Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Blázen

14. 07. 2004
6
0
2057
Autor
despro

 

Blázen

Podzimem zbarvené listí s dokonalou lehkostí dopadalo na zem a ve staré lipové aleji se míhaly tmavé obrysy postav. Stály v objetí a jejich rty se stále přibližovaly. Nikdo z nich netušil, že tento pro nì povznášející dotek úst prožívá ještě někdo jiný. Lípy byly dobře urostlé a nebylo těžké za ně skrýt lidskou postavu. Patrik se jmenoval. Mladíček z vesnice, mohlo by se zdát. Ano, pocházel z nevelké vísky, avšak jeho pověst ho tížila na srdci a ubírala mu stále víc a víc na síle. Byl považován za blázna a každičký den slýchával výsměšné pošklebky a bolestivé urážky. Byl jiný. To vědìl i on sám, ale blázen? Snad jen do Julie, dívky, jenž právì teď stoupala výš a výš k nebi spolu se svým milým. Patrik si hluboce povzdechl a oči se mu zalily slzami. Každičký kout v jeho srdci patřil jí. Nikoho jiného neměl….

….ale proč zrovna ona? Proč Julie? Snad právě proto, že se od ostatních lišila. Nejen svou nesmírnou krásnou, především však svou duší. Chovala se k němu vlídně a laskavěì. Ne ze soucitu. Ne z povinnosti. Rozuměla mu. Chápala ho. Znali se od dětství a každá chvíle, kterou strávili spolu, upevňovala a stvrzovala jejich přátelství. Všechno jim vycházelo přesnì tak, jak si každý z nich přál, ale vše se změnilo v jedné jediné noci, kdy neznámý žhář podpálil ve vesnici stáje. Ty lehly popelem, spolu s nimi však i jedno obytné stavení. Tu noc v něm spali dva lidé. Patrikovi rodiče. Chlapec se uzavřel sám do sebe a s nikým nepromluvil. Přespával v tmavé stodole a jediné jídlo, které pozřel mu donášela Julie. Avšak ani jí neřekl jediné slůvko. Trvalo velmi dlouho, než uviděl denní svìtlo, uslyšel štěbetání ptákù a ucítil vůni lučního kvítí. Patrik ani netušil, že mezitím ztratil všechny své přátelé. To ho bolelo ještě víc…

         ...Teď tu stál a cítil, jak nenávratně ztrácí svou životní lásku. Toužil po jejím něžném pohlazení a vroucím polibku. Uvnitř něho se odehrával boj mezi nenávistí k muži, který ji jemně hladil po vlasech, a láskou ke své milované. Tolik by si přál být na jeho místě. Smět se dotknout jejich lící a ukonejšit ji v náručí. Záviděl mu. Vřela v něm zlost. Toužil ublížit tomu muži, ale byl si vědom toho, že tím ublíží hlavně jí. Nenáviděl sám sebe. Chtěl pro ni jen to nejlepší, přesto se mu hlavou prodrala myšlenka, jak jí získat pro sebe. Trpěla by. On to věděl a byl rozhodnutý. Naposled jeho pohled zabloudil na siluety postav a pomalu se vzdaloval. Oči ho pálily, nohy ho málem neunesly a v srdci jako by měl tisíc nožů, přesto šel…

         ...Ten samý pár, co si tenkrát sliboval věrnost pod lipami teď stojí u malé vyvýšeniny pod starou jabloní…

 

Byl jsem blázen,

leč oddaný…

 

 

...a dívka mlčky zalévá slanými potůčky čerstvé kopretiny…
moony
25. 03. 2006
Dát tip
hmm...moc pěkné!T

StvN
02. 11. 2004
Dát tip
Jo, smutný až hanba. Taky ale kýčovitý a svým způsobem velmi povrchní.

Nicollette
19. 07. 2004
Dát tip
trochu zmatené, ale po tom se nebudu pídit, protože celkový dojem je dobrý......... "Byl jsem blázen, leč oddaný" *** !

despro
16. 07. 2004
Dát tip
Jo, to je sice pravda, ale člověk má pořád co vylepšovat. Nic, stejně jako člověk, není dokonalé, ani já sama. No, tudíž tam ty chyby jsou...tvoje dílka si zkusím někdy přečíst :)

Will
16. 07. 2004
Dát tip
Noooo.., to neni zapotřebí..... Já jsem odstrašující případ.. (To jsem poznal podle kritik. :) )

Zbyhoň
15. 07. 2004
Dát tip
Pěkné, smutné…ale není to jen bezduchý sentiment. Jen drobnou poznámku- hned na začátku to „míhaly“- míhání navozuje pocit pohybu, zatímco tam se to odehrává téměř nehybně. A taky bych ještě trošku zjasnil konec…i když možná ne, možná to tak působí právě tou nejasností. Tip

je to fakt moc smutný. já mám smutný věci rád. asi nebudu daleko od pravdy když napíšu že je to z velké části inspirováno vlastní zkušeností že? od: ...Teď tu stál a cítil, jak nenávratně ztrácí svou životní lásku. to zní jako moje vlastní myšlenky. teda ne že bych chtěl někoho zabít. takže je to jasnej tip

despro
14. 07. 2004
Dát tip
asi ano..z části určitě jsem to čerpala ze svého srdíčka, ale spíš proto, že jsem taková beznadějná romantička a asi moc čtu..asi až příliš....děkuju za tip

Will
14. 07. 2004
Dát tip
Je to velice hezké. Přečetl jsem to, ani nevim jak. Je velice povedené. Má to krásnou atmosféru, je takové živé, je z toho cítit ta bolest a utrpení. Mooooooooooooooooc se mi to líbí!!! -t

despro
14. 07. 2004
Dát tip
děkuju :) to potěší :) určitě by se tam dalo spousta věcí vylepšit, ale je to prostě tak.

Will
14. 07. 2004
Dát tip
Četl jsi někdy moje básně? Víš, když někdo něco už nějak uvěřejní, tak to beru i s chybami, protože ty k tomu prostě patří. I když to autor nechce. Ale proč by to potom uvřejňoval? K člověku také patří jeho chyby.

fungus2
14. 07. 2004
Dát tip
Zaujalo mě to TIP

Lishaak
14. 07. 2004
Dát tip
Joj, ten konec je tak naznačený, že sem zprvu ani nevěděl, co se tam stalo, ten konec tak graduje, v Patrikovi bublají emoce, myšlenky, rozhudnutý však je, teď najednou vykročí FIK HO, konec povídky, čin nikde (proč ne, rozhodně je to zajímavé), ale jenom takové tři mlhavé větičky nakonec, takový strašný útlum, já sem se nechal vtáhnou příběhem a nejednopu si mě nečekaně vyhodila, a já ani nevím, co si mám myslet. Ale jinak je to supr...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru