Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jeden způsob života

17. 05. 2004
3
0
2631
Autor
Aviva

Chtěla bych předem říct, že toto je moje první zkušební dílo, tak buťe shovívaví.

Nemá smysl si něco nalhávat. Drogy jsou (a budou) všude kolem nás.To ví teď už asi i každé malé dítě. Já to vím také, ale až do jednoho dne by mě nikdy nenapadlo, že jsou až tak blízko...

 

"Ahoj, tady Hanka", představila jsem se do domovního telefonu.

(Hanka-19 let, studentka střední školy)

"Prosím tě, je doma Milan?"

(Milan-21 let, student, Hanky přítel)

Po mé otázce následovala dlouhá odmlka, až mě zamrazilo."Ale Haničko, Milan šel za tebou už před dvěma hodinama!", překvapeně odpověděla Lída.

(Lída-Milanova matka)

Hlavou mi proběhla myšlenka:proboha už zase?, ale nahlas jsem odpověděla s předstíraným klidem:"Aha, no je možný, že jsme se špatně dohodli a on teď na mě určitě někde čeká. Tak se nezlob, že jsem obtěžovala, já si ho někde najdu.Ahoj."Takto jsem ukončila krátký rozhovor a se sklopenou hlavou jsem vyrazila pryč.Začala jsem přemýšlet nad místy, kde by mohl být. Nutno říct, že mě napadla místa, kam bych si sama netroufla jít ani ve dne, natož za stmívání. Nezbývalo mi tedy nic jiného, než najít telefonní budku, zavolat Petrovi a poprosit ho o pomoc.

(Petr-34 let,Hančin nevlastní otec)

Naštěstí měl zrovna čas, takže mu trvalo jen 15 minut, než autem projel labyrint našeho města a zastavil u obrubníku, na kterém jsem dřepěla. Již z výrazu jeho tváře bylo patrné, že jsem ho pořádně vyděsila. Dalo mi obrovskou práci mu vysvětlit, že problém nemám já, ale právě můj přítel. Když se zorientoval v mém místy nesouvislém vyprávění, ihned rozhodl, že musíme projet ta místa, kde by mohl bejt.Jako první mě napadl squat, kde přebýval jeho kámoš Roman.

(Roman-věk neznámý, delikvent)

Ta troska, které se podařilo HO k tomu taky přimět. Čím víc jsme se blížili k tomu místu, tím víc se mi žaludek svíral. A bylo proč. Zaparkovali jsme poblíž té barabizny a já s Petrem v patách vyrazila vstříc nevyhnutelnému. Když jsem vešla dovnitř, uviděla jsem Milana ležet na zemi. Kolem byla krev. Všude jehly, děsnej bordel a smrad. Zatmělo se mi před očima a omdlela jsem. Probudila jsem se až v sanitce, která mě s těžkým šokem odvážela do nemocnice.

Pomalu se už vzpamatovávám, ale když teď stojím na hřbitově a sleduju, jak rakev s jeho tělem mizí v zemi, pořádně se klepu. Mohla jsem tam být s ním....

 

...Nikdy už se nebudu snažit pomoct feťákovi, ale zjistila jsem, že snaha to jen zhorší!

Teď už žiju v pohodě, ale můj nový přítel se často večer začíná vytrácet...


Makrelka
29. 12. 2004
Dát tip
Líbí se mi styl, jakým to je napsané, je to takové živé, jsou tam použité pěkné výrazy, ale nic komplikovaného, takže jsem nemusela bádat, co jsi tím či oním chtěla říct. Nelíbí se mi ale ta pointa, podle které to vypadá, že drogy číhají na člověka na každém kroku, myslím, že je to přehnané, řekla bych, že hodně záleží na tom, mezi jakýma lidma se člověk pohybuje. Ačkoliv, teď si uvědomuju, že už je mi dvacet osm… už je to dost dlouho co jsem opustila střední školu a na pražskou diskotéku zajdu jenom občas, že by drogy už byly opravdu tak rozšířené? Ten tvar „Hanky (neco)“ mě docela potěšil, mívám s tím taky problémy, je to tvar používaný v angličtině, určitě mluvíš anglicky, že jo? Klidně bych se i vsadila, že za pár let do češtiny pronikne a nebude to chyba.

Makrelka
29. 12. 2004
Dát tip
Líbí se mi styl, jakým to je napsané, je to takové živé, jsou tam použité pěkné výrazy, ale nic komplikovaného, takže jsem nemusela bádat, co jsi tím či oním chtěla říct. Nelíbí se mi ale ta pointa, podle které to vypadá, že drogy číhají na člověka na každém kroku, myslím, že je to přehnané, řekla bych, že hodně záleží na tom, mezi jakýma lidma se člověk pohybuje. Ačkoliv, teď si uvědomuju, že už je mi dvacet osm… už je to dost dlouho co jsem opustila střední školu a na pražskou diskotéku zajdu jenom občas, že by drogy už byly opravdu tak rozšířené? Ten tvar „Hanky (neco)“ mě docela potěšil, mívám s tím taky problémy, je to tvar používaný v angličtině, určitě mluvíš anglicky, že jo? Klidně bych se i vsadila, že za pár let do češtiny pronikne a nebude to chyba.

Yossarian
24. 05. 2004
Dát tip
souhlas se StvN, až na to, že ty závorky mi tam nevaděj, jen je chtělo trochu víc dotáhnout do detailu a tak rychlej konec tomu ani náhodou nesluší a devátenáctiletý slečny svejm potencionálním tchýním obvykle příliš často netykaj jsem zvědavej na další dvě dílka :)

Aviva
24. 05. 2004
Dát tip
Tak to by ses divil, já už si tykala i s tchánem.

Dr_Lecter
22. 05. 2004
Dát tip
Není to až zas tak hrozné, ale je co zlepšovat...

Miki
19. 05. 2004
Dát tip
Trošku nesourodé, možná by to chtělo ujasnit si jakým stylem chce autor psát. Souhlasím se StvN že je to trošínku odfláknuté, zřejmě s tichým očekáváním, že to překryje hutný obsah. A to se podle mého skromného názoru nestalo. Obsah není až tak objevný, nový ani překvapující. Jak to dopadne je jasné už na začátku a není k tomu přidáno nic navíc. Ale též chvi být mírný až laskavý na začínajícího autora. Z těch mých poznámek si nedělej vrásky a hlavně, piš dál. Kritici tu nejsou od toho aby tě zatratili, ale aby ti pomohli. A navíc, povídkáři tu jsou pořád v menšině.

Dash_707
18. 05. 2004
Dát tip
Hmm... dobře !!

Aviva
18. 05. 2004
Dát tip
Každé malé dítě to bohužel neví, kdyby ano,nedám tam to slůvko asi.

Pečík
17. 05. 2004
Dát tip
Pěkný, akční. Fakt super, na to že je to tvoje první dílo.

StvN
17. 05. 2004
Dát tip
To jsi dost odflákla. Jinak se mi nelíbí filmové závorky. nejsi originální a už vůbec ne vkusná. Dneska jsem trochu více shovívavý.

Kytiii
17. 05. 2004
Dát tip
na prvotinu vcelku ujde... některý výrazy by chtěly pozměnit... třeba - kde by mohl bejt - být by bylo lepší... některý pasáže jsou nejasný - Mohla jsem tam být s ním - to jsem nepochopila... a ten poslední odstavec je taky nedomyšlený... jinak nápad pěkný, možná by si zasloužil širší zpracování...

Kokotka
17. 05. 2004
Dát tip
mě se to docela líbilo... asi proto, že mám podobnou zkušenost... t

Tragicus
17. 05. 2004
Dát tip
hm...ty zavorky se mi taky nelibili... vesmes nemam rad zavorky v povidkach... "(Milan-21 let, student, Hanky přítel)"... Hancin? "ze snaha to jen zhorší!" to jsem vubec nepochopil, jak se ti povedl takovy preklep... a to na co poukazovala Kytiii tez...

Kelis
17. 05. 2004
Dát tip
Není to špatné. Úmysl se závorkami chápu, ale působí tam jako vysvětlivky ve scénáři. Nenech se odradit a piš dál!

romi
17. 05. 2004
Dát tip
Občas přemýšlím, co se to s lidmi stalo.... "To ví teď už asi i každé malé dítě." Sakra, vžyť přece každé malé dítě ví, že tím člověk zabíjí sebe i ty, kteří ho mají rádi... Co se týče drog, nesmím se moc rozepsat, asi bych byla sprostá, protože si myslím, že jen debilové (mezi nimiž jsou dost často velmi inteligentní tvorové....tedy dřív velmi inteligentní) můžou na něco takového přistoupit. Dávám tip * Po dlouhé době něco, co nemá s láskou až zas tak moc společného a co řeší otázku, na kterou bych ráda slyšela odpověď. Možná proto.....chtějí vědět odpověď....a tak zkusí. A pak zemřou....snad se dozvěděli, co chtěli.

romi
17. 05. 2004
Dát tip
....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru