Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídánka pro tebe, když už nemůžeš spát

01. 09. 2000
9
0
4011
Autor
Olí

...tak ještě jedna skácelovsky laděná...

Maminko, jsi už blízko rána. Zas se ptáš, jestli budu vdaná, zda budu štěstí mít a dítě a hádáš, jestli uslyším tě, když vzdychneš teď a skápne slza. Víš, že bych byla nejspíš drzá a předvedla ti, ba co více, odborný výklad o psychice: jak nemáš myslet, nemáš cítit... I když vím, že se nedá svítit a z hlavy mlýnky naleštěné přednáška sotva odežene. Maminko, možná překvapím tě, když zašeptám teď: Buď jak dítě, které na duši nemá flíček a jen tak čeká u sestřiček, jež založily na hostie. Den probudil se - ledva žije, škola je zatím uzavřená a děti přišly ze studena; v klášteře sedí jako pěny. Hostie jsou už rozpečeny... Buď za ranního soumraku... jak tenkrát... svědkem zázraku.
Čolito
01. 04. 2002
Dát tip
moc krásný..

Olí
12. 09. 2000
Dát tip
Falko, já si tolik přeju, aby si mě někdo celou přečet (myslím, že jsou jen dva lidi, co mě mají hodně přečtenou - příšeráci moji milovaní! Olí.

Falka
12. 09. 2000
Dát tip
Jen dočkej času, brzy budu připojená, aniž bych všechno draze platila, a ty jsi jedna z vytipovaných, na které se vrhnu :o))) Hej, já tě nechtěla poplašit, okamžitě se v r a ť ! ! ! :o)))

Mahoney
10. 09. 2000
Dát tip
nádherné pohlazení *

Falka
07. 09. 2000
Dát tip
Olí, tohle mě moc oslovilo. Je dobrá formou i sdělením, je přitažlivá. Je jemná a voňavá... Zatím tip a časem si tě přečtu celou.

Anonym
06. 09. 2000
Dát tip
radíš mamince buď jak dítě a tím jí šeptáš - miluji tě není to nemoc, tahle slova, kéž plynou stále, zas a znova... Příjemně překvapená suva

Merle
04. 09. 2000
Dát tip
dobré... milé

zirafka
03. 09. 2000
Dát tip
Hezké... tip je tvuj :-)

Olí
03. 09. 2000
Dát tip
Dík - tohle je má první básnička pro mou mámu - za tu fůru let, co píšu. Takže to hází i se mnou. Druhá sloka je její dětská vzpomínka. Nevím, jak mi vydrží smířlivá nálada a nadhled, ale chtěla bych v "povídánkách" pokračovat (jako obvykle - mám tři povídánky a už mám vizi knížky a mám k ní napsaný úvod... uáá!). Díky Vám všem. Olí.

Stevenson
03. 09. 2000
Dát tip
Drzim palce..))a mama si zaslouzi, ve vetsine pripadu..)

Stevenson
02. 09. 2000
Dát tip
Moc hezky mile.. dik

Vandalka
01. 09. 2000
Dát tip
Tak tohle se mi líbí moc. Snad jen mi kulhá to "jak nemáš myslet, nemáš cítit... I když vím, že se nedá svítit" Jinak jsem se u toho skoro zasnila, mírně smutně, ale oslovilo mě to, ba, jsem dojata. Máš u mě tipíka.

Janis
01. 09. 2000
Dát tip
fain TIP

Olí
01. 09. 2000
Dát tip
"Nedá se svítit" říkal můj otec, když jsem si jako malá stěžovala na něco, s čím nemohl nebo nechtěl nic dělat.

Saxanka
01. 09. 2000
Dát tip
Beze slov Tohle se nedá komentovat nebo kritizovat TIp Moc se mi líbíš....

mis
01. 09. 2000
Dát tip
Vtahující, zvláštní, osobní ,tip

kalinka
01. 09. 2000
Dát tip
tip. olí, nechceš svoji maminku taky poslat na déja vu /nebo jak se to píše?!:O)/

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru