Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ostrov zakletého prince, část 9.

05. 08. 2004
1
0
2149
Autor
chicoria

"Je to bašta. Ještě nikdy jsem nic takového nejedl. Jak jsi říkala, že se to jmenuje?"

"Guláš."

"Báječný skvělý, je tam ještě?"

"Jistě."

Klára se spokojeně usmívala. Kulinářské dílo se podařilo a Rickovi chutnalo moc. Nešetřil chválou. Vida. Obyčejné maďarské jídlo, tak běžné u Čechů a jaký má úspěch. Ale Ricardo Valdez je přece poloviční Mexičan. Ostrá jídla miluje, což se potvrdilo i teď. Dala do guláše slušnou dávku pepře i chilli, i když nechtě.

"Svůj původ nezapřeš," žertovala.

"Nestydím se za něj," pokrčil s úsměvem rameny.

Potom sklidil ze stolu, který si před jídlem vynesli na palubu. Oběd s výhledem na moře a záliv neměl chybu.

"Teď bych si dal skleničku," prohlásil.

Nelíbilo se jí to, ale neřekla nic. Dokonce šla sama pro láhev a nalila mu. Doufala, že jedna sklenička mu bude stačit.

"Děkuju. Nedáš si se mnou?"

"Ne, díky. Nepiju whisky," omluvila se.

"Tak tedy něco jiného?"

"Snad gin s tonicem," požádala ho.

I to bylo na palubě Šťastné hvězdy k dostání. Kláru napadlo, že má možná Rick mini bar i na motorovém člunu.

Musela se té představě zasmát, ale veselé to nebylo. Mrzelo ji, že je alkohol takový Rickův kamarád. Sama si občas také dala skleničku, ale většinou jen při slavnostních příležitostech. Zato Ricardo, jak se zdálo pil permanentně. Kéž by ho od toho dokázala odpoutat, ale jak? Nedovedla se mu přiblížit. Za celou plavbu se ani jednou nebavili o soukromých věcech On zřejmě nechtěl a ona se ostýchala.

Rick mluvil o nějaké vzácné rostlině na tomto ostrově.

"Moc rád bych ji jednou našel, ale zatím se to podařilo jen jednomu přírodovědci před deseti lety."

"Snad budeš druhý. To já mám nejraději květiny, které jsou něčím zvláštní. Jednou jsem dokonce........chi, chi, pěstovala

v květináči konopí."

"Myslíš trávu?"

"Jo. Je to moc krásná rostlinka. Ale o výsledný produkt jsem zájem neměla."

"No vida. Přece jen nejsi tak spořádaná, jak se zdálo," smál se Rick a žertem ji cvrnkl prstem do nosu.

"Abych pravdu řekla, můj život je tak nudný, že ani není možné být nespořádaná."

Klára se rozpovídala jako na běžícím pásu. O svém dětství i současnosti. Zdálo se jí, že Ricardo pozorně naslouchá. Dokonce se chvílemi smál jejím životním kotrmelcům. Ale nevěděla, jestli ji poslouchá jen ze slušnosti, nebo proto, že ho to skutečně zajímá.

"Promiň, ale jak tě tak poslouchám, zdá se mi, že nejsi moc šťastná."

"Nebyla jsem. Tady se to změnilo," poopravila Klára Rickův úsudek a rozhlédla se kolem.

Několik racků prolétlo právě nad Šťastnou hvězdou a moře mělo nádhernou barvu. Celá příroda se teď ukazovala z té nejlepší stránky.

"Patřím sem. Vždycky jsem to věděla.Tady můžu být taková jaká chci být a žít život, který se mi líbí. Doma mě nic nečeká, jen rodiče, ale ti mi nerozumí. Chtějí, abych studovala a jsou ochotni se kvůli tomu i uštvat, jen abych mohla být architektkou.

Takže mám před sebou ještě několik let studií mezi lidmi, pro které budu vždycky podřadnou bytostí, protože oni mají styl, peníze a známosti. A já nic z toho."

"Jestli je to tak, pak musím říct, že jsou tvoji krajané dost povrchní."

"Možná proto, že se u nás kladou příliž velké nároky na krásu a peníze," pokrčila rameny.

"Pravda je, že bez peněz se žije všude těžce i tady. A co se krásy týče, záleží na jednotlivci co považuje za hezké."

Klára se trpce pousmála:

"No ano. A lidi u nás, hlavně muži se nejvíc zajímají o vyvinuté blondýnky, či brunetky. Hubené až strach, se silikonovým poprsím, abych to upřesnila. Jak vidíš, nesplňuji ani jeden z požadavků, takže jsem prostě z kurzu."

Ricardo Valdez se zamračil.

"Nelíbí se mi, že o sobě mluvíš jako o nějakém podřadném zboží."

"Jsem za něj bohužel považována. Všichni mi dávají najevo, že do krásky mám daleko. Jako kdybych to sama nevěděla.

Věř mi,Ricku, nerada si to přiznávám, ale být v osmnácti ještě panna může znamenat jen to, že............"

"Že jsi vyjímečná bytost, která si váží sama sebe," domluvil Rick větu za ni.

Klára však měla na mysli něco jiného a také to řekla.

"Kéž by to tak bylo, ale pravda je taková, že o mě jako o ženu ještě vůbec nikdo neprojevil zájem."

Ricardo poněkud zrozpačitěl.

"Ale já si rozhodně nemyslím, že bys byla ošklivá a nepřitažlivá," řekl nakonec.

"Možná proto, že mě vidíš očima dospělého muže a ne kluka mého věku.

."Nejsem zase tak starý," ohradil se. "Je mi třicet dva."

Teď se to tedy dozvěděla. Třicet dva a jí je osmnáct. Čtrnáct let věkového rozdílu a baví se spolu jako rovný

s rovným. Rozhodně si nemyslela, že by se Rick choval neúměrně svému věku. Spíš pomalu nabývala dojmu,

že to ona se chová příliš dospěle a vážně. Byla ráda, že ji z pozice staršího nijak neshazuje.Odložil sklenici

a začal se procházet po palubě. Slunce zdolalo další kousek cesty ze své celodenní pouti. Snad by měli pomýšlet na návrat, napadlo Kláru. Spolutábornící by mohli mít starost anebo, což by bylo ještě horší, si o ní mohli pomyslet něco špatného. Především Lucie. Klára si dovolila přijmout pozvání na výlet od muže, o kterého stála její kamarádka. Zřejmě to neměla dělat, ale na druhou stranu neprovedla a nehodlá provést nic špatného. Navíc neznala způsob, jak přesvědčit Ricarda o tom, že Lucka je pro něj ta pravá. Zvlášť, když si to ani nemyslela. Tento muž potřebuje hodnou a citlivou ženu a především milující a nezištnou. Lucie byla potvůrka a zlatokopka. Otázkou je, zda Rick vůbec o nějakou lásku stojí. A kde najít ženu, která by mu ji nezištně dala?

"Je tu krásně," promluvil do jejích úvah.

Opíral se o zábradlí a díval se do vody. Dlouhé vlasy měl rozevláté a na tváři několikadenní strniště. Opravdu vypadal

jako nějaký středověký nímořník. Pak se vrátil zase zpátky ke stolku. Klára si všimla, že je na rozpacích. Jakoby něco chtěl říct a zároveň nechtěl. Seděl proti ní a díval se jí do očí. Vydržela ten pohled a ještě se na něj povzbudivě usmála. Ricardo Valdez si ještě dlouho prohlížel krajinu a zkoumal své prsty na ruce, než řekl:

"Claire, mrzí mě, jak jsem se k tobě choval. Byla jsi ke mně velice otevřená a upřimná a dokázala sis získat mou důvěru

i přátelství. Moc to pro mě znamená. Rád bych ti to nějak oplatil."

"Ale Ricku, zachránil jsi mi přece život. Udělal jsi pro mě to největší, co může člověk pro člověka udělat," skočila mu Klára do řeči.

Nebyla si úplně jistá, co jí tím Rick chce říct, ale chtěla zabránit nedorozumění, jako jsou peníze a pocit povinnosti.

"Claire, já chci jen říct, že díky tobě začínám měnit svůj pohled na život. Umím se zase smát a brát věci z té lepší stránky."

"Vidím, že tě něco trápí, Ricku a proto se ti snažím pomoci, jak to jde."

"Máš pravdu. Opravdu mě něco trápí. Už hodně dlouho. Rád bych se ti s tím svěřil, protože vím, že by mi to pomohlo,

jenže nevím, jak začít a jestli to vůbec dokážu. Ale pokusím se," řekl Ricardo spěšně a odebral se po schůdkách do podpalubí. Musí si to nejdřív dobře rozmyslet, než se začne někomu svěřovat. Obzvláště, když to nemá ve zvyku. A zvláště ženě,

tak mladé. Už mu nevadilo, že se vetřela do jeho života. Měl naději, že v ní najde dobrou přítelkyni. Koneckonců vždycky

si přál mít sestřičku, o kterou by mohl pečovat a chránit ji. A také by mu mohla pomoci dívat se na svět trochu optimističtěji. Otázkou je, zda jí může věřit.

Moře bylo úplně klidné. Zapnul tedy autopilota a jachta se dala do pohybu. Měla plout kolem ostrova, zatímco budou on

i Claire obědvat. Uvařila skvělé jídlo, i když předtím tvrdila, že neumí vařit. Pak seděli, povídali si a kolem kroužili rackové a kormoráni.

Někdy kolem čtvrté odpoledne došel k závěru, že jí může věřit. Působila na něj tak, že pocítil téměř fyzickou potřebu vypovídat se ze své bolesti. Nebyla o nic menší, než tenkrát před deseti lety.

RicardoValdez hleděl do vody jako zhypnotizovaný, zatímco jeho spoluvýletnice trpělivě čekala u stolku a popíjela svůj drink. Byla plavbou očividně nadšena. Udělal jí radost a těšilo ho to. Je bystrá, inteligentní, se smyslem pro vše správné. Mohl by si přát lepší kamarádku? Nejspíš ne. Dlouhou dobu mu dělali společnost jen mořští ptáci a delfín Mario. Zřídka obchodník, který mu vozil zásoby. To bylo všechno. Dlouho mu to stačilo, ale jen než poznal tuto dívku. Byl jen o málo starší než ona, když se mu zhroutil celý svět. Nejbolestnější zkušenost kterou člověk může zažít, má teď vyprávět dívce, kterou poznal před několika málo dny. Ale rozhodl se tak a nechtěl své rozhodnutí brát zpěr, zvlášť když ho vyřkl před ní.

Je ještě skoro dítě. Neví, jaké pasti dokáže život nastražit a jakým zkouškám lidi vystavuje. Nechtěl ji vyděsit,

nebo rozesmutnit. Na druhou stranu věřil, že by mu dokázala poskytnout nějakou duševní útěchu. Ještě nikdy ve svém životě nebyl tak zmatený, tak nerozhodný. Zatímco Claire poslouchal a smál se jejím trapasům, uvědomil si, že ani ona nežije tak, jak by měla žít dívka, která má ještě všechno krásné před sebou. Byla velká pesimistka, co se týkalo její osoby

a měla pro to důvod. Její sny zůstaly nesplněny, až na jeden. Ten, že je teď tady. Naštěstí dosud nezažila žádný otřes.

Je milá, citlivá a obětavá, zatímco on, Ricardo Valdez, kterého si vybrala za přítele, je králem nesnášenlivosti

a nevraživosti. Mimo to i mistrem ironie a znechucení vším, včetně sebe. Odborníkem na to, jak se z ničeho neradovat

a nikoho nemít rád.

Ona je den, on ta nejčernější noc. Ona má nevinné zdravé srdce, zatímco on jen kus bezceného masa v levé polovině hrudníku, který nezastává jinou funkci než tu, že ho udržuje naživu. Mohou být tak rozdílní lidé přáteli? Nemůže jí nabídnout vůbec nic, kromě svého majetku. Díky penězům by si mohla tam na Moravě, daleko odsud dobře žít. Ale to už věděl,

že by šťastná stejně nebyla. Chce zůstat tady na ostrově. Mohl by jí to přání splnit. Může jí nabídnout nějakou částku, aby se tu mohla usadit.

Šťastná hvězda už obeplula polovinu ostrova, když se s konečnou platností rozhodl, že Claire svěří svůj životní příběh. Dívce kterou nezná a která nezná jeho.

_

Byla už vzhůru a tak slyšela všechny zvuky lesa. Od cikádího cvrkotu, až po křik opic. Ale už se přestala bát zvuků,

které neznala, stejně jako ostatní. Patrik se nebál nikdy. Vždy to tvrdil a ona mu věřila. Po setmění chodil často s baterkou do lesa na průzkum. Táborníci to prý tak dělají. Přesvědčují se, zda je tábořiště bezpečné. Bylo to dojemné gesto.

Patrik se jistě cítil být velkým ochráncem čtyř bezbranných dívek. Vlastně momentálně tří, protože Klára má teď jiného bodyguarda. Takže toto ráno seděla na pláži sama ještě před východem slunce. Jakoby převzala Klářin rituál.

Teď odpoledne už věděla, že má ve všem jasno. Chce vztah, chce lásku a chce se vdát, ale kromě toho chce muže,

který se k ní hodí. A Petr jím nebyl. Andrea věděla, že by s ním šťastná nikdy nebyla, ani kdyby jí koupil deset norkových kožichů a luxusní mercedes. Nechápal ji a ignoroval její potřeby tím víc, čím déle byli spolu. Musí mu napsat. Vlastně ne. Hned po návratu svému snoubenci Petrovi oznámí, že si ho nevezme. Protože se zamilovala do jiného mladého muže, jménem Patrik Veselý.

"Volala jsi mě?"

Ohlédla se. Stál za ní. Nejspíš zase přemýšlela nahlas.

"Ne, ale dobře, že jsi tady. Ráda bych ti řekla, jak jsem se rozmyslela."

"A?" natáhl krk, aby lépe slyšel.

"Rozhodla jsem se, že to s tebou risknu," oznámila mu.

"Fakt? No to je bomba," vyhrkl Patrik a prudce Andreu objal. Pak ji popadl do náruče a nesl ji do vody.

"Nemám plavky," ječela, ale smála se.

"Doufám, že toho rozhodnutí nebudu nikdy litovat," řekla když vylezli z vody a dala mokrému Patrikovi mokrou pusu.

"Vezmeš si mě?" zeptal se zbrkle, unešen pro něj radostnou událostí.

Právě stáli pod košatou borovicí, unavení po šíleném běhu. Všichni přítomní ptáci se rozkřičeli na vetřelce, kteří vnikli

na jejich území a hlučně je vytrhli z jejich odpolední siesty. Vysoký kluk a blondýnka. Lidi. Ti jim tu ještě chyběli. Koukejte zmizet vy dvounozí lumpové, křičeli ptáci jeden přes druhého na zamilovaný párek dole pod stromem.

"Nechtějí nás tu," ukázala dívka na opeřence.

"To znamená ano, nebo ne?" naléhal Patrik, když se nedočkal jednoznačné odpovědi na svou otázku.

Sám nevěděl. co ho to popadlo, ale opravdu byl přesvědčen, že chce s Andreou Peškovou strávit zbytek života. Je úžasná, milá a hodná, i když trochu výstřední. Ráda riskuje a to se mu líbilo. Dobrodružství měla přímo v krvi. To Hanka taková nebyla. Neustále se něčeho bála, všude viděla nástrahy a pasti. Přespřílišná opatrnost jeho bývalé dívky mu šla na nervy,

i když ji měl moc rád. Chtěl se o ni starat, ale čekal, že to bude jiné. S Hankou se nedalo nic podnikat. Bála se vody, vosích hnízd a dokonce i psů. Nedostal ji na kolo, protože silnice jsou nebezpečné. Nechtěla se učit řídit auto, protože se bála havárie. Nechtěla se milovat, protože se bála, že otěhotní a nechtěla otěhotnět, protože se bála porodu. Nechtěla užívat antikoncepci, protože se bála že ztloustne. Přesto ji moc miloval. Byla jeho křehká květinka a skvěle vařila.

Ale když se chtěl bavit, musel s někým jiným. Hanka chtěla chodit jen do kina. Vyčítala mu, že ji nikam nebere a raději tráví čas s kamarády. Nakonec se rozešli.

Andrea mu vyhovovala po všech stránkách, i když ji znal jen pár dní. Samozřejmě počítal s tím, že její případné necnosti

a nedostatky vyplují na povrch až po delší době. Ale co. Nějaké ty mouchy mají přece všichni. Navíc budou mít spoutu času se do svadby řádně poznat. Samozřejmě za předpokladu, že přijme jeho nabídku. Zatím to vypadalo, že se odpovědi snaží vyhnout, proto začala mluvit o ptácích na stromě.

"To znamená že ano, jenže ne hned. Nechala bych to tak půl roku uležet. Když nám to bude klapat, proč se nevzít," navrhla.

"Jo. Představuju si to úplně stejně," poplácal ji po růžové tváři a pak ji dlouze políbil.

Jediný kdo si takový vývoj událostí nepředstavoval, byla brunetka ukrytá za stromem. Všechno slyšela a byla zlostí bez sebe. Musela se hodně ovládat, aby se nevrhla na tu pitomou blondýnu, co jí ukradla kluka. Nepřipustila si, že Patrik ve skutečnosti jejím klukem nikdy nebyl. Líbil se jí tak, že byla tento fakt ochotna úplně přehlédnout.

"Ten bastard ji požádal o ruku," oznámila v táboře o něco menší dívce.

"Vzdej to," radila jí Lucie

"Ještě jsem nikdy nic nevzdala," protestovala Jana bouřlivě.

"Všechno je jednou poprvé," pravila Lucka moudře a začala si prohlížet puchýř na patě.

Přemýšlela spíš nad tím, jak se jí mohl udělat, když většinu pobytu zde polehává na pláži. Janiny problémy jí připadaly poněkud malicherné a hlavně neřešitelné.

"Divím se, že mi to říkáš právě ty, když máš sama pifku na Kláru kvůli Rickovi," potřásala Jana hlavou.

"To mám, ale proto, že mi ta potvůrka schválně leze do zelí."

"Nevěřím tomu, že by ho chtěla klofnout. Na to je moc naivní. A panna k tomu."

"To je fakt. Nejspíš bych měla změnit taktiku a pokusit se o Ricka znovu. Vypadá to, že je ten typ, co má rád upejpavky

a stydlivky. Tak mu takovou předvedu, že bude koukat. Hned jak se vrátí."

Rozhovor obou dívek se chýlil ke konci, neboť Patrik s Andreou se právě vraceli. Jen Klára měla jaksi zpoždění.

K nemalé zlosti Lucie Svobodové.

_

Ostrov byl podobný tomu, na kterém s partou tábořili. Ale zajímavější a rozmanitější. Toho si Klára všimla hned, jak opustili pláž a vešli do lesa. Rick ji vedl. To on navrhl, aby si udělali výlet a přespali na tomto ostrově. Byl to šílený nápad, ale souhlasila s ním. Ricardo ji ujistil, že jim nehrozí žádné nebezpečí. Věděl o srubu, který leží v lese několik kilometrů

od pobřeží.

Cesta nebyla moc pohodlná, ale za to zábavná. Rick si v ničem nezadal s učitelem přírodních věd. Znal každý strom, rostlinu i zvíře. Bavil a poučoval ji celou cestu. Měl skvělé plány na zbytek dne i na zítřek a ona se jich chtěla zůčastnit.

I když riskovala, že si o ní přátelé pomyslí něco hodně špatného a dost možná, že ji budou postrádat. Na druhou stranu jim do toho kde a s kým tráví čas nic není. Je přece dospělá.

Zvážila to a ujistila Ricka, že se nic nestane, když se vrátí až zítra.

"Budu se chovat jako džentlmen," ujistil jí na oplátku zase on.

Nebylo to třeba. Věřila mu.

K večeru dorazili na místo. Chatrč nevypadala zvenku vábně a zevnitř ještě hůř. Byl zde chatrný stůl, tři rozviklané židle, petrolejka a houpací sítě.

"Vyber si kterou chceš," řekl jí Rick když zkontroloval vybavení místnosti.

"A k čemu?" divila se Klára.

"Přece na spaní. Doporučuju ti tamhletu v koutě. Je míň roztrhaná."

Klára se nezmohla na odpověď. Ale co, není přece v žádném grandhotelu, ale v pralese. A noc ztrávená v houpací síti může být zajímavá.Teď je čekal táborák a večeře. Rick už začal shánět dříví a ona otvírala konzervu s polévkou.

Pak ji nalila do kotlíku a Ricardo jej dovedně zavěsil nad ohniště.

"Je tu nádherně," řekla Klára, když vyšly první hvězdy.

Šum moře sem nedoléhal a les utichl, jakoby v něm všechno živé najednou usnulo. Bylo slyšet jen praskání ohně a jejich hlasy. Najedli se a teď koukali do plamenů.

Rick jí vyprávěl legendu o lidech, kteří tu dříve žili. Byl to prý velmi podivný kmen, se záhadnými zvyky a rituály.

Říkalo se jim Curuové a nikdo přesně nezjistil, kolik jich tu vlastně bylo. Byli natolik spjati s přírodou, že bylo nemožné vypátrat jejich vesnici, pokud vůbec nějakou měli. Některé zkazky praví, že Curuové žili na stromech, jiné zase, že přebývali pod zemí. A podle jedné teorie to prý vůbec nebyli lidé, ale duchové z jiného světa. Faktem zůstává, že je nikdy nikdo neviděl, kromě dvou trosečníků, kteří se na tomto ostrově zachránili před mnoha staletími a byli zde nuceni žít déle než třicet let."

"Zní to jako z knihy o Robinsonovi Crusoeovi."

Usmál se.

"Ano, byli to vlastně takoví dva Robinsoni, ale ty nezachránila žádná obchodní loď. Zemřeli tu a zanechali po sobě jen deník, který byl objeven o několik let později, v podezřele dobrém stavu. Ti muži v něm psali, že v noci slýchali podivné zvuky. Nejdřív táhlý naříkavý zpěv, doprovázený temnými mručivými zvuky, které v životě neslyšeli. Připomínaly prý bručení několika stovek medvědů najednou. Z pobřeží, na kterém tábořili pak vídali nafialovělou záři, která se rozprostírala vždy nad nejvyšším kopcem."

"To je zajímavý jev," připustila Klára.

Rick prohrábl ohniště a přiložil dvě silné větve. Skomírající plameny vyšlehly novou silou a zahřály Kláru, které už začínalo být zima.

"Nikdo neví, zda si to ti chlapíci vymysleli, nebo zešíleli z dlouhé samoty na ostrově. Ale jednoho dne po té, co se všechny tyto záhady ve více, či méně pravidelných intervalech opakovaly, se rozhodli dojít až na nejvyšší kopec a zjistit, co se tam děje. V deníku bylo tohle dobrodružství dost obsáhle popsáno.

Šťastně tam došli, ale museli čekat. Mnoho dní se nic nedělo. Oba muži už to chtěli vzdát. Na tom místě nebylo bezpečno. Ohrožovali je tam jedovatí hadi, draví ptáci a obludy, které nemohly existovat jinde, než ve fantazii lidí ovládaných strachem. Zkrátka rozhodli se pro návrat, ale chtěli na tom místě přečkat ještě jednu noc. A právě tehdy, brzy po setmění spatřili to oslnivé světlo. Vycházelo právě z místa, kde tábořili předešlého dne. Byla to malá mýtinka uprostřed lesa

a co bylo zvláštní, všechny stromy a keře, které ji ohraničovaly vypadaly jako sežehnuté. Opatrně se k tomu místu blížili. Zjistili, že fialová záře pochází z mlhy, obklopující celou planinu. Nebylo v ní nic vidět, jen slyšeli zase ty podivné zvuky

a zpěv. Tentokrát z bezprostřední blízkosti mnohem hlasitěji. Neodvážili se do té mlhy vstoupit, zvláště když pak viděli,

jak mlha řídne. Rozeznávali v ní pojednou jakési mlžné postavy. Tanečníky. Muži nevěřili svým očím, ale pak se ukázalo,

že jde o optický klam. Byly to skutečné postavy tančící v mlze, ale tak nezřetelné, že téměř splývaly s okolím.

Nedalo se rozeznat, zda to byli muži, či ženy. Všichni vypadali naprosto stejně. Trosečníci zabraní do pozorování si ani nevšimli, že se tajemná mlha přiblížila až k nim, ale ve chvíli, kdy je zahalila, upadli do hlubokého spánku.

Procitli až po několika dnech na kraji lesa, kousek od mýtiny, kde se to vše odehrálo. Vyděšeni z dlouhého spánku prchali pryč z onoho místa, aby se tam už nikdy nevrátili. Dlouhé bezvědomí a strach ze smrti jim byly dostatečnou výstrahou,

aby už ta místa nikdy nenavštívili. Jeden z dobrodruhů prý přišel o prsty na ruce, druhý o ucho. Nebylo pochyb, že si na nich chtěla pochutnat zvířata, ale z nějakého důvodu je nechala naživu."

"To je neuvěřitelný příběh. Myslím, že oba opravdu přišli o rozum a nebo si nějaký vtipálek ten deník napsal a lidi mu sedli na lep," usoudila Klára, když Ricardo dovyprávěl.

"Kdo ví," pokrčil rameny. "Ale ten kopec ti zítra ukážu. Je odsud vidět. Zhruba tamtím směrem," ukázal napravo

od ohniště. Klára se tam podívala. Žádná záře, ani zpěv.

"Jsou to jen báchorky," mávla rukou a zabalila se víc do svetru.

"Třeba dnes není ta správná noc," podotkl Rick.

V očích měl zvláštní lesk.

Snad těm povídačkám nevěří, pomyslela si Klára.

I přes svou romantickou povahu byla realistka a legendy ji nikdy nebraly, i když se říká, že na každém šprochu je pravdy trochu. Téhle historce ovšem odmítala uvěřit. Je příliž fantastická a přikrášlená, než aby mohla být pravdivá. Klára byla realistka, alespoň co se týkalo tajemna.

Možná, že si Rick ten příběh vymyslel, aby ji pobavil. Pokud ano, povedlo se mu to. I on vypadal pobaveně. Ale jen krátkou chvíli. Pak opět zvážněl.

"Pohádka skončila, ale já jsem ti slíbil ještě jeden příběh, tentokrát naprosto pravdivý," řekl jí.

"Ano," povzbudivě se na něj usmála.

"Chci ti teď vyprávět o sobě. Ještě jsem to nikomu nepovídal, takže to bude těžké. Ale věřím, že nezneužiješ mojí důvěry tak, jako já nezneužiji tvojí. Rád bych tě jen požádal, abys mě nepřerušovala a vyslechla mě až do konce."

"Slibuju ti to," zvedla Klára pravou ruku a přisunula se trochu blíž k muži, který se chtěl stát jejím přítelem.

_

.


Tak jsem už zvědavá, s čím se Rick Kláře svěří...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru