...Možná to je používané téma, ale originálně zpracované...Mě se moc líbí..*

Je to moc pěkně napsané, rozhodně to stojí za přečtení, doufám, že časem ještě nějaké to dílko přidáš :o) *

zahide
29. 03. 2004
Dát tip
jé děkuju vám za kritiky...jsem za ně fakt ráda.... ad jiko vím že to má předpovídatelnou pointu...lépe řečeno skoro žádnou pointu...ale je to jen kousek napsanej jen tak protože jsem měla náladu...

dismorphia
29. 03. 2004
Dát tip
Taky tady povídky moc nečtu. Tohle nijak neodpuzovalo délkou, ale myslím, že čím kratší povídka, tím víc by měla být našlapaná nějakým sdělením. Tady to sdělení necítím. Už tu zaznělo, že téma je obnošená vesta - to je; zpracování není ani zdaleka tak dobré, aby bylo možno akceptovat příliš ohmataný příběh.

Petr_Pan
28. 03. 2004
Dát tip
"ač andělé nepláčí, on plakal. Nebyl anděl." - to mi přijde trošku zbytečné - působí možná trochu, ale jinak bezůčelné. Je to krátké, což je jediný důvod, proč jsem to přečetl - povídky moc nečtu. Závěr v celku jasný, ale - líbí se mi prostředí, do kterého's to zasadila a napsané to taky není podle mě špatně. Možná bych trošku dotáh závěr, ale to je jen můj názor...:-) Jako celek líbí - pěkná (ač všední) myšlenka :-) TIP

JiKo
28. 03. 2004
Dát tip
Ale je to takový neobjevný příběh to si přiznejme. Pointa předvidatelná na hony dopředu. Nic objevného = neupoutá čtenářovu pozornost na autora. Pokud bude publikovat jednoduché texty, zapadne do prachu dějin. btw ta pasáž s andělem mi příde jako fajn cynická vsuvka na rozdíl od pana Petra :-)

fungus2
28. 03. 2004
Dát tip
Zaujalo mě to. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru