Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obsah nebo forma?

10. 08. 2004
0
1
4426
Autor
Stanger

Otázka je jednoduchá a stará jako literatura sama: je důležitější forma nebo obsah? Samozřejmě, nejlepší je pokud jsou forma i obsah v rovnováze, ale ve většině děl jedna složka převažuje. Podle mého názoru je důležitější obsah, co myslíte vy?

1 názor

humanoid
11. 03. 2005
Dát tip
Já si myslím, že to néjní stejný- u každého díla je důležitější něco jiného. Některé věci jsou krásné na pohled, ale v tom je z větší části celá jejich hodnota. A některé věci jsou hnusné, leč umělecky přínosné a bylo je nutno napsat či vůbec vytvořit.

supizmus
15. 01. 2005
Dát tip
obsah

Solitary
27. 09. 2004
Dát tip
Jednoznačně f o r m a. Je spousta témat, která mě doslova odpuzují, ovšem když na ně náhodou narazím - kliknu - otevřu a pokud je to podáno výborným stylem, neodtrhnu se od toho. A zrovna tak naopak. Například mám ráda sci-fi, ovšem máloco na toto téma tady dokážu přečíst. A řízečky radši s čajíčkem..ehm.. ;o)

Přesně Andulko... P.S.: kuřecí řízečky jsou taky fajn... :))

Andulka
14. 08. 2004
Dát tip
Umeni je mit formu v rovnovaze s obsahem. Ale kdyz ma nekdo co zajimaveho rict, i kdyz to poda v sebehorsi forme, lidi ho budou poslouchat. Ale kdyz bude mit jeden sebelepsi formu a bude to o nicem, ctenar nevydrzi az do konce....:-) P.S. Dneska jsem delala kureci rizky.....a zapijela plzenskym...:-)))) Vynikajici rovnovaha...:-) Ahojky!

Empty
14. 08. 2004
Dát tip
mimoto, že si myslím, že je to diskuze vcelku o hovně, souhlasím s Andulkou...

pozorovatel
11. 08. 2004
Dát tip
Jóó, Španělsko... pamatuju, celou noc jsem tě pozoroval...

Danny
11. 08. 2004
Dát tip
jednoznačně obsah

Podle Řízečka by to mělo být v rovnováze... od každého trochu... protože... když je splněna jen jedna podmínka... můžou vznikat omyly, které mohou mrzet jak autora, tak nechápajícího čtenáře... Řízek hledá rovnováhu... a podle toho dává řízečky... :)

Nevděčná
10. 08. 2004
Dát tip
podle mě to musí zaujmout... obsahem či formou.... ale dávám většinou přednost obsahu.... dává vybrat kam a čím se člověk ubírá....otevírá kolikrát ne jedny, ale hned několikery dveře i když asi někdy ne na poprvé.... :o) pokud to člověk umí, zaujme obojím.... a ne všem se líbí vše....

Dero
10. 08. 2004
Dát tip
Geniální myšlenka, zápletka ... bez odpovídající formy působí kostrbatě. Dílo formou dokonalé, však bez myšlenky, působí prázdně. Hledám rovnováhu. (nicméně musím podotknout, že stejná otázka se tu už nesčíselněkrát řešila, stačilo zalistovat diskuzemi)

Miroslawek
10. 08. 2004
Dát tip
nic takového jako forma a obsah neexistuje ;o)

Yfča
10. 08. 2004
Dát tip
Forma bez "obsahu" je na nic. Pokud je v díle myšlenka, lze formu "doladit"... ;o)

Katerina
10. 08. 2004
Dát tip
Tohle nemá cenu řešit, dobrý obsah bez dobré formy a naopak, dobrá forma bez dobrého obsahu nestojí za moc. Připadá mi to jako hledání výmluv. Pokud máš co zdělit, musíš to umět podat, jinak v dnešní záplavě všeho nemáš šanci. Tak to je.

souhlas s katerinou a derem... ostatne i takova babovka potrebuje spravnou formu aby chutnala ;-)

srha
10. 08. 2004
Dát tip
Co je obsah? Co je forma?

Lyryk
10. 08. 2004
Dát tip
dva pohledy na totéž .-)))

Jinovata
10. 08. 2004
Dát tip
Myslím, že je zapotebí, aby byli obsah i autor v dobré formě, protože zdraví je dycky na prvním místě...

Fou__
10. 08. 2004
Dát tip
nic takového jako Miroslawek neexistuje 8¨-))))

dadik
10. 08. 2004
Dát tip
obsah bez formy je neviditelný, neexistuje a opačně.....je to naivní otázka..podle mě..

pozorovatel
10. 08. 2004
Dát tip
Obsahová forma! A Fou taky neexistuje:-)))))) - nepotkali jsme se někde???

Fou__
10. 08. 2004
Dát tip
možná v jednom strip baru dole v Malaga.. :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru