Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nepochopená

26. 04. 2004
6
0
734
Autor
Cheerio

Seděla na parapetu u okna a dívala se ven. Aspoň to tak zpočátku vypadalo. Když jsem však přišel blíž, viděl jsem že se jí v očích lesknou slzy. „Zase řve. Chová se jak přecitlivělá káča,“ říkal jsem si v duchu. Sedl jsem si na postel a čekal. Po chvíli se otočila s otázkou v očích: „Opravdu to chceš slyšet? Akorát se zase pohádáme…“ „A jéje. Zas zlomený srdce od nějakého místního děvkaře,“ pomyslel jsem si, ale nahlas jsem řekl jen: „Jasně, že jo…“ Vděčně na mě pohlédla a začala vyprávět…

„Je jeden dům, který asi moc dobře znáš, ale nikdy ho nevnímáš, když jdeš kolem. Domov důchodců. Dřív jsem ho taky ignorovala, ale jednou když jsem šla ze školy, se stalo něco zvláštního. V okně jsem zahlídla starého pána. Byl jako z pohádky. Bílé vlasy, vrásky kolem očí a úst…dovedeš si to představit ne? Z očí se mu dal snadno vyčíst zármutek a samota, která ho obklopovala. Bylo mi ho moc líto, ale zároveň jsem cítila jako kdybych ho znala už léta. Zamávala jsem mu. Zřejmě ho to dost překvapilo, ale s úsměvem mi odpověděl. Od té doby jsme se takto zdravili každé ráno i odpoledne.

Ani nevíš jak bylo krásné vidět na něm, že má radost, protože ho někdo nosil v srdci a každý den mu to takhle dokazoval. Ten zármutek a samota z jeho očí úplně vymizely. I mě těšilo, dělat mu radost a zároveň jsem byla tak nějak šťastná, že ho každý den vidím. Bylo to krásné, ale jak jistě víš, nic hezkého netrvá dlouho…

Dnes jsem jako obvykle šla do školy a už jsem zvedala ruku k pozdravu, ale on tam nebyl. Jako by ho ten zatracený dům pohltil. Celý den mi to vrtalo hlavou a když jsem viděla, že ani odpoledne na mě u okna nečeká, sebrala jsem veškerou odvahu a šla se na tohoto pána zeptat do domu, kde pobýval ve stáří. Řekli mi, že umřel…“

„A kvůli tady tomu tu řveš? Chováš se jak malá… Vždyť jsi ho ani neznala tak co vyvádíš?,“ neudržel jsem se už. Šokovaně se na mě podívala a s ledovým klidem mi řekla: „Člověka nemusíš znát osobně abys ho měl rád a měl o něj starost a takové ty věci. Myslela jsem si, že už jsi natolik vyspělý abys to pochopil. Jak vidím tak ne. Vypadni odsud…nechci tě vidět.“ Nasadil jsem kyselý obličej a šel jsem pryč…


Nicollette
03. 05. 2004
Dát tip
No,ale teď mi to něco připomnělo..... běžim to honem napsat... díky :-) Jinak.... je to trochu nepřirozené, hezké, ale ne hluboké.... ta holka, sedící na parapetu mi přijde spíš jakou ufňukaná pipka.... neříkám, že nelíbí....

Imane
02. 05. 2004
Dát tip
Tak to ne..nelíbí se mi ani ten neskutečně láskyplný nápad ani provedení.

Zvěruška
30. 04. 2004
Dát tip
To mě hodně vzalo za srdíčko a upřímně řečeno - já mám panickou hrůzu ze smrti a ocením, když ji někdo dokáže něžně připomenout......

Marky2
27. 04. 2004
Dát tip
Docela pěkné.

idle
27. 04. 2004
Dát tip
název všechno prozrazuje, a ten konec je zbytečně vysvětlovanej... vlastně to už pak nemá žádnou pointu

MeTB
26. 04. 2004
Dát tip
Hlubší kritika? Dobře, zkusim si. :-) Odstavce. Je dobré psát odstavce, které jsou odhozeny od leveho okraje o nějaké ty milimetry, text potom nevypadá jako jedna dlouhá věta (-->lépe se čte). Děj není nezajímavý, to zase ne, ale některé věty v rozhovoru mi přišly dosti násilné (příkladem uvedu: Člověka nemusíš znát osobně abys ho měl rád a měl o něj starost a takové ty věci. Myslela jsem si, že už jsi natolik vyspělý abys to pochopil. Jak vidím tak ne. Vypadni odsud…nechci tě vidět. - tohle mi v uších šustí papírem). To téma (se stařečkem/stařenkou, kteří umřou a zanechají po sobě díru v čísi psyché) už tu bylo mnohokrát (a řekl bych, že jsem ho viděl zpracované i neotřeleji než tu). Mno, celkově, ačkoliv jsem spíš trhal než chválil (ale to já většinou :-) ) se mi to ale i líbilo. Přečetl jsem to rychle a přestože by se našlo pár zavrtění hlavou, tipnu. Tom

machal
26. 04. 2004
Dát tip
No nevím, jako povídka to není vůbec špatný, ale ten konec mi připadá, že je úplně jiný než to všechno předtím. Začátek se mi zdál, že bude v realnějším pojetí a pak jak promluvila ta holčina, tak z toho vykouklo takové to psané uproovované řečnění. Jinak neříkám, že je to zlé a dám i Tip Jo a ty odstavce. V tom ma MeTB určitě pravdu. :)

KayTee
26. 04. 2004
Dát tip
ano ano odstavce. hezká myšlenka, ale název bych změnila..

fungus2
26. 04. 2004
Dát tip
Až tak špatné to není. TIP

StvN
26. 04. 2004
Dát tip
Tak jo. MeTB plus mi nesedi a sedet nebude moralizovani a filozofovani a takove ty veci. Necitim uprimnost, necitim skutecnost, citim ucelnost a kdyz citim ucelnost nemam dilo rad. Jinak pises docela dobre, co se slohu tyce.

Kytiii
26. 04. 2004
Dát tip
Já souhlasím se Stývím... Už po pár větách bylo jasné, o co půjde... Dobrý námět - špatné zpracování...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru