Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prosím, nedívej se tak

Výběr: sleeping_beauty
12. 09. 2000
7
0
2001
Autor
Em

Inspirováno fotografií Jana Saudka

Mé jméno je Nikdo Přestože Na světě jsem jenom chvíli Vím, jak bolí samota Prosím, nedívej se tak Poznal jsi tisíce žen i dívek Znáš všechno líp Jsi muž, ne dítě Já jsem však jiná, uvidíš Maličké monstrum v růžových satečkách S ostrými zoubky po krvi toužím Avšak teď Pokorně K nohám se ti skláním Pramen černých vlasů Svezl se mi do čela Rouhám se, nevěřím Vím, to se nedělá Nauč mě koupat se v moři lásky Teď, v tomto životě, na tomto světě Bez bázně, bez hany, pocitu hříchu Ve Venušině svatyni Odpřisáhnu ti oddanost na pár chvil Budu ti vším, čím budeš chtít: Milenkou, dítětem, Můzou i můrou Ale jen na chvíli, co budeš živ Nás nečeká skvělá budoucnost Nezestárnem spolu Štěstí - nebudu se studem Odvracet sešedlou tvář Neboť ty dávno přede mnou Obrátíš se v prach Ne, nedívej se tak Čas uhání na černém koni Řítí se k propasti... Položím se na louku vlčích máků Tak jako ostatní nebožky ubité tvojí vášní A moje hrdost se rozplyne v polibcích S příchutí hořkých mandlí a zeleného pepře Pane můj, vím, že se nesmějí Vykopávat mrtvolky u hřbitovní zdi Exhumace vzpomínek Pokryté prachem Zabalené do hadru zapomnění Neboj se, pane můj Až přijde čas Zahrabu tě hluboko Přehluboko Ve svém nitru Tam, kde už tě NIKDY NIKDO Nenajde Ani já... A pak jen občas Uroním několik nostalgických slz Na smetišti amorových šípů A rozbitých zrcadel Ty sám to znáš nejlíp Nedívej se tak...
Pokusák
25. 06. 2004
Dát tip
Na mě hrozně dlouhá, ale DOST dobrá;-) *T

Olí
22. 09. 2000
Dát tip
báseň - vášeň - a že cítím chlad je možná jen můj problém - takže tip.

Anonym
18. 09. 2000
Dát tip
Nekdo kdysi rekl, ze muz chce byt prvnim a zena posledni. Snad mel svatou pravdu, ze EM?

Anonym
18. 09. 2000
Dát tip
Nekdo kdysi rekl, ze muz chce byt prvnim a zena posledni. Snad mel svatou pravdu, ze EM?

O.S.to6
17. 09. 2000
Dát tip
prestoze si foto nevybavuju, Ty jsi vykreslil/a hodne zdarile obrazky a ty si vesim na stenu dnesniho odpoledne a detailne prohlizim hru stinu a barev...

Kangi
15. 09. 2000
Dát tip
k prologu: spíš bych napsal inspirováno vlastním životem k básni: skvělá skvělá a já nemám co dodat, teď ,protože nemám žádná slova ve svém vyhaslém mozku, protože je jako svíčka a tvá báseň jako průvan fičící otevřeným oknem a já chci být sám a naslouchat té tmě a vidět dál tu tvoji báseň

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru