Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ROtující MEteOrit a JUchající liLIE

09. 05. 2004
2
0
1494
Autor
bushmasterX

tohle je divadelní hra na motivy Williama Shakespeara, i když se vám to třeba nemusí na první pohled zdát....

 

ROtující MEteOrit a JUchající liLIE

 

aneb

 

Milenci z Vernony

 

 

 

Místo:   „Vernona“ – přísně střežená věznice se stálou ostrahou (leč někteří jim stále unikají), někde uprostřed pouště

 

Lékařská zpráva: 

 

Pacient 283: Romeo      silné sklony k depresím

-         komplex méněcennosti

-         slabost pro ženy

-         ve vyhrocených situacích sklony k sebeubližování

 

NEVYLÉČITELNÝ!

 

Pacient 007: Julie           od útlého věku sklony k sebeubližování

-         alkoholička a silná kuřačka

-         silně agresivní jedinec

-         styk s muži nedoporučen

 

NEVYLÉČITELNÝ!

 

 

 

 

 

( Poté, co se Romeo dostane ze své cely a podaří se mu proniknout až na volné prostranství u ženského obytného bloku… pomalu se plíží podél zdi a vrhá pohledy. Tentokrát se nesmí nechat chytit.)

 

Romeo:         (Zastaví se před oprýskanou zdí a vzhlédne)   

 

                     Znova a znova. Na pokraji smrti hladem, na pokraji smrti vysílením, díky tobě

                     ale stojí každý den za to. Už nejím ty jejich blafy, žiju jen z tvojí přítomnosti…

                     a teď jsem se konečně dostal až sem, pod tvé nebe, můj Plíhale..

                     (zakřičí): Chci tě zase vidět, nymfo, královno noci…

 

( Romeo uvnitř):

                     Upřímně, mluvíš jako pako, brácho…

 

Romeo:         Ty mi do toho nekecej!

 

(( V okně s růžovými záclonkami se rozsvítí světlo a na železobetonový balkon se vypotácí (snad) ženská postava))

 

Julie:              ( Tak tak, že chodí – má velké problémy s udržením rovnováhy..)

 

                     Jééééžišmarjááá…..!

 

Romeo:         Ty na mne mluvíš! A jak máš krásný hlas – ach. Už jsem myslel, že tě nikdy neuslyším.. Ukaž se mi v lepším světle, pojď blíž, až pod lampu…

 

Julie:              ( Jakoby ho vnímala, posune se o kousek blíž pod pouliční lampu či co.. na sobě má růžové šaty a župan, na tváři blažený úsměv. Svalí se ke zdi balkonku a smutně vzpomíná nebo blouzní)

 

                     Jó, Romeo, proč zrovna ty teď a tady jsi Romeo? Nic neřikej, čekej,

 

Romeo:         Čekám, čekám.

                    

Julie:              ( vytáhne z kapsy lahev….) nenič si život, nepij (…přihne si…) a změň si méno a já se pokusím (…smích) změnit svoji pověst..

 

Romeo:         To mluvíš ke mně? Podlamujou se mi kolena a zapalujou lejtka, co téď?

 

Julie:              ( rezignovaně k lahvi):  

                     Ale to nevadí, že nejsi Jim Beam. Hele kluku, kdybys nebyl Monterk a já Kaprštíková a kdybychom nebyli museli hnít v téhle prokleté Veroně, kde mě NEPUSTÍ - ANI - K - JEDNOMU - CHLAPOVI ( zvyšuje hlas), jó, to by bylo všecko jinačí…

                    

( Z vedlejšího balkonu se ozve)

 

Hlas:              Slušní vrahové, odpykávající si doživotní trest za ztížených životních podmínek daleko od civilizace, chtějí spát, sakra! JO?!

 

Julie:              ( vyprázdní lahev)

                     Jóóó, kdyby to šlo tak lehce, změnit si jméno, přehodit masku… být jako Fantomas…

 

Romeo:         Slyším tě, na slovo poslouchám, královno. Udělám to, a stanu se tím, po kom toužíš, budu Fantomasem. Nikdy neustoupím a nikdy se nevzdám, ( pravou ruku zatne v pěst a přiloží ji k levému rameni) naše láska….

 

                    

 

Julie:              Cože toto? ( naklání se z balkonu…) Hélou jé (…skoro padá…) kdo se mi to tu promenáduje pod balkónem? (…láskyplně, sladce) Mužskéj!? Nebo snad!? Monterk??

 

Romeo:         Jestli mě pořád miluješ, tak klidně Fantomas. Ale pokud chceš, Monterk navždy zmizí a zůstane jen Rotující meteorit.

 

 

Julie:              A jak ses dostal až sem, přes ten ostnatý drát? A co stráže?

 

Romeo:         ( bolestně, s masochistickým úsměvem)

                    

                     To byla hračka…

 

Julie:              (kouří)

 

                     Dostanou tě jako minule a dostaneš pět týdnů v kazajce…

 

Romeo:         Všechno stojí za ten pohled na tvou tvář!!! Pokud jsem s tebou a dýchám stejný vzduch jako ty a tvoje plíce ( začne se dusit - Julie kouří cigarety - bez filtru, ale s flitremJ)

 

Julie:              Hele radši už běž, než se mi vzbouří hormony. Víš, že mám chlapy od doktora zakázané.          

 

Romeo:         NIKDY! (řve) Jednou jsem tady a zpátky už netrefím! Dlouho jsem hledal tvoje okno. A proč tě vůbec přestěhovali k vrahům? No to nevadí, i kdybys byla u psychopatů jako já, vždycky budeš jediná! Mám provazový žebřík a nůž. Pojď, spusť se dolů a probojujem se spolu z Verony - eště DNESKAAAA!!!!

 

Julie:              Ven z Vernony, ven z klece! Tři miliardy chlapů jen pro mě, ( řve!!) pro mě, pro mě, juchéééj! (láskyplně): A samozřejmě ty, MonterkuJ. Ale potmě to nepůjde. Mám fobii a bojím se tmy, stav se za svítání a dones irskou třikrát destilovanou - tobě ji určitě prodají…

 

Romeo:         Jak si přeješ, vílko v růžovém, přísahám při blikajícím pouličním osvětlení, při mé oblíbené jehle a mém šťastném žilním noži. Přísahám na tuhle prokletou Vernonu

                     a všechny její bachaře, že já, Rotující meteorit, přijdu a …

 

Julie:              Ne, stačí, když mě odsud dostaneš, ty blázne..

 

Hlas:              ( z okna)

                    

                     Já jsem vás varoval. Každý narušitel bude zlikvidován. Štěstí, že mi máti poslala ten V DORTU ZAPEČENÝ RUČNÍ GRANÁT!!

 

(obrovský výbuch - vzbudí se všichni vězni a chovanci - kakofonie zvuků a hlasů - křik)

 

 

( Všichni mluví, Julie odněkud vyhrabala cigarety a pokouší se přelézt přes svůj balkón)

( Romeo cítí, že jeho plán se momentálně hroutí a začne propadat depresím…vytáhne tesák)

 

Romeo:         Nenávidím a miluji.        

                    

Julie:              Romeo, nééé!

 

Romeo:         Když ji miluješ, není co řešit. ( Zaboří nůž do žíly a slastně vzdechne)

 

( Odněkud se blíží kužel ostrého bílého světla)

Bachaři:         ( šeptem) …Pomalu, pomalu…

 

Bachař1:        Tééééď! ( Dva silní chlapi se vrhnou na Romea a vytrhnou mu z ruky nůž.              V dalším okamžiku už sebou Romeo nemohoucně škube ve svěrací kazajce)

 

Bachař2:        Musíme ho někam odklidit, bude to chtít další hospitalizační s období s následnou ochrannou léčbou. Je fakt nenapravitelný.

 

Bachař1:        A tuhle ( Ukáže bradou na Julii, která se šťastně rozvaluje v záhonku zvadlých kopretin, metr pod svým balkónem…) bychom měli znova přestěhovat, pošleme ji někam jinam, aby byli od sebe.

 

 

 

KONÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉC

 

 

 

 


bushmasterX
12. 02. 2005
Dát tip
ty jsi poklad zlatý, stříbrný, bronzový, perlový, aztécký, mexický a irský v hrnci zlata na konci duhy:)

Po Máchovi, Josefu Kajetánu Tylovi a Karlu Čapkovi jeden z pokladů české literatury.... Dobře, tolik asi ne, ale je to hezké... :3]

Rotující Meteorit... hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

bushmasterX
19. 05. 2004
Dát tip
bohužel vlastní představení moc nedopadlo...ale díky

synáček
10. 05. 2004
Dát tip
Docela jsem se i zasmál... TIP...a díky!

Lasy
10. 05. 2004
Dát tip
super - zasmál jsem se . . . Lasy

Vonna
09. 05. 2004
Dát tip
zvláštní, ale líbí

Craerassy
09. 05. 2004
Dát tip
vůbec to není špatný:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru