Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

beznaděj ?

17. 06. 2004
3
0
1536
Autor
goner

chtěl jsem zde napsat komentář o tomhle site, ale řači si ho nechám pro sebe...

opilý přemýšlím o světě,
kde zrnko stěstí mi pokvete,
však přítomnost svírá srdce mé,
už nikdy nebude nevinné,
opustit a více nemilovat
kdo jen k tomu mě mohl přikovat,
na věky v delíriu být
všechny své přátele opustit,
a kecy o lepším zítřku
nechat pro svobodnou mařku,
výkřiky do tmy, tichá ozvěna
je horší než v obludu proměna,
proč myšlenky proudí jedna za druhou,
když je to všechno dávno za tebou,
co přivedlo mě sem,
jaktože já takový teď  jsem?
láska, chtíč? nevím asi jen přežívám,
stébla se stále nechytám,
proč svět je tak kruté místo pro život....?


goner
27. 06. 2004
Dát tip
potom už nikdy nebudu snít

romi
25. 06. 2004
Dát tip
goner: Přejde to, věř mi.

romi
18. 06. 2004
Dát tip
pománá smích... ..a přátelé... Ale trvalo mi, než jsem na to přišla. Každý máme svoje a každý občas musí smutnit nahlas, jinak by mohl na věky. *tip

goner
18. 06. 2004
Dát tip
ahoj romi,děkuju ti za podporu,... já vím že to nepůjde tak, že teď řeknu a basta a už se budu jenom smát,... ale pomohlo mi, že se mnou někdo cítí.. přes den mezi lidmi je to tak lehké tomu uvěřit, ale ty noci jsou těžké..

"je horší než v obludu proměna," - nějaká reakce na Kafku? Báseň vyjadřuje stav strašlivý, ovšem už tisíckrát zpracovaný - čekal bych tady opsání nové, neotřelé - a nenacházím ho.

Jen naříkejme nad světem, co takhle s tím něco udělat? Mě se tohle (a v tomhle má Francis pravdu) kdovíkolikáté zpracování tématu, docela líbilo. Je to.. Dynamické A tose mi líbí.. Tudíž..*

goner
17. 06. 2004
Dát tip
přísahám bůh, nikdy jsem neslyšel "v obludu proměna", to mě normálně napadlo, jenže to asi literární krirtici nejsou ochotni ztrávit, že to někoho napadne znova... a stav strašlivý, tisickrát zpracovaný - mám si vymýšlet něco co není? proč? tak to já cítím, já z toho nědělám žádnou komerci,... aspoň tak mě to tady připadá....

Noe1
17. 06. 2004
Dát tip
Hmmm, no nic

Noe1
17. 06. 2004
Dát tip
teda spíš beznaděj než nic :))))

goner
17. 06. 2004
Dát tip
já nevím, třeba jsem teď moc nešťastný nad vlastním osudem..., chtěl bych vědět co cítí ostatní rádobybásníci když píší své životní dílo... chtěl bych definovat neštěstí, jestli je to nějaká míra, kdy se přestane člověk ovládat, nevím, do toho mám asi daleko, jenže pak už bych asi nemohl být básník - jaké to zajímavé dilema :-)

Hele gonere, já ti neříkám nepiš, ale když už svoje věci publikuješ, dovol mi nebýt z nich nadšený... A přečti si Proměnu od Franze Kafky.

dismorphia
17. 06. 2004
Dát tip
achjo, výkřik do tmy a skoro dutý místo... když jsem opilá, přemýšlím úplně stejně - proto opilá nepíšu :) (tím jen naznačuju, že pokud to bylo u tebe taky tak, zkus to příště za střízliva, možná tam toho fňukání nad sebou samým bude trochu méně)..

dismorphia
17. 06. 2004
Dát tip
ještě ke kritikám - snažit se věc položit jinak a neobvykle není komerce :)

goner
17. 06. 2004
Dát tip
děkuju všem, zjistil jsem že jsem úplný idiot

dismorphia
17. 06. 2004
Dát tip
jo, v téhle reakci bude něco takového :)

Noe1
17. 06. 2004
Dát tip
proč tak osobně, člověče???? Že nejsme pohnuti tvojí beznadějí a že posuzujeme, jak s nám líbí jedno tvé dílo????? Tož tak, s popsaným pocitem se dokážu ztotožnit - docela tomu rozumím, to mi věř, ale popis sám mi nic nepřináší - proto snad nejsi idiot ani ty ani já

goner
17. 06. 2004
Dát tip
Noe1 - dík no já se ti přiznám - hledal jsem slovo "beznaděj" na vyhladávači a našel jsem dvě basničky na tomhle netu, a tak sem si řek, já literárně beznadějný případ sem taky něco napíšu, ať mě můžou ostatní litovat - proto jsem napsal že jsem idiot, myslel jsem že v tom jsem sám, ale je v tom kdekdo a nikdo tak neskřehotá nad vlastním osudem jak já,... já nevím proč, možná se mi zdá, že je najednou všechno příliš tvrdé na to abych to moh jednoduše přijmout a vzít jako další neštěstí ve svém životě, prostě mi to připadá takové nelidské, že lidi se musí opouštět a zase nacházet....

goner
17. 06. 2004
Dát tip
něco asi na tom bude, prostě jsem měl obrovskou touhu vykřičet do světa co cítím, že jaksi nechápu, že spousta ostatních lidí je na tom stejně, ... rozumím tomu, co mi chceš naznačit,... já vím že básník nikdy nebudu, ž eto budou jenom takové verše bez ladu a skladu,..... paradoxně si teď uvědomuju že bych chtěl být nejlepší básník na světě, ale to asi další miliarda lidí, kterým se stalo něco podobného,.... prostě je to těžké, ale to asi musí cítit každý básník, jinak by nemohl opravdu od srdce vyjádřit to co cítí...

Jistě - rozumím ti, ale nečekej, že zachytíš sílu emocí, sílu nezobrazitelného v první básni. Piš, piš a piš a od tisícího verše se možná začneš blížit Pravdě.

goner
17. 06. 2004
Dát tip
díky, snad s tím začnu..., jenom by mě zajímalo jesli mám vůbec nějakou šanci, protožethole jsem psal v alkoholovém oparu a ve stavu střízlivém jsem maximálně tak schopný napsat že 1+1=2....

Noe1
17. 06. 2004
Dát tip
člověče, tady sou literární amatéři, né profi věštci - po jedné věci psané v oparu soudit šance ???. Souhlas s F_L, piš, piš, piš - a vono to nějak dopadne. Taky se občas potřebuju písemně vykřičet a taky to občas zveřejním ... moc to pomáhááááá

goner
17. 06. 2004
Dát tip
Noe1 - díky, a díky všem, třeba nikdy nebudu psát básně, ale už vím že existuje spousta lidí, co mají na srdci hodně toho co říct a rád sii přečtu jejich básně, které se budou blížit mý pocitům, jsem rád že v tom nejsem sám,..

Kelis
17. 06. 2004
Dát tip
gonere: souhlas s F_L, piš, piš, piš. Prostě piš co tě napadne. Ono někdy se s tím potíš, myslíš si, že je to úžasné, hluboké a ono...nic... A pak ti to "jede" samo bez přemýšlení, chceš to zmačkat ...... a je to super! (Ostatně tak jako se vším.)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru