Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hvězda

17. 08. 2004
1
0
872

Je to psaný bez hudby :-) snad k tomu nemusím nic dodívat a je to jasný o čem to je :-).

Z nebe padá tvoje hvězda,

Nic ti není tak cenné.

V životě jako by ti chyběla brzda,

Vše to bylo nechtěné.

 

Nemůžeš ji chytit,

nemůžeš ji zachránit.

Po tváři ji pohladit.

V obětí tvém ji ochránit.

 

Ta hvězda ti svítila v životě,

Když už teď není.

Zatoulala se jak malý kotě,

Rázem se ti vše změní.

 

Navždy si o ní přišel,

Čas se vrátit nedá.

Tvůj pláč nikdo neslyšel,

Proč se ti to nezdá.


Petr_Pan
28. 03. 2005
Dát tip
tady je tohoti & ji ňáko přehnaně moc .. :-)

tebe nici??haha... :-) no to vis...nevim zda si cetla tuhle basen..jo vlastne cetla..si psala ze ti to pripomina tu "nasi" hvezdu..vsak vis jakou :-) zatim se mej...brzy se vozi :-)

Setchi
24. 08. 2004
Dát tip
tvrde ze:o))) ale kdo chce najde si sve ...nevzdavej to a pokracuj bude to dobre:o))) me tez nici:o))....

Poslechni, pocit je jedna věc, zpracování druhá. Impressionismus v malířství taky neznamená, že kydneš na plátno něco barev, a zařekneš se, že je ti to libé... Ona totiž právě formální neobratnost často pozornost od samého pocitu odvádí. Zde je kupříkladu nejkřiklavější kostrbatost rytmická, velmi odolávající plynulému čtení (byť slabikově to, zjevně pečlivě počítáno, sedí). A dále verše - zběsilá druhá sloka mluví za vše. Sebelepší a sebepůsobivější "pocit", zaobalen v perlu typu "nemůžeš ji zachránit / V obětí tvém ji ochránit" bude bez dlouhých cavyků brutálně zabit. Nakonec jediným, kdo tu původní situaci se vším všudy v textu uvidí, budeš ty - což není mnoho. A na druhou stranu, díky poměrně polopaticky voleným slovům a slovním spojením nedovolíš čtenáři, aby si v textu našel svůj "pocit", byť úplně jiný. Škoda.

s tim pocitem pro jine ctenare mas pravdu, ale vono to tak nemelo vyznit.je to o mym pocitu.ale jinak s tebou souhlasxim no. :-/ ale stejne diky za tvou dlouho kritiku!

Rádo se stalo :)

Rowenna
19. 08. 2004
Dát tip
Pokus o metaforu - hvězda, co se zatoulala jako malé kotě. Při pokusu o vázaný verš by neměl chybět rytmus - a ten tady není. Zkus si to říct nahlas. :-)

No mozna blbe slysim ale ja si to vzdy rikam nahlas at slysim jak to zni :-)

no ono to nema nadchnout..ale je to o pocitu!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru