Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dávám se dohromady

21. 06. 2004
8
0
6187
Autor
pozorovatel

 

Dávám se dohromady

Ústím z mnoha vod

a vlévám se do delty

 

 

Proudy vdechů linou se

a vítr je vynáší do výše

Pak padají na mou zem;

prokypřená, přesto tvrdá

- nepřístupná

Vyvrtám si díru a podívám se

na tmu s upuštěnou duší

 

Vykašlu se na ní

Mám další

 

A jsem celek!

 

I když občas trochu ubývám:

 

Duše uchází mi                                                      vyměním a jedu dál

 

Někdy i roztávám                                                      

když smutek zalíbí se mi                                         utřu a napiju se ledu

 

Tu a tam jsem ve varu

Teplo stoupá, kůže pálí

a mysl válí se mi v koutě                                            pak schladim tělo

chladnou myšlenkou

 

A taky opadávám…

…to jenom zírám

Oči zapadlé, ústa tupě otevřená

Vědomí nevědomě spí

A já usychám, jak to listí tlící

když strom na ně nedosáhne                             a proti tomu není obrany

 

 

 

 

Si jenom tak plynu a rozdávám se.


Plicnik
26. 12. 2004
Dát tip
trochu mi vadí ta grafická úprava... nevadí mi kurzíva, ale narada lovím slova na druhém konci stránky, obzvl. když tam nejsou řádky... A jsem celek! I když občas trochu ubývám:

pssst
18. 11. 2004
Dát tip
"Si jenom tak plynu" pomalu a bez tíže emocí - přesně takový mám pocit z celé básně a líbí se mi... ... tip :)

Přeno
04. 11. 2004
Dát tip
Prostředek dobrej, jinak mi to místy přišlo nesrozumitelné... nevím, třeba když si to přečtu ještě někdy jindy...

pozorovatel
04. 11. 2004
Dát tip
Tak na viděnou:)) Díky

vesuvanka
30. 10. 2004
Dát tip
Si jenom tak plynu a rozdávám se. Pěkně vyjádřené nálady, tak trochu k zamyšlení - i název je příhodný... TIP

pozorovatel
30. 10. 2004
Dát tip
Díky:)

Na přemýšlení určitě. Úvod mi přišel na první přečtení trochu slabší. Do kontextu nezapadá použití slovesa "vykašlat", působí vytrženě a kontrastně vzhledem k celkový náladě. Jinak je to hodně dobrý, snad až příliš profesorský.

pozorovatel
09. 10. 2004
Dát tip
Souhlas. Nemám k tomu, co dodat. Díky!

Fame
14. 07. 2004
Dát tip
Rozhodně zajímavý nápad, ale něco tomu chybí. Možná... je to takové moc "umělé".

pozorovatel
14. 07. 2004
Dát tip
Fame: Chtěl jsem to celé držet v jedné atmosféře, pocitu nepřímého aktéra - pozorovatele. Chtěl jsem to zkrátka napsat s nadhledem bez emotivních výlevů. Umělé? Nevim, možná máš pravdu.

Fame
14. 07. 2004
Dát tip
Já Ti věřím, to je jen můj subjektivní názor, možná nemám zrovna den. Nelam si se mnou hlavu;-)

pozorovatel
12. 07. 2004
Dát tip
Výrazy? Tím myslíš, že by se dali použít jiná slova a nebo by šlo věty složit jinak? Upřesni to, prosím. Díky moc!

Petr_Pan
11. 07. 2004
Dát tip
Moc líbí myšlenka a závěr - zpracování - občas - spíš ne... :-)

pozorovatel
11. 07. 2004
Dát tip
Petr Pan: Tím zpracováním myslíš rytmus, volbu slov, .... a nebo celkově? Díky!

Petr_Pan
11. 07. 2004
Dát tip
Rytmus rozhodně ne - ten je fajn - hlavně ze začátku. Výrazy, které's použil se mi ale nelíbí ani maličko - vůbec...

pozorovatel
23. 06. 2004
Dát tip
beatrice: Moc děkuju!!! Přemýšlím, někdy až moc. Díky ti za tu poklonu. Toho si cením snad nejvíc. Jo, mělo by to být svižnější. To je přesně to, co mi tu chybí a co jsem si uvědomil pozdě.

pozorovatel
23. 06. 2004
Dát tip
Jsem rád, že si to pamatuješ:-)) Občas mám pocit, že většina mých dílek se jen odvíjejí od díla Občas. Občas z toho hodně těžim:-)

jo, hodně.... podle mi to má rytmus.... celek, unesené v rytmu spadlého listu.... chtělo by to vláhu, nějaký přívalový deštík.... :-)) Moc líbí.....t + avi....

pozorovatel
23. 06. 2004
Dát tip
Určitě by to chtělo. Díky za moc hezkou kritiku!!

nejni zač... mi se buď líbí bo nelíbí... jednoduché.... a přívalový deštík posílám na posílení.....ju? :-)) hezkou brou nocánkovou....

pozorovatel
23. 06. 2004
Dát tip
Tak jo:-)) Dobrou...

Waawe
22. 06. 2004
Dát tip
mně se celá báseň líbí...je v ní něco, co mě okouzlilo a donutilo si jí přečíst ještě jednou...je to tam, je, ale přesně nevím co to je... okouzlila, unesla...možná je to tou sugestivní hudbou, kterou zrovna poslouchám (some other place - horizont událostí)...možná ne... T* a si jen tak plynu a rozdávám se... peace m.

já jsem sem musela přijít, zpráva se vší zmateností platí ... klub

pozorovatel
22. 06. 2004
Dát tip
StvN, jo, melodii a rytmus jsem obětoval, snad abych plul po myšlenkách. Možná by to i s tím rytmem šlo, ale já to nedokázal. Maldecanka, moc hezký. Díky! Waawe, jsem moc rád, že sis to přečetl(a) i víckrát než jednou. Těší mě to!!

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Víš, jenom lehce, lehounce si to probroukat, to by mi nevadilo. Nemusíš z toho dělat superhit. Jenom tomu trochu vdechnout život.

pozorovatel
22. 06. 2004
Dát tip
A v tom asi bude ten problém. Když jsem to sem vkládal, myslel jsem si, že to nějaký ten rytmus má. No a teď si to už myslim méně. Snad ten konec se mi ještě zdá docela melodickej. Třeba na to časem přijdu. Dneska jsem pro změnu úplně hluchej já.

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Můžeš na sebe bejt pyšnej, žes napsal něco, co nejde jen tak přežvejknout.

pozorovatel
22. 06. 2004
Dát tip
Stačí mi, žes napsal, že je to na přemýšlení. Na to jsem pyšný. I když... Vždycky jsem si přál napsat něco naprosto nesrozumitelnýho. Tak nesrozumitelnýho, že by to nikdo ani nemohl odsoudit... Jednou se mi to třeba povede. Díky, dám na tebe.

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Myslím, že tímhle jsi se docela přiblížil hranici srozumitelnosti.

pěkný závěr a celé to myslím stojí za přečtení takže t.

StvN
21. 06. 2004
Dát tip
Ach ta poesie. Někdy mi vážně nic neříká.

pozorovatel
21. 06. 2004
Dát tip
No, mně občas taky, ale pššš. Vážně ti to nic neřeklo?

StvN
21. 06. 2004
Dát tip
Dneska jsem úplně hluchej. Je to na přemýšlení. Blbý je, že to nemá moc valnej rytmus, melodii ani nic, čeho by se dalo chytit a plout po verších.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru