Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Som pripraveny na život?

15. 04. 2004
0
0
693
Autor
Fuggi

 

Som pripravený na život?



Zopár strán v knihe života chýba! Som to ja a môj príbeh, ktorý sa zdá byť veľmi prostý...

Koľko môže mať človek rokov, kým dospeje? Akými vedomosťami a skúsenosťami musí disponovať? Konšpiráciou paradoxov sa spoločne „pozrime“ na súboj, ktorý nemusí mať víťaza. A dokonca ani porazeného...

Dvaja z troch opýtaných si myslia, že ten tretí je mentos pre jeho lahodnú, buď ovocnú alebo pepermintovú chuť. Traja z dvoch „vyšinutých“ nemyslia. Príznak mentality?

Trúfam si oponovať všetkým, ktorí považujú osemnásť ročného človeka za dospelého. No aj tým ktorí junáka v pätnástom roku života „odložia“ pre nevyzrelosť. Zastavuje sa mi rast vlasov, keď si spomeniem na vyhodnocovanie súťaží v kategóriách...

Niekoľko nocí sopečného výbuchu Etny mi spôsobilo nespavosť po výdatných raňajkách. Mal som pocit sladkej soli, ktorá sa zvyčajne sype na cesty pri vysokej intenzite slnečného žiarenia. Môj priateľ ma požiadal, aby som túto dobrotu nikdy nevzal ani na jazyk. Ten vraj vie poriadne spaľovať mosty...

Páliť mosty? Ako, fajn... Len čo potom, keď zistíme, že čln je deravý a vo vode je žralok. Áno, ryby sú chutné, len či stoja za to! Za čo? Teraz sa „prenesme“ do ľudskej hlavy. Sme na dereši a tých päť a dvadsať je oprávnených. Nemáte šancu sa z neho dostať, preto vám neostáva nič iné, ako spoľahnúť sa sám na seba. Ale prečo vlastne na ňom ste a prečo sám na seba?

Každý z nás má priateľov, ktorí si, samozrejme, najviac rozumejú na karnevale... Fašiangy, Turice, Veľká noc ide, kto nemá hm hm hm, tak sú mu nanič aj sviatky! Veď napokon Ľudovít Kaník je perfektný tanečník, či nie? Len...

Hudbu má každý rád, len či aj tí, ktorí zamestnávajú. Deň ma predsa len dvadsaťštyri hodín a spánok je potrebný ako soľ! No tentokrát myslím tú, ktorú všetci dvíhajú až nad zlato...

Poznáte nejakého lekára, ktorý už vymyslel liek proti rakovine? Nech už by ste chceli odpovedať akokoľvek, nedá sa to. Odpoveď je len jedna a to nie! Táto zákerná choroba sa v tele rozvíja ako korene stromu v zemi. Vy ste zem a korene sú vaše myšlienky. Myslíte, že je to adekvátne prirovnanie? Naozaj len malinké percentuálne zastúpenie našej populácie je spokojné samé so sebou.

Každý záhradkár pri sadení semienka očakáva, že vzklíči a vyrastie z neho očakávaný plod. Rovnako aj veriaci pri modlení sa dúfajú, že ich prosby budú vyslyšané a očakávanie splnené. Mýlim sa? Fajn, beriem späť. Ak neočakávajú splnenie, chcú aspoň silu. Silu, o ktorú prosia. Taký roľník, prosí semienko o vzklíčenie? Ak sa neujme, si povie, že je to zlé semienko. Ale čo ak ho zle zasadil, či málo polieval?

Niekedy sa mi možno podarí definovať príčinu ľudského nešťastia. Napíš mi e-mail alebo SMS–ku a moje srdce sa poteší. Splanie radosťou a ja ti dokážem, že je to tak! Ako? Som slaboch, že nechápeš? Ja ťa milujem!

„Láska je nebo, láska je sen, láska je človek, ktorého chcem!“ No, toto je už naozaj niečo veľmi silné. Ja len dúfam, že mi s tým aj tentokrát Majster N pomôže!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru